$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - silnik cosworth i ciśnienie oleju
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik cosworth i ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 14:35   silnik cosworth i ciśnienie oleju

witam, pisze z problemem nastepującym, zakupiłem scorpio z silnikiem kod boa, asb. auto u poprzedniego właściciela stało 5 lat, przywiozłem to do siebie i przy tym majsterkuje, wiadomo na początek odpaliłem, auto jest bez gazu tylko benzyna, bez gazowania rozgrzałem troche i wymieniłem olej na mobil 10w40 oczywiscie tez filtr oleju zmieniłem. zalane 4,7 litra oleju, pojezdzilem jakies 400 km i znów zmiana oleju na ten mobil wraz z filtrem. w miedzyczasie zmieniłem termostat bo wskazówka temeperatury sie ledwo podnosila. wiatrak wisko nie jest zablokowany.

problem: na wolnych obrotach, po rozgrzaniu silnika, na położeniu P jest ok, ale pod obciażeniem jak skrzynia jest na R albo D, a auto trzymam na hamulcu i obroty spadaja na 500 albo 600 to mruga konewka braku cisnienia oleju. czym moze to być spowodowane?


temperatura cieczy na zegarach ledwo co wchozi w pole NORM, nie podchodzi pod M nawet, a jak maske otworze to węże gorące, chłodnica gorąca, wiatrak i kolektor też, płyn jest, czy to czujnik temperatury zaniża?
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 14:38   

1. Zużyciem silnika.
2. Może być. Zmierz temperaturę, to bedziesz wiedział.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 15:06   

Odłączałeś akumulator? Może go źle zaadoptowałeś? Po resecie kompa, trzeba mu dać kilka min, żeby sobie popyrkał na wolnych z włączonymi światłami, potem spokojny spacer i trochę buta. Reset to odłączenie aku na ~15 min.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 15:09   

Po resecie adaptacja poprawnie przeprowadzona, błędów brak.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 15:15   

dudas89 napisał/a:
a jak maske otworze to węże gorące, chłodnica gorąca, wiatrak i kolektor też, płyn jest, czy to czujnik temperatury zaniża?
może być jak najbardziej.
dudas89 napisał/a:
obroty spadaja na 500 albo 600 to mruga konewka braku cisnienia oleju. czym moze to być spowodowane?
właśnie to przerabiam - panewki korbowodowe. Jaki masz przebieg? Ewentualnie czujnik ciśnienia, ale to złudne - też to obstawiałem, a okazało się, że panewki umarły.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 16:47   

jak ciśnienie oleju się zapala to motor trup zadziałanie lampki to zaledwie 0,2 a ciśnienie wymagane 1,5 w górę
pomierz ciśnienie oleju jakie realne jest bo może tylko czujnik padł
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 17:28   

czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniony - na wskaźniku idealnie w połowie :)

czujnik ciśnienia oleju wymieniony - niestety problem pozostał.
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 17:34   

Czyli panewek nie ma micha w dòł i panewki wymienić
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 17:49   

Tak jak pisze Danek i ja - panewki. Jaki masz tam przebieg?
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
dudas89 


Auto: '92 2.9 24V ASB sedan
Dołączył: 22 Lip 2016
Skąd: Wisznice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 18:05   

na liczniku 312 000 km.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 18:39   

biorąc pod uwagę ostanie wieści i przygody kolegi jaroz-a to pewnie panewki zeszły już dawno . 1% szans że jakiś syf w smoku jest albo czujnik padł .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 20:02   

dudas89 napisał/a:
312 000
to już mogła Cię dopaść klątwa panewek:( Mi już około 300k było słychać coś dziwnego i to okazały się panewki. Także gufer dobrze prawi.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 21:24   

jaroz napisał/a:
około 300k było słychać coś dziwnego i to okazały się panewki.


A ja po 400 tys km miałem panewki idealne, zero przetarcia warstwy ślizgowej, nawet nie cała powierzchnia panewek pracowała - widać wyraźnie. Ja nie wiem, jak niektórzy po mniejszych przebiegach silnik załatwić potrafią ... A jeżdżę jak już pisałem, na Panolinie, syntetyku, 5W40. Tylko ten tłok na I cylindrze, i błędne podejrzenia co do przyczyny - a to był zapieczona pierścień, choć raczej po mechanicznym uszkodzeniu tłoka jakimś obcym ciałem. Reszta silnika zużyta w mniej niż połowie ! Na gazie !

A tak w ogóle .... wygląda, że mamy na forum kilku wizjonerów, a może nawet jasnowidzów !!! Snujecie mnóstwo teorii, zamiast napisać po kolei, co zrobić, co sprawdzić. No, kilka cennych uwag było, ale przeważają gdybania.

Pompa oleju w tych silnikach jest naprawdę wielka ... a min ciśnienie oleju na jałowym to bodajże minimum 0,5 bara. Czujnik reaguje różnie, trzeba zapiąć manometr i nie gdybać. I pomierzyć ciśnienie oleju i na zimno i na gorącym - wtedy wszystko się okaże. A wyrobione panewki dobry mechanik usłyszy. Zdjęcie miski to ostatni krok. Może być i tak, że kanały olejowe przytkane, albo regulator ciśnienia w pompie się przywiesił. Zależy jak poprzedni właściciel auto traktował.

Co do biegu jałowego - przyczyn może być mnóstwo, a zacząć należy od TPS, IAC, i dalej po kolei. A w ogóle na zimno podwyższa obroty jak należy ?

[ Dodano: |25 Lip 2016|, 2016 21:26 ]
dudas89 napisał/a:
jakies 400 km i znów zmiana oleju na ten mobil wraz z filtrem


A co było w filtrze ? Warto go rozpruć. I jako kolor oleju ? I co wy wszyscy tak ten Mobil ... po 300 kkm panewki ? Toż to jakieś g... a nie olej musiał w silniku być :-D !

[ Dodano: |25 Lip 2016|, 2016 21:32 ]
Małe uzupełnienie - przy 800 rpm, olej 10W40 - 1,0 bara. Przy 2000 - 2,5 bara.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 21:34   

Grześ napisał/a:
A ja po 400 tys km miałem panewki idealne
a miałeś swój od nowości, że tak chwalisz swój olej? I w ogóle chwalisz panewki, to mus że masz od nowości :D
Grześ napisał/a:
I co wy wszyscy tak ten Mobil
Ja używałem Mobil 1 5W50, więc nie żałowałem na dobry olej. Ale nie wiem co robił poprzedni właściciel do przebiegu 220kkm.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Lip 2016|, 2016 21:40   

jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
A ja po 400 tys km miałem panewki idealne
a miałeś swój od nowości, że tak chwalisz swój olej? I w ogóle chwalisz panewki, to mus że masz od nowości :D


Od 150.000 km. Wykręciłem 1/4 mln, a nogę mam raczej ciężką, + kilkanaście tys km z przyczepą.

jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
I co wy wszyscy tak ten Mobil
Ja używałem Mobil 1 5W50, więc nie żałowałem na dobry olej. Ale nie wiem co robił poprzedni właściciel do przebiegu 220kkm.


Nie twierdzę, że Mobil1 jest zły, ale czy taki dobry ??? Coś mi się wydaje, że jak przez 100 tys km aż tak wytarłeś panewki, to mógłby być lepszy ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group