$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.3 LPG '96 Nie odpala po wymianie głowicy. Komputer?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.3 LPG '96 Nie odpala po wymianie głowicy. Komputer?
Autor Wiadomość
screwdriver 


Auto: 96' 2,3 sedan LPG manual
Dołączył: 05 Sty 2013
Skąd: Więcbork
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 10:11   2.3 LPG '96 Nie odpala po wymianie głowicy. Komputer?

Witam
Jak w temacie, a jak odpali to na 2 gary chodzi, właściwie zacznę od początku. Głowica przegrzała się z powodu złego chłodzenia i nadawała się do wymiany. Do wymiany głowicy auto chodziło równo, fakt że odpalało coraz gorzej ale jak już chodziło to równiutko. Głowicę mechanik założył od 2.0 bo od 2.3 nigdzie nie mogłem dostać. W zasadzie zaraz po wstawieniu głowicy samochód odpalał ale chodził bardzo nierówno, równo zaczynał chodzić właściwie od połowy gazu a tak, dusił się, dławił, kichał (nawet na benzynie). Auto przestało chodzić w ogóle od czasu jak zamieniłem miejscami cewki WN, wtedy już nie chciało odpalić a jak na zapych odpaliłem jakoś to chodził na 2 gary. Wymieniłem już obydwie cewki, świece, przewody WN, sprawdzałem ciśnienie na cylindrach, we wszystkich jest ok 10 atm... Zacząłem sprawdzać wiązki...były już regenerowane koło wtrysków i dalej ale przy złączu od wtrysków i czujników na do kompa (tym pod zbiornikiem wyrównawczym) zeszła izolacja i były gołe kable. Po drugiej stronie (gniazdo) przewody były ok. Wyjąłem komputer celem sprawdzenia czy coś się nie spaliło w nim, ale wygląda ok (jestem elektronikiem więc dobrze obejrzałem płytkę), czy możliwe aby uszkodził się komputer?
_________________
To już szóste Scorpio...
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 11:15   

Raczej masz wiązki do roboty i to wszystkie w komplecie. Przy wymianie silnika zostały ruszone, izolacja poszła w drobiazgi i masz zwarcie na zwarciu.
A tak swoją drogą, to przy zbuiorniku masz tylko EDIS-a, a komputer jest w kabinie, za schowkiem pasażera.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
screwdriver 


Auto: 96' 2,3 sedan LPG manual
Dołączył: 05 Sty 2013
Skąd: Więcbork
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 11:42   

Tak wiem, ale ja piszę o złączu łączącym wiązkę silnika z komputerem, takim odkręcanym na śrubę 10. Czy jest możliwość uszkodzenia komputera przez te zwarcia? I dlaczego przestał palić po zamianie cewek WN choć nie ruszałem przewodów oprócz dwóch wtyczek...Które zresztą profilaktycznie wymieniłem.

[ Dodano: |14 Lip 2016|, 2016 11:45 ]
Wiem gdzie jest komputer bo już go wyjąłem, pisałem w pierwszym poście o tym :D
_________________
To już szóste Scorpio...
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 12:24   

Obejrzyj na początek wiązkę elektryczną wkoło silnika i na podłużnicach. Jeśli nie była regenerowana to jest to najczęstsza przyczyna dziwnych problemów, szczególnie po pracach w komorze silnika.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 14:52   

Widać że wiązki nawet tam gdzie niby porobione były są w lipnym stanie. jak po zmianie cewek miejscami nie chce odpalić to znak że kable już mają dość.
 
 
screwdriver 


Auto: 96' 2,3 sedan LPG manual
Dołączył: 05 Sty 2013
Skąd: Więcbork
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 15:05   

Chcę przejrzeć te wiązki, ale na razie leje jak diabli, dziękuję na razie wszystkim za sugestie i odezwę się jak zerknę na te kabelki :)
_________________
To już szóste Scorpio...
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 15:07   

Zdejmowałes głowice poruszałes wiazkami, wiec efekt jest jaki jest, wiazki to wada fabryczna scorpio, zrobic i zapomniec o problenie.

EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 18:06   

a jak zamontowales kable WN?bo z cewki na czwartym cylindrze kabel WN na 1 swiece a z cewki na drugim cylindrze kabel WN na 3 cylinder,jak je zamieniles ,ciężko odpali i będzie chodził na 2 gary
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 20:41   

Jankes napisał/a:
EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

Eeeee... co miałeś na myśli?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 20:42   

trzypion napisał/a:
Jankes napisał/a:
EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

Eeeee... co miałeś na myśli?


to co napisałem, w wiekszości 2.3 z manualem edis i imo sa wbudowane w kompa
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 21:26   

ja mam 2.3 z MSB i edis jest przykrecony do nadkola nad przekaźnikiem wentylatorów
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 21:43   

Anyway - polecam uwadze http://ford-scorpio.pl/fo...p=688947#688947

Swoją drogą, podpinałeś się pod OBD-2 i sprawdzałeś, co komp mówi?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Gaiger 



Auto: Volvo V70 T5
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Łódź
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 22:22   

Jankes napisał/a:
trzypion napisał/a:
Jankes napisał/a:
EDIS na 99% w 2.3 msb jest w kompie

Eeeee... co miałeś na myśli?


to co napisałem, w wiekszości 2.3 z manualem edis i imo sa wbudowane w kompa


Potwierdzam
_________________
92 Sierra RS2,3
02 Volvo V70 2,3 T5
Było
96 2,3 Ultima
96 Scorpio 2,3 Ghia
Sierry
92 1,8 TD Glx
91 1,8 TD Clx
90 1,8 Pb Clx
89 1,8 Pb
 
 
 
screwdriver 


Auto: 96' 2,3 sedan LPG manual
Dołączył: 05 Sty 2013
Skąd: Więcbork
Wysłany: |16 Lip 2016|, 2016 02:14   

Jeszcze raz dzięki za porady. Zająłem się tymi wiązkami, porobiłem nowe kable ale jakość efektu to nie przyniosło. Jest dokładnie tak samo. Zastanawia mnie co mogłem skaszanić podczas zamiany cewek, że przestał palić jak należy...
_________________
To już szóste Scorpio...
 
 
lukas2 
Mk2 rulez



Auto: '92 2.0 sedan i '96 2.3 sedan
Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2010
Skąd: Police
Wysłany: |16 Lip 2016|, 2016 05:33   

mario d napisał/a:
ja mam 2.3 z MSB i edis jest przykrecony do nadkola nad przekaźnikiem wentylatorów

A ja mam jak Jankes napisał w ECU przy 2,3 w manualu.
Screwdriver a cewki sprawne? Nie popękane?
A wiązka podłużnicy jak tam?
_________________
Jest:
Scorpio 2.0 DOHC 1992r
Scorpio 2.3 1996
Było
Scorpio 2.0 ohc 1985r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group