$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wymiana łozyska przód w MK3
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łozyska przód w MK3
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 21:16   Wymiana łozyska przód w MK3

Ponieważ mnie czeka wymiana w niezbyt odległej przyszłości, to chciałem się dowiedziec, co jest potrzebne do jej wykonania.
W internetach piszą raz, że prasa, raz że nie jest potrzebna etc.
Jak jest naprawdę z wyjęciem samej piasty z łożyska oraz wyjęciem łożyska ze zwrotnicy no i z operacją odwrotną?
I czy jest konieczne wyjęcie zwrotnicy, czy daje sie to zrobic na aucie?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 21:26   

Bez prasy i na aucie? Nie wyobrażam sobie, można jedynie wszystko popsuć.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 23:02   

musisz wyjac zwrotnice z auta, okrecic nakretke i na prasie wyprasować piaste a po wyjeciu zabezpieczenia ,łożysko,montaż w odwrotnej kolejnosci
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 06:25   

Ok, czyli jednak auto do mechanika. A mogli zostawić tak, jak było w MK1 czy w Granadzie....
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 08:49   

Kup dobrą zwrotnicę od Jankesa i zmień samemu, pamiętając żeby dobrze nagrzać śrubę, która przechodzi przez zwrotnicę i ściska ją na amortyzatorze (lubi zgubić łeb) i zapomnij o temacie
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 09:54   

trzypion napisał/a:
A mogli zostawić tak, jak było w MK1 czy w Granadzie....
tam też najlepiej było zwalić zwrotnicę z auta.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 10:12   

Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
A mogli zostawić tak, jak było w MK1 czy w Granadzie....
tam też najlepiej było zwalić zwrotnicę z auta.

Nom... Dwa sworznie, końcówka drążka i śruba od stabilizatora...
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 10:58   

dwa sworznie ? to może w granadzie, bo w scorpio nie bardzo...
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 13:43   

zibi8556 napisał/a:
Bez prasy i na aucie? Nie wyobrażam sobie, można jedynie wszystko popsuć.


A ja w taki sposób już 4 łożyska wymieniłem. Jedynie trzeba drążek kierowniczy odkręcić, NIC więcej. I żadnych regulacji.

Da się, w sprzyjających warunkach godzina roboty, max trzy jak wszystko zapieczone.

Tyle że trza ... pomyśleć i mały przyrząd zrobić.

[ Dodano: |15 Lip 2016|, 2016 14:46 ]
trzypion napisał/a:
daje sie to zrobic na aucie


Przyjedziesz do mnie, to zrobimy to od ręki. Tylko nie kupuj jakiegoś gównianego łożyska, jedynie japońskie - testowane 100 tys km i dalej idealnie jeździ. Nazwę mogę podać wieczorkiem. Jak pisałem, mam przyrząd, kilka łożysk wymieniłem.

[ Dodano: |15 Lip 2016|, 2016 14:47 ]
Struna napisał/a:
trzypion napisał/a:
A mogli zostawić tak, jak było w MK1 czy w Granadzie....
tam też najlepiej było zwalić zwrotnicę z auta.


W MK1 były dwa skośne łożyska wałeczkowe, bez wyjęcia zwrotnicy wymiana tylko specjalnymi narzędziami, ale te piasty były wieczne ! ... W MK3 jest to dużo łatwiejsze bez wyjmowania całego żelastwa.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 13:55   

Grześ napisał/a:
...
Da się, w sprzyjających warunkach godzina roboty, max trzy jak wszystko zapieczone.

Tyle że trza ... pomyśleć i mały przyrząd zrobić.
...
Jeśli to nie tajemnica to chętnie zapoznamy się ze szczegółami :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 14:08   

pablo19 napisał/a:
Grześ napisał/a:
...
Da się, w sprzyjających warunkach godzina roboty, max trzy jak wszystko zapieczone.

Tyle że trza ... pomyśleć i mały przyrząd zrobić.
...
Jeśli to nie tajemnica to chętnie zapoznamy się ze szczegółami :)


Chyba już kiedyś to opisałem ....

Piastę się wyciąga dobrym ściągaczem. A potem śrubeczka M18 + parę tulejek i wytargasz łożysko, na zewnątrz oczywiście. I w podobny sposób wciągasz nowe na miejsce. I piasta nakrętką już włazi.

No, czasami rura na kluczyk jak łożysko opornie wyłazi. Ale w sumie za każdym razem wyszło.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 15:41   

Skoro zapraszasz, to jak tylko łożysko przyjdzie, to sie umawiamy i wpadam :D
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 18:38   

trzypion napisał/a:
Skoro zapraszasz, to jak tylko łożysko przyjdzie, to sie umawiamy i wpadam :D


Zapraszam, najlepiej z czujnikiem ABS przód MK1 ;-) !

A łożysko - jak dasz Optimala, to szykuj się na drugą wymianę :-D ! Ja dałem Berq, w zielonym jedno przejechało ponad 100 tys km i pracuje idealnie. Ale tanie nie jest.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Lip 2016|, 2016 22:11   

Niestety, będzie Optimal. Ma wytrzymać 2000, potem już będe mógł wymienić na spokojnie ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Lip 2016|, 2016 08:54   

trzypion napisał/a:
Niestety, będzie Optimal. Ma wytrzymać 2000, potem już będe mógł wymienić na spokojnie ;)


Może wytrzymać i 20, i nawet 100 - tego nikt nie wie ... Dwa takie znajomkowi wkładałem, i te chyba 2-3 tysiące wytrzymały.

A jak czujnik ABS ? Znalazłeś ?
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group