$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Hilfe!! Kod 77.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hilfe!! Kod 77.
Autor Wiadomość
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
  Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 19:52   Hilfe!! Kod 77.

Kod 77: "Zbyt późna odpowiedź na kod polecenia przestawienia przepustnicy"?
Wtryskiwacze?
Coś z przepustnicą?
Potencjometr podmieniony.
Objawy. Gwałtowna reakcja na odpuszczenie i dodanie gazu. Np. w korku nie da się precyzyjnie operować pedałem, żeby auto płynie się poruszało.
Jutro w nocy startuję do Dortmundu, więc proszę o gwałtowną burzę mózgów.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 19:56   

Poszedłbym w kierunku: elektryka na czujnikach i przepustnicy (czy 5V z kompa wszędzie jest stabilne), zawór jałowych, lambda/lambdy (nie wiem ile masz ich), wtryskiwacze; w tej kolejności. No, na deser oczywiście komp.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:01   

Boni napisał/a:
zawór jałowych, lambda/lambdy (nie wiem ile masz ich), wtryskiwacze; w tej kolejności. No, na deser oczywiście komp.

Wymienione na nowe. Nad resztą muszę się pochylić.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:03   

A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:05   

Adam_2000 napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?


Jak objawy są w korku itp. to kij z dosłownym kodem 77, coś jest po prostu nie tak.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:05   

O. Trop. Idę popróbować.

[ Dodano: |7 Wrz 2016|, 2016 20:07 ]
Boni napisał/a:
Adam_2000 napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?


Jak objawy są w korku itp. to kij z dosłownym kodem 77, coś jest po prostu nie tak.

Zastanawiam się czy to nie po prostu luz na dyferencjale. Przeguby, wał z krzyżakami i podpora wymienione.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |7 Wrz 2016|, 2016 20:08   

Gruber napisał/a:
Nad resztą muszę się pochylić.


Zacznij od 5V na skrajnych pinach potencjometru itp. czy jest równo i ok, i czy pot mieści się w zakresie jak książka pisze (bodaj 0.5 - 4.5V), i to nawet jak młotkiem walisz w przepustnicę i jak kablami gniesz.

[ Dodano: |7 Wrz 2016|, 2016 20:10 ]
Gruber napisał/a:

Zastanawiam się czy to nie po prostu luz na dyferencjale. Przeguby, wał z krzyżakami i podpora wymienione.


No miewałem mk1 z w/w w stanie straszliwym, i nigdy mi się nie wydawało, że "nie da się gazem operować" :shock:
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 00:01   

Adam_2000 napisał/a:
A to nie jest przypadkiem tak, że po prostu za późno wcisnąłeś pedał gazu podczas testu ?

Ano :)
To, że Ci coś nie abla, to może być wiele, Boni wymienił małą litanie :|
Może tylko układ WN do przeczyszczenia, ewentualnie coś małego do wymiany? ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 07:25   

Wyminione kopułka,palec,przewody czujnik temp.powietrza i płynu,ebj,potencjometr.
Błędów w takim razie brak.
Na zegarach pokazuje trochę za wys.temp,ale chyba ten mały,jednipinowy czujniczek daje tylko na zegary?
Wydaje mi się też,że na zimnym motorze to jest mniej dokuczliwe.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 10:02   

Ale sprawdziłeś te 5V na silniku w paru miejscach, w różnych okolicznościach (np. właśnie ciepło - zimno), czy w szale podmianek nie starczyło czasu?
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 10:29   

Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 12:02   

Gruber napisał/a:
Kod 77: "Zbyt późna odpowiedź na kod polecenia przestawienia przepustnicy"?

dokładnie to co Adam napisał - nie wykonałeś na czas noga-podłoga
To żadna usterka, no chyba że wykonałeś ale komp tego nie zakumał, to wtedy pewnie TPS albo jego obwód nie teges.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 12:22   

Gruber, miałem podobnie jak Ty jak mi padł MAP sensor - to nie wychodzi na kodach, a objawy własnie takie, jak opisałeś. Podmień na próbę na inny.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 13:08   

Gruber napisał/a:
Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport.


Sprawdź na TPSie, na MAPie i chyba na TIFie też jest te same 5V, wszędzie ma być ładnie i równo. No i przy okazji można by TPSa sprawdzić na środkowej nodze czy ma prawie-zero do prawie-5V jak ruchać pedałem (i tyle, bo o ile pamiętam do MAPa to trza mieć sensowny miernik z Hz i kwity, a do TIFa najsensowniej to oscyloskop...)

[ Dodano: |8 Wrz 2016|, 2016 13:14 ]
Gruber napisał/a:
Spoko Boni. Będę zaraz mierzył i zdam raport.


A jeszcze jedno - ty masz automat jak Ghia przykazała, czy manual? Bo przy automacie, to jeszcze jest kwestia tego durnego wężyczka, trójnicza, pierdolniczka na tyle silnika/grodzi, na podciśnieniu miedzy silnikiem, MAPem, (ew. siłownikiem obiegu zamkniętego), automatem; jak tam w dowolnym miejscu coś popękało itp. ale nie do końca i zasysa lewe albo i nie zasysa, bywają cudowności, że można zwariować. Bo jak całkiem spadnie czy urwie się wężyk, no to się czuje, że masakra; ale bywały też sparciałe czy przetarte kawałki.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |8 Wrz 2016|, 2016 14:28   

Manual, ale wężyki można ponaginać, może któryś pęknięty.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group