|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Strasznie niskie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 15:46
|
|
|
Cytat: | Rejonowe czy okręgowe te sądy? |
opssss sONdy |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 21:13
|
|
|
Kamil napisał/a: | Cytat: | Rejonowe czy okręgowe te sądy? |
opssss sONdy |
Nawet jak narodowe czy samosądy, to używki ... wiesz, ja w używki nie wierzę.
Ale - faktycznie, to może być TPS. Zmierz napięcie (cyfrowym multimetrem) na zamkniętej przepustnicy, przy wolnym i szybkim zamykaniu (czy jest powtarzalne), oraz max otwarcie.
Możesz też wyjąć ten TPS i posuszyć go w jakimś suchym miejscu - idealnie szczelny to on nie jest. Siedzi na 2 śrubkach zabezpieczonych blaszką, pod IAC - jego wygodnie jest do tej wymiany też wyjąć.
W sumie to myślę, że problem się powinien szybko "wysuszyć" ! Aha - po wymianie sond zresetowałeś ECU ? Czyli te klemy, zwarte ... no do kręcenia jak chcesz to jednak do aku podłącz ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 22:24
|
|
|
Po wymianie sond powinienem odłączyć aku i zewrzeć na chwile klemy, tak? - nie robiłem nic takiego.
Jutro odłączę TPS i spróbuje go wysuszyć na słońcu. Podłącze z powrotem i zobaczymy(nie mam multimetru, dlatego najpierw suszenie a jak nie zadziała to podjadę do znajomego na warsztat i nich mi pomierzy napięcie)
[ Dodano: |20 Lip 2016|, 2016 22:52 ]
Dobraaa wszystko już wiem, w Poniedziałek znajomy posprawdza mi napięcie na przepustnicy, sprawdzi mi moje oryginalne sondy i podziała cos nad regulacją
A moi drodzy kochani yyyyy, mogli byście mi powiedzieć tak nawet łopatologicznie jak sprawdzić sprawność sond lambda + podać mi jakie powinny mieć prawidłowe/dopuszczalne parametry?
to samo jeżeli chodzi o przepustnice, zapewne z tym jest troszkę bawienia.
Jestem na prawdę początkującym majsterkowiczem a w zasadzie od kilku tygodni jak dostałem od rodziców ta skorupę. Także prosił bym o podpowiedzi. Z góry dziękuje i może Scorpio zagada |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 23:31
|
|
|
Kamil napisał/a: |
Jutro odłączę TPS i spróbuje go wysuszyć na słońcu. Podłącze z powrotem i zobaczymy(nie mam multimetru, dlatego najpierw suszenie a jak nie zadziała to podjadę do znajomego na warsztat i nich mi pomierzy napięcie)
|
To idź do sklepu i wydaj dychę na najprostszy...
Kamil napisał/a: |
A moi drodzy kochani yyyyy, mogli byście mi powiedzieć tak nawet łopatologicznie jak sprawdzić sprawność sond lambda + podać mi jakie powinny mieć prawidłowe/dopuszczalne parametry?
|
Podłączyś się miernikiem pod przewody sygnałowe i sprawdzić, czy napięcie na nich lata od okolic zera (uboga mieszanka) do okolic 1V (bogata mieszanka).
Kamil napisał/a: |
to samo jeżeli chodzi o przepustnice, zapewne z tym jest troszkę bawienia.
|
Sprawdzić napięcie na środkowym pinie. Przy zamkniętej około 0,8V, przy w pełni otwartej ok. 4,5V, przy zamykaniu i otwieraniu powinno płynnie przechodzić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |20 Lip 2016|, 2016 23:46
|
|
|
okej okej okej, dziękować. Jak coś zdziałam to sie odezwę. |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 07:22
|
|
|
Kamil napisał/a: | ....
A moi drodzy kochani yyyyy, mogli byście mi powiedzieć tak nawet łopatologicznie jak sprawdzić sprawność sond lambda + podać mi jakie powinny mieć prawidłowe/dopuszczalne parametry?
to samo jeżeli chodzi o przepustnice, zapewne z tym jest troszkę bawienia.
Jestem na prawdę początkującym majsterkowiczem a w zasadzie od kilku tygodni jak dostałem od rodziców ta skorupę. Także prosił bym o podpowiedzi. Z góry dziękuje i może Scorpio zagada | Mam wrażenie, że nie przeczytałeś tego co tu napisano. Przeczytaj ten temat ponownie od początku. |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 08:05
|
|
|
Kamil napisał/a: | Po wymianie sond powinienem odłączyć aku i zewrzeć na chwile klemy, tak? - nie robiłem nic takiego |
To jest zerowanie pamięci korekt w ECU. Warto zrobić, bo zapamiętane dane są na pewno błędne !!!
