Zawieszenie tył mk3 |
Autor |
Wiadomość |
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 11:53
|
|
|
Możecei, potwierdzić/zaprzeczyć, czy jest różnica w długości sprężyn między MKI/II a MKIII? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 12:32
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ale odwrotnie ... cross-country ??? | tak, zaraz po tym jak przeguby polecą to dymasz z buta cross-country |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 12:34
|
|
|
Ja mam dość wysoko i widzę jak osłony są napięte. Jedna już pękła i trzeba wymienić. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 12:36
|
|
|
Struna napisał/a: | Grześ napisał/a: | Ale odwrotnie ... cross-country ??? | tak, zaraz po tym jak przeguby polecą to dymasz z buta cross-country |
! W końcu masz XC ...
Cóż, te mniejsze przeguby to leciały, sam w MK1 wymieniłem ze 3. Ale te większe w Cossie są praktycznie wieczne, o ile ktoś osłon nie załatwi. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 12:42
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ale te większe w Cossie są praktycznie wieczne, o ile ktoś osłon nie załatwi. | i o ile nie zaczną pracować w nienaturalnej pozycji |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
mustaffik
Auto: '98, 2.9 24V6, ASB, sedan +LPG sekw., GIHA
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Mar 2013 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 13:24
|
|
|
wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. chyba lepiej od mietka kombinować.. a do do wahaczy to nie wiem jak u was ale u mnie belkę jednak trzeba dość poważnie opuścić żeby choćby śrubę wyciągnąć.. a tego chciałem właśnie uniknąć cóż chyba się nie da.. czyli dużo więcej roboty i czasu niż planowałem... |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 13:37
|
|
|
poszukaj firm co produkują sprezyny,poszukaj kowala itp |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 14:01
|
|
|
kat napisał/a: | poszukaj firm co produkują sprezyny,poszukaj kowala itp |
To w dzisiejszych czasach nie takie łatwe ... Firmy "od resorów" to rzadkość ... Łatwiej o producenta niż takiego co skorygować potrafi. A kowal ... a co to takiego ??? !
[ Dodano: |26 Lip 2016|, 2016 14:02 ]
mustaffik napisał/a: | dużo więcej roboty i czasu niż planowałem |
A w ogóle to po co ten wahacz wyjąć musisz ? Do wymiany ? |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 14:08
|
|
|
mustaffik napisał/a: | wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. ... | Jak nie poszukasz to nie znajdziesz. Np. może Ci: http://www.autoruch.com/sprezyny zrobią Ci to czego chcesz itd. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 14:12
|
|
|
pablo19 napisał/a: | mustaffik napisał/a: | wszystko pięknie ładnie tylko gdzie ja w okolicy taki zakład znajdę który robi takie rzeczy jak naciąganie i utwardzanie.. ... | Jak nie poszukasz to nie znajdziesz. Np. może Ci: http://www.autoruch.com/sprezyny zrobią Ci to czego chcesz itd. |
W Katowicach od wielu lat jest ten zakład : http://sprezyny-resory.pl/
Mnie do MK1 zrobił takie nieco wzmocnione, były SUPER ! Przy 5 osobach dużo mniej tył siadał. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
kat
Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2006 Skąd: katowice
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 14:16
|
|
|
Jochymczyk to z dziada pradziada zajmuja sie takimi rzeczami
w Bytomiu tez jest gosc,dawałem tam z volvo,utwardzał i lekko naciagał,bardzo fajna robota
na upartego mozna nawet wysylkowo to załatwic i w ciagu 3 dni mam w domu z powrotem |
_________________ Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !" |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 15:57
|
|
|
Polecam upewnić się o stanie tylnych amortyzatorów zanim zacznie się wymianę sprężyn, bo to właśnie tu może być pies pogrzebany |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
mustaffik
Auto: '98, 2.9 24V6, ASB, sedan +LPG sekw., GIHA
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Mar 2013 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 17:05
|
|
|
Wymiana wahacza to jeden z powodów tej pracy.. do tego sprężyny i amory.. auto siedzi jedną stroną za nisko i lubi popływać na wybojach. a wahacz bo zbieżność pokazała że wyjeżdża koło do zewnątrz a wiecznie na podkładkach nie chcę jeździć.. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |26 Lip 2016|, 2016 18:58
|
|
|
mustaffik napisał/a: | Wymiana wahacza to jeden z powodów tej pracy.. do tego sprężyny i amory.. auto siedzi jedną stroną za nisko i lubi popływać na wybojach. a wahacz bo zbieżność pokazała że wyjeżdża koło do zewnątrz a wiecznie na podkładkach nie chcę jeździć.. |
W sedanie nie am nivo, więc rzeczywiście raczej sprężyny ... Ale w takim razie musisz i tak obie dać do zrobienia.
Co do geometrii ... dobrze dobrane podkładki dużo dają. Z mojego doświadczenia - optymalnie jest mieć z tyłu zbieżność około 3-4 mm, przy kołach w negatywie jak typowo (ja mam kombi, nivo reguluje jak należy). Tylko wtedy opony zbiera równiutko i auto nie pływa. Jeżdżę tak od 100 tys km i nie narzekam, podkładki mam z obu stron !
Ale na wybojach na kapciach 225 i tak pływa. Taki urok tego jednak prostego zawieszenia. I mam wrażenie, że łatwiej będzie opuścić ramę ... Ale i tak musisz mieć na raz obie sprężyny.
Amortyzatory do przechyłu na jedną stronę nic nie mają, chyba że nivo (były ale w kombi). No i ... to może być też przód. Ale to łatwo sprawdzić, jak podniesiesz auto z przodu po środku pod poprzeczką zawieszenia. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
mustaffik
Auto: '98, 2.9 24V6, ASB, sedan +LPG sekw., GIHA
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 08 Mar 2013 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: |27 Lip 2016|, 2016 00:27
|
|
|
Przód jest ładnie w górze chyba że chodzi ci o zbieżność to została jako tako ustawiona podczas badania na moją odpowiedzialność. Po założeniu podkładek auto ładnie jeździ na wprost ostatnio tylko po założeniu alu i 225 opon zaczęło lekko brać na bok.. Po wyjęciu sprężyny stwierdzam że siedzi za nisko nawet bez obciążenia mam w zapasie 2 używki z auta które stało w miarę fajnie tyłem i porównując to tak koło 1cm może mniej różnicy jest.. co mi da takie podniesienie auta? |
|
|
|
|
|