$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - przyduszanie / wypadanie zapłonu?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przyduszanie / wypadanie zapłonu?
Autor Wiadomość
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 22:30   przyduszanie / wypadanie zapłonu?

pacjent: 2,9 12v mk1
wymienione: przewody WN, świece, filterki, teraz też TPS

- zaraz po odpaleniu i dodaniu gazu trochę go "przydusza" przy gwałtownym dodaniu gazu, przy powolnym - tego nie ma, auto nie gaśnie; jak się nagrzeje - objaw staje się niezauważalny

- przy odpuszczeniu gazu podczas jazdy dosyć mocno szarpie, tak jakby od razu odcinał paliwo

- poszarpuje nim przy przyspieszaniu w zakresie 2-3 tys. obrotów, tak jakby wypadały zapłony, jest trochę mulasty, generalnie moje 2,3 16v lepiej idzie od dołu, a powinno być chyba odwrotnie... potem idzie jak dzik do GPSowych 210

może jakaś dobra rada - zmieniać jeszcze mafa, czy od razu kopułka + palec ?
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 22:42   

Ty masz w nim gaz, bo nie pamiętam?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |13 Lip 2016|, 2016 23:26   

Podnieś kopułkę i podrap co trzeba śrubokrętem. Przy zaśniedziałych stykach na kopułce i palcu jest bardzo wrażliwy na pedał przyśpiesznika, w jedną i drugą stronę ;)
Mój ostatnio był taki wrażliwy i dzięki temu chyba wiem, że TPS mi się kończy, bo znalazłem miejsce jego ustawienia, w którym dusi totalnie silnik. Co ciekawe jak wyczyściłem kopułkę i palec, to tego nie da się odczuć :|
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |13 Lip 2016|, 2016 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 07:31   

Miałem identyczne objawy, przyczyną był MAP sensor. Ty masz wersję z klapkami, czy bez?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 08:40   

Gazu brak, klapek brak.

Pablo: mów co tam drapać, bo wieeesz ja to w epoce EDISa wychowany, to i o kopułce wiem niewiele :) nie poprzestawiam tam nic, ściągając górę? w razie czego mam drugi sprawny TPS gdybyś potrzebował - kupiłem od VIKa bo myślałem że to winowajca.

Trzypion: MAP to to ustrojstwo przykręcane przy ścianie grodziowej? mam tego kilkanaście z wieloryba, ciekawe czy zadziała w mk1 (w wielorybie steruje tylko skrzynią automatyczną)
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 08:59   

W wielorybie masz AAP, nie MAP. MAP (Mainfold Absolute Pressure - czujnik ciśnienia kolektora) jest na prawym kielichu, z rurką do kolektora (znaczy tak jest w MK2, w MK1 raczej podobnie).

Kopułka - zdjąć, zdjąć też palec rozdzielacza. Papierem ściernym (dość drobnym, tak od 200) wyczyścić krawędź palca rozdzielacza (i inne miejsca, jeśli brudne), tak samo kołki wewnątrz kopułki. Samą kopułkę przemyć od środka benzyną (szmatka zamoczona w benzynie daje radę), a zakamarki patyczkami do uszu.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 09:18   

Julek napisał/a:
...nie poprzestawiam tam nic, ściągając górę? ...

Trzypion: MAP to to ustrojstwo przykręcane przy ścianie grodziowej? ...

Zrób zdjęcie przewodów na kopułce, w razie czego kolejność jest 1-4-2-5-3-6. Liczysz od jedynki napisanej na kopułce i jedziesz zgodnie ze wskazówkami zegara. Cylindry masz 123 po stronie pasażera od przodu auta i potem 456 od kierowcy od przodu auta.

trzypion napisał/a:
W wielorybie masz AAP, nie MAP. MAP (Mainfold Absolute Pressure - czujnik ciśnienia kolektora) jest na prawym kielichu, z rurką do kolektora (znaczy tak jest w MK2, w MK1 raczej podobnie).
...