Kamil napisał/a: | Jutro odłączę TPS i spróbuje go wysuszyć na słońcu. Podłącze z powrotem i zobaczymy(nie mam multimetru, dlatego najpierw suszenie a jak nie zadziała to podjadę do znajomego na warsztat i nich mi pomierzy napięcie) |
Koniecznie zdobądź multimetr ... bo bez przyrządów, to jak macanie na ślepo ... Może być taki tani z Lidla albo Biedraxy za 29,99 !
Kamil napisał/a: | jak sprawdzić sprawność sond lambda |
Poczytaj w Googlach .... Jak popranie pracują, to napięcie na nich ma kształt zbliżony do sinusoidy (w planarnych - bardziej prostokątny) i zmienia się od ok. 0,2 do ok. 0,8 V, z częstotliwością około 0,5 Hz do kilku Hz. Wyższa - na wyższych obrotach.
Kamil napisał/a: | to samo jeżeli chodzi o przepustnice |
Na razie tego nie ruszaj !!!
Kamil napisał/a: | Jestem na prawdę początkującym majsterkowiczem |
To widać, słychać i ...
Kamil napisał/a: | dostałem od rodziców ta skorupę |
I masz szansę czegoś się naumieć !!! Tylko się nie zrażaj, każde używane autko ma swoje chimery ... a potem powinno dać furę satysfakcji !
pablo19 napisał/a: | Mam wrażenie, że nie przeczytałeś tego co tu napisano. Przeczytaj ten temat ponownie od początku. |
Tyz prowda ! Ale to jak widać, "lejek" jeszcze, biedak musi się duuużo nauczyć.
I jeszcze raz o czujniku TPS. Niestety te stare potencjometry szybko się wycierały. Pomaga na jakiś czas ich otwarcie i delikatne przesunięcie ślizgaczy (x drucików sprężystych obok siebie) na nie wytarte ścieżki. Ale powinien spasować TPS od Rovera, na Alledrogo za 20-40 zł.
Napięcie przy zamkniętej przepustnicy musi być stabilne, niezależnie jak szybko ją zamykamy. Zazwyczaj od 0,6 do 0,8 V. Przy max otwartej około 4,2 do 4,6 V.
No i jak wiadomo, częste mycie skraca życie ... silnik myjemy ropą a nie wodą ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 08:16
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ale powinien spasować TPS od Rovera, na Alledrogo | Jakiś przykład? Od jakiego modelu? |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 08:28
|
|
|
pablo19 napisał/a: | Grześ napisał/a: | Ale powinien spasować TPS od Rovera, na Alledrogo | Jakiś przykład? Od jakiego modelu? |
http://allegro.pl/show_item.php?item=6282400197
Wymiarowo pasuje, rezystancje też takie same, na dniach włożę do Groszka.
A tutaj to co mnie "natchnęło" :
http://www.ebay.de/itm/OR...ts=Make%3ARover|Type%3A1.4&hash=item5b1f28c846:g:ec4AAOSwT~9Wl~bu
i w liście modeli Forda jest to co jest.
Ten model nie ma sprężyny kasującej luz, ale powinien wejść na wałek z wciskiem. Jak nie to coś się podłoży.
Jak pisałem, spróbuję toto na dniach, na razie czasu nie było.
[ Dodano: |21 Lip 2016|, 2016 11:41 ]
I jeszcze :
http://www.autoczescionli...r-1811115.html# |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 20:17
|
|
|
Mam dobre wieści!
Scorpio śmiga jak F16
Mieliście racje, walnięty był TPS.. byłem dziś z nim u mnie na wiosce w zakładzie mechanicznym wmawiali mi, że to nie od tego.. wciskali na siłę oryginalny silniczek krokowy za 450zł, TPS tez mi wciskali ale nie tak jak ja mówiłem 20-30zl tylko kazał dodać jedno zero. Z nerwem odpowiedziałem mu "Do widzenia!!" i postanowiłem zaufać wam, wiec po przyjeździe do domu TPS przeszedł operację.
Chciał bym bardzo podziękować wszystkim osobą które zaangażowały się by mi pomóc, podnieść na duchu bo już pomału chciałem w cholerę dać sobie z tym wszystkim spokój ale teraz gdy udało sie zrobić scorpia... czuje się niebiańsko! Ta satysfakcja.... boshe cud!
Jeszcze raz ogromne DZIĘKUJE!
[ Dodano: |21 Lip 2016|, 2016 20:21 ]
Lecz chciał bym zadać jeszcze jedno malutkie pytanko, mianowicie...
To się działo już dobry rok temu jak jeszcze scorpiem operował Ojciec yyy...
Gdy zapale samochód i delikatnie pulsacyjnie lecz szybko wciskam pedał gazu(Takie wiecie szybkie pukanie w pedał gazu) to zaczyna się delikatnie dławić i też trochę te obroty traci. |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 21:35
|
|
|
Kamil napisał/a: | udało sie zrobić scorpia |
A nie mówiłem !!!
