$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Strasznie niskie obroty
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strasznie niskie obroty
Autor Wiadomość
Kamil 


Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lip 2016
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:15   

Cytat:
Oleju też nie wymieniali ??? :-D

Też ;//

Cytat:
Wystarczyłyby zwykłe ... Ale jak piszesz 2-elektrodowe, to chyba te z jedną boczną ? Bardzo dobre są Briski po ... ok. 8 zł sztuka !!! Nawet w Cosworcie dobrze się sprawowały !

http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg


Cytat:
Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów


Jak sam umiesz, to niewiele.


No niestety boje się sam tego tykać.

Co do nadkoli to na razie daje sobie z tym spokój, chcę doprowadzić na razie silnik do porządku.

A to mój Email: Kamiru71@gmail.com

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 09:21 ]
Dodam jeszcze, że podczas hamowania telepie przodem najbardziej można to odczuć hamując jadąc na luzie z górki.
_________________
Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:22   

Kamil napisał/a:

http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg


A jaki mają odstęp ?

W sumie to więcej elektrod na pewno nie przeszkadza ;-) !

Kamil napisał/a:
Cytat:
Kamil napisał/a:
Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów

Jak sam umiesz, to niewiele.

No niestety boje się sam tego tykać.


Poszukaj kogoś kto to np. w starym Polonezie robił. Bardzo wiele starszych mechaniorów to robiło. Czujnik zegarowy też dobry mechanik ma, np. do ustawiania tarcz hamulcowych.

A tą listę w weekend postaram się przygotować.

A nadkola - dobrze oczyść i zakonserwuj, jak nie ma wielkich dziur, to się nie ma czym przejmować.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Kamil 


Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lip 2016
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:30   

Cytat:

Kamil napisał/a:

http://www.opelastrag.seo...07/p1070900.jpg


A jaki mają odstęp ?


Oj powie ci, że nie wiem.. ustawiał mi je znajomy na warsztacie(chyba dobrze... później wykręcę i sprawdzę)

Cytat:
Poszukaj kogoś kto to np. w starym Polonezie robił. Bardzo wiele starszych mechaniorów to robiło. Czujnik zegarowy też dobry mechanik ma, np. do ustawiania tarcz hamulcowych.

Wiesz co, mojego znajomego ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem, raczej bezproblemowo by mi to ustawili tylko kurcze dalej interesują mnie te koszta.. Wiem, że jemu nie będę musiał płacić tyle co w warsztacie ale coś na pewno.

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 09:31 ]
Listy będę wypatrywał na E-mailu, z góry bardzo dziękuję.
_________________
Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:19   

Kamil napisał/a:
Wiesz co, mojego znajomego ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem, raczej bezproblemowo by mi to ustawili tylko kurcze dalej interesują mnie te koszta.. Wiem, że jemu nie będę musiał płacić tyle co w warsztacie ale coś na pewno.


Dla mnie to godzina roboty. Max. Uszczelki chyba coś koło 60 zł.

A co do odstępu na świecach - jak na biegu jałowym chodzi raczej równo, to możesz zostawić. No i zły luz na zaworach też na ten jałowy wpływa niestety - czyli zawory najpierw !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Kamil 


Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lip 2016
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:31   

Okej, okej!
W poniedziałek będę tam u nich na warsztacie to mi ustawią.
_________________
Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 10:51   

Kamil napisał/a:

Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
No niestety boje się sam tego tykać.

Nie pękaj, to jedna z najprostszych operacji :D
http://trzypion.oldfield.org.pl/other/Zawory/

u Ciebie zaczyna sie od razu od zdjęcia pokryw (warto kupić nowe uszczelki)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 11:04   

Grześ napisał/a:
Tylko minimum 1 mm odstępu.
nie
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 11:09   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Tylko minimum 1 mm odstępu.
nie


A jednak ... Parę tygodni temu szukałem przyczyny nierównej pracy na jałowym, właśnie w 2,4 (2,9 zachowuje się duuużo lepiej).

No i okazało się, że po zmniejszeniu odstępu elektrod na 0,8 pogorszyło się znacznie ! Po ustawieniu na nowo ok. 1 - 1,1 mm - już "normalnie".

Te silniki są jakieś dziwne, 2,9 zachowywały się dużo lepiej.

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 11:12 ]
trzypion napisał/a:
Kamil napisał/a:

Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów
No niestety boje się sam tego tykać.

Nie pękaj, to jedna z najprostszych operacji :D
http://trzypion.oldfield.org.pl/other/Zawory/

u Ciebie zaczyna sie od razu od zdjęcia pokryw (warto kupić nowe uszczelki)


Chyba że tak jak w Twojej galerii, któś zapomni o ... przekręcaniu wału !!!

No i jeszcze raz - zdecydowanie czujnik zegarowy. Szczelinomierz tylko w ostateczności - jako że dźwigienki i zawory lekko się wycierają.

Tak dla informacji - jak przywieźliśmy Groszka w Monachium, to miał luzy zaworów w przedziale ... od 0,30 do 0,65 !!! Klepał jak stara maszyna do szycia.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 11:25   

Jak sie samemu ustawia, to zegarówka to overkill. Przy klasycznych szczelinomierzach co najwyżej sie ustawi luz nieco za duży, co poza klekotaniem nie jest szkodliwe.
Można też, przy takiej okazji po prostu zdjąc wałki z konikami i je przeszlifować uzuwając wyklepania od trzonków zaworów i problem znika.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 12:09   

Grześ napisał/a:
A jednak .
jak na gazie, to proszenie się o kłopoty. 0,9 wystarczy
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 13:25   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
A jednak .
jak na gazie, to proszenie się o kłopoty. 0,9 wystarczy


Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km :-) !!!

[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 13:26 ]
trzypion napisał/a:
Jak sie samemu ustawia, to zegarówka to overkill.


Dla mnie dużo wygodniejsza od tych blaszek :-D !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:04   

Wszystko fajnie, tylko trzeba czujnik mieć. A przeciętny cżłowiek nei ma warsztatu, a kupowanie zegarówki tylko do ustawienia luzów troche mija sie z ekonomia ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:07   

trzypion napisał/a:
Wszystko fajnie, tylko trzeba czujnik mieć. A przeciętny cżłowiek nei ma warsztatu, a kupowanie zegarówki tylko do ustawienia luzów troche mija sie z ekonomia ;)


Ale posiadacz tego autka do jakiegoś warsztatu i tak pojedzie ..... Jak będzie czujnik, to należy go użyć. Jak nie - wtedy szczelinomierz.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:23   

Grześ napisał/a:
Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!!
jedna jaskółka wiosny nie czyni, ponad to - zalecana przerwa do tego silnika nie jest taka jak podałeś.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 14:30   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Nie masz racji - sprawdzone w naturze przez ok. 15 tys km !!!
jedna jaskółka wiosny nie czyni, ponad to - zalecana przerwa do tego silnika nie jest taka jak podałeś.


A ostatnimi laty zaleca się wymianę oleju co 30 tys km .....

Mnie interesuje poprawna i niezawodna praca silnika. I może skończmy wątek odstępu elektrod ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group