$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Automatyczna ładowarka akumulatora na zimę
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyczna ładowarka akumulatora na zimę
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 13:46   

Szkoda ze do końca procesu ładowania nie dojechał z każdą ładowarka.
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 13:49   

Szkoda, że prądu nie mierzył. Test nieźle pomyślany, ale niedopracowany. Mimo to lidlowa rządzi w stosunku jakość do ceny. Cteki kosztują majątek w porównaniu do lidlowej.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 14:40   

pablo19 napisał/a:
Na teście z powyższego linku biedronkowa, ani lidlowa z LCD nie włączała się.
mam również biedronkową - sprawdzałem i działa po zaniku napięcia, specjalnie na to zwracałem uwagę.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 17:06   

Lidlowa nie startowała, ale wziąłem dla siebie i kumpla takie volty:
http://allegro.pl/prostow...61.html#thumb/1
i działają, tylko że po zaniku przechodzą na zakres 3A.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 19:11   

A może problem z trwałością tych nowych akumulatorów polega na problemie z gęstością elektrolitu ? Oni tam mówili że jak jest zła gęstość po naladowaniu to alternator szybko dobija taki akumulator. W bezobslugowych to nawet nie ma jak sprawdzic gęstości elektrolitu.

Czemu po naladowaniu może być zła gęstość?
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 20:58   

Gęstość elektrolitu jest ściśle powiązana ze stanem naładowania . Kiedyś się mierzyło właśnie gęstość elektrolitu by określić czy akumulator albo pojedyncze ogniwo ( albo cela ) jest naładowana . Tam w filmiku gość trochę źle powiedział . Jedna cela miała niską gęstość elektrolitu bo dostała zwarcia na płytach i elektrony sobie leciały z płyty do płyty a nie przez elektrolit . Reszta cel dostanie w tyłek bo znika jedno ogniwo 2,34V a ładujemy dalej tym samym napięciem . Także reszta się zaczyna gotować . Takie uszkodzenie to albo wada fabryczna albo długie kręcenie rozrusznikiem albo ładowanie za wysokim prądem .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Gru 2017|, 2017 23:57   

Tylko, że tester odniósł się do testowanych akumulatorów w kontekście zabicia ich przez złą gęstość elektrolitu, o czym WieSiu napisał.
Ciekawe jak to jest. Jak mam stary słabawy aku i ma złą gęstość, to czym i jak go naładować, żeby mu to poprawić i pytanie czy jest szansa, żeby mu to poprawić?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 00:03   

wymienić elektrolit, o ile plyty są ok
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 11:23   

Można spróbować.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 12:27   

Cytat:
mam również biedronkową - sprawdzałem i działa po zaniku napięcia, specjalnie na to zwracałem uwagę.


errata - to nie biedronkowa, tylko z netto marki SENA
takie jak na obrazku poniżej - ta właśnie pamięta ostatni tryb



akurat mają być takie w netto od 4-go stycznia po 59,99

na allegro od niecałych 70 zeta
http://allegro.pl/sena-pr...7076819912.html

[ Dodano: |29 Gru 2017|, 2017 12:33 ]
a co do gęstości elektrolitu to w jednym z filmików koleś to wyjaśnia, że właśnie ładowarki mikroprocesorowe w normalnej kasie niestety nie wykraczają z napięciem ładowania powyżej 14.4V ( sporadycznie 14.8V w trybie zimowym ) co jest napięciem zbyt niskim dla aku ołowiowo-kwasowego aby uzyskać odpowiednią gęstość elektrolitu.
Do tego trzeba koło 15.8V w ostatniej fazie ładowania z bardzo małym prądem - no ale, że to ładowarki dla ludu itd, to nie dają takiej możliwości, bo jakby to ktoś odpalił dla AGM-a to by go rozwaliło, więc dla bezpieczeństwa jest ograniczenie.
Dopiero jakieś profi za grubaśną kasę mają takie opcje ( ale to tak od 500 pln wzwyż )

Natomiast zwykły prostownik transformatorowy takie coś robi zazwyczaj bez problemu z tym, że trzeba toto pilnować ( chyba że jakiś mądrzejszy co przerwie ładowanie po jakimśtam czasie ) bo elektrolit przy takim napięciu już gazuje.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 12:49   

Muszę Lelka naprawić bo coś mu się stało po ostatnim ładowaniu padniętego aku i zobaczę na co go stać :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 16:40   

A właśnie w nowych aku nie dopuszcza się do gazowania . Mając 14V w instalacji samochodu też w sumie nie jest on nigdy naładowany do 100% . Dzisiaj sobie w rumunie patrzyłem na ELM i odczyt napięcia to tam to jest wogóle chyba cała mapa sterowania alternatorem . Przeważnie ma 13,2V Ale włączone już mijania a nie dzienne to 14V . Dla odmiany jak przeciążę elektryczne wspomaganie hydrauliczne i zbije napięcie do 12V to potem jest odzysk i ładowanie 15,1V . Potem wraca do 14 . Wesoła będzie naprawa po latach takiego alternatora z CAN .
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 17:15   

To chyba jeszcze raz naladuje swoje akumulatory transformatorowa stara ładowarka :(
_________________
Thunderbird MN12 4.6 V8
Escort MK5 2.0 RS2000 LPG
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 18:02   

Gucław napisał/a:
A właśnie w nowych aku nie dopuszcza się do gazowania
zdefiniuj - nowe aku
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Gucław 


Auto: Skoda 1,6 + LPG
Dołączył: 11 Maj 2017
Skąd: Opole
Wysłany: |29 Gru 2017|, 2017 18:06   

te bez korków . A nie widzę sensu dobijania go do 15V bo i tak po pierwszym rozruchu wróci do tego co było . Skoro coś wcześniej fabrycznie działało 10 i więcej lat bez kombinowania to po co ? Obecne są tak produkowane że choćby klęczeć przed nimi to i tak padną po gwarancji .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group