MAP jest tam gdzie napisałeś Julek, czyli na grodzi, ma wężyk gumowy i trzy kablową wtyczkę. Pasuje z DOHCów MKI/MKII i może z innych, porównaj numerki.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |14 Lip 2016|, 2016 09:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 09:24   

http://s.ecrater.com/stor...196d_95731b.jpg
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 10:34   

to z wieloryba też może zadziałać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Lip 2016|, 2016 11:12   

Niby zasada taka sama, ale czy charakterystyka właściwa?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
flisbudwb 
Alter ego - KubusWariat


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 02:47   

Może przyspieszony zapłon..
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 06:16   

Sprawdzapny na zlocie, był ok.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 08:51   

Julek napisał/a:
może jakaś dobra rada


1. Odstęp na świecach. Te silniki lubią duży ... co najmniej 1 mm, najlepiej (czasem) zalecane 1,1 i nawet więcej.

2. Sondy lambda. Patrzyłeś ? Pracują jak należy ? Dwa kabelki do auta i najlepiej stary miernik wskazówkowy albo wskaźnik na LEDach.

3. Połączenie masy do silnika. Zmierz na pracujących różnicę napięcia między masą (na nadwoziu) i silnikiem. U syna w Groszku było nawet do -200 mV - wtedy sondy (3-przewodowe są oryginalnie) niestety nie pracują poprawnie.

4. Jak coś nie tak z sondami - wymień je na dobre szybkie 4-przewodowe .... dając im dobrą masę, jaką ma ECU.

5. Może najważniejsze .... Sprawdź TPS. Czyli - woltomierz na środkowy kabelek (igła), i zamykasz przepustnicę raz wolno, raz szybko ... Ma być po zamknięciu zawsze to samo, z dokładnością do miliwoltów ! Między 0,4 a 0,8 V. A jeszcze lepiej - oscyloskop, czy nie ma szumów przy obracaniu. No i przy odcięciu przy hamowaniu (powyżej 2500 oidp) na pewno NIE szarpie !

6. MAF. Tu też oscyloskop. Przy układzie BEZ przepływomierza MAF jest najważniejszym źródłem informacji dla ECU. TPS ma wpływ przy małych otwarciach przepustnicy, np. przy tym przyspieszaniu.

7. Zapłon. Jak już, to kable, ale to pewnie dawno sprawdziłeś. Kopułka - ją trzeba od środka umyć nitrem i jak są jakieś rysy, to psiknąć dobrym lakierem elektroizolacyjnym. Poza tym to jest wieczne - ja w MK1 prawie pół miliona wykręciłem. Ale kable padły po 120 tys.

W każdym razie - wiele z opisywanych przez Ciebie objawów miał syn w 2,4. Po zrobieniu co trzeba - jest duuużo lepiej. Choć te silniki nie pracują na biegu jałowym tak równo, jak np. Cosworth ;-) !

I jeszcze raz - sondy, i jeszcze raz sondy. I ew. analizator spalin, od razu będzie wiadomo gdzie szukać. I sprawdź kompresję, czy jest równa i te min. 12 bar.

I daj znać co się udało zrobić.

[ Dodano: |17 Lip 2016|, 2016 08:52 ]
Cytat:
Może przyspieszony zapłon..


Na pewno nie. Prędzej opóźniony.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 12:11   

akurat nie z zapłonem :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Julek 
510 571 845



Auto: '91 2,9 LSD,
Pomógł: 32 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: |17 Lip 2016|, 2016 13:54   

Tak więc z okazji pięknej niedzieli mam chwilkę by zająć się autem.

Kopułka palec wyczyszczone, było troszkę pośniedziałe, ale bez przesady - efektu raczej brak.

Masa do silnika sprawdzona, skręcona na nowo.

Wymieniony MAF, oczywiście na taki z wieloryba, o zupełnie innych numerach, no ale pasował na wtyczkę i krócieć podciśnienia, więc czemu by nie. Efekt - zimowe opony z tyłu chyba przestały mieć rację bytu, dobrze że droga była szeroka. Znikło przyduszenie przy ruszaniu (najbardziej denerwujące), poszarpywanie od zera i generalnie jest nowa awaria pt. brak trakcji na drugim biegu.

Odczuwam jeszcze delikatne szarpnięcia w zakresie 2-3 tys. obrotów, zmienię wg. sugestii odstęp na elektrodach bo fabrycznie było tam chyba 0,8 - ale nie mam pod ręką klucza do świec - zostawiłem w robocie.
No i chcę się przyjrzeć sondom, ale niestety nie mam odpowiedniego miernika
_________________
Tak to jest normalne, że nie gadasz z bandytami. Nie zapraszasz ich do domu, nie odwiedzasz ich samych. Kto z kim przystaje, takim się staje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group