To są bardzo wdzięczne autka ... Dopóki nie przerdzewieją, niestety MK1 były pod tym względem słabawe.
Kamil napisał/a: | Gdy zapale samochód i delikatnie pulsacyjnie lecz szybko wciskam pedał gazu(Takie wiecie szybkie pukanie w pedał gazu) to zaczyna się delikatnie dławić i też trochę te obroty traci. |
To może być wiele rzeczy. Na zimno bym się tym nie przejmował. Może być i marne paliwo, i zbyt bogata mieszanka, i nienajlepiej rozpylające wtryskiwacze.
Co to tego ostatniego - polecam preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych - butelka tak na pół zbiornika. Czasem nieco pomaga.
Ale jeżeli na ciepło tego nie ma, to bym się nie przejmował !
No i ... wyreguluj jak najszybciej zawory !!! Czujnikiem zegarowym !!! Uszczelki pod pokrywy zaworów nowe trzeba, ale nie są drogie, coś chyba ok. 20 zł sztuka. Regulacja jest bardzo wygodna, żadnych kontr czy innych cudów, są specjalne śruby samo-zaciskające. I nietypowy klucz, bodajże 11. Potrzebny jest dobry nasadowy.
Poza tym ... kiedy sprawdzałeś olej w skrzyni i w tylnym moście ??? Jak chcesz, to jeszcze z 20 punktów do sprawdzenia Ci podeślę !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Kamil
Auto: Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna
Wiek: 28 Dołączył: 16 Lip 2016 Skąd: Włocławek/Lipno
|
Wysłany: |21 Lip 2016|, 2016 22:45
|
|
|
Grześ, słuchaj... Rodzice mieli Scorpia 9lat i przez ten okres wymieniane były z tego co wiem i pamiętam tylko klocki hamulcowe, przewody do świec, chyba dwie świece i nic więcej :C (Tak rdza go wpierdziela ale nie jest źle, dostają tylko tylne nadkola jak na razie.
W tej chwili kupiłem 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie), nowe przewody zapłonowe i kopułka.
Chciał bym ogarnąć troche ten silnik bo z tych 125koni w tej chwili może 70 zostało.
Bardzo bym prosił Cie o te "20 punktów do sprawdzenia hehe"
Z góry brdzo dziękuje.
[ Dodano: |22 Lip 2016|, 2016 01:15 ]
A i kluczowe pytanie do poprzedniej wypowiedzi. Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów i czy to będzie się wiązało z wymianą innych obowiązkowych części? |
_________________ Ford Scorpio mk1 1989r 2.4 V6 Benzyna |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 08:04
|
|
|
Kamil napisał/a: | wymieniane były z tego co wiem i pamiętam tylko klocki hamulcowe, przewody do świec, chyba dwie świece i nic więcej |
Oleju też nie wymieniali ???
Kamil napisał/a: | 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie) |
Wystarczyłyby zwykłe ... Ale jak piszesz 2-elektrodowe, to chyba te z jedną boczną ? Bardzo dobre są Briski po ... ok. 8 zł sztuka !!! Nawet w Cosworcie dobrze się sprawowały !
Tylko ustaw odstęp elektrod na 1 mm albo nawet 1,1 mm !!!
Kamil napisał/a: | Ile kurcze będzie mnie kosztowała regulacja zaworów |
Jak sam umiesz, to niewiele.
Do wymiany są tylko uszczelki pod pokrywami. Bezproblemowo do kupienia, dokładnej ceny nie pamiętam. A czujnik zegarowy z podstawą magnetyczną - gdzieś pożyczyć musisz. Bo na szczelinomierz od biedy też się da, ale to dużo mniej dokładne. Ssące 0,35, wydechowe 0,4 mm. Według instrukcji raz na 20 tys km, ale można raz na 30 tys.
Aha - do tylnych nadkoli są reparaturki, ale trzeba je wspawać i pomalować. Ja kiedyś dobrze zakonserwowałem i dałem takie ozdobne czarne listwy (są i chromowane). Chyba jeszcze gdzieś są dostępne.
A check-listę przygotuję, z doświadczeń z MK1 - dwoma takimi autkami. wyślę Ci na PW. Albo lepiej podaj mi maila, bo niestety na tym forum przestały działać powiadomienia ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:00
|
|
|
Kamil napisał/a: |
W tej chwili kupiłem 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie) |
Niepotrzebnie. NGK Vline dają radę spokojnie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |22 Lip 2016|, 2016 09:14
|
|
|
trzypion napisał/a: | Kamil napisał/a: |
W tej chwili kupiłem 6 nowych świec dwu elektrodowe(wiem mogły by byc cztero ale zbyt drogie) |
Niepotrzebnie. NGK Vline dają radę spokojnie. |
Potwierdzam, na Alledrogo po ... a raczej od ok. 5 zł ! I na co najmniej 15 tys km wystarczają. Tylko minimum 1 mm odstępu. |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |