$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 20:16   

pytanie które to było już 200 tyś :)
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 20:17   

Grześ napisał/a:
Prowadnice łukowe - stan idealny. I proszę, nie piszcie bzdur, że to tylko plastik ... bo w środku jest solidny stalowy element. We wszystkich trzech.
-doczytaj dokładnie o których ja pisałem :-d
Widać w lubelskim jest powietrze inne które bardziej niszczy ślizgi
dotarł następny motor bez ślizgów o których pisałem wyżej
Podobno chodził do samego ....
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 20:39   

pepi napisał/a:
że plastik z wiekiem robi się kruchy że ślizgi nie są wzmocnione niczym


Oj jakoś niewyraźnie Ci się wtedy pisało ..... Jakbyś dodał "te ślizgi" to by było jasne.

[ Dodano: |20 Cze 2016|, 2016 21:40 ]
gufer-posepny napisał/a:
pytanie które to było już 200 tyś :)


Po drugich 200-tu pomału przestają istnieć pierścienie ... i zaczyna ładnie olej pożerać. U mnie brał pod koniec 1/1000, większość w formie mgły przez odpowietrzenie skrzyni korbowej.

[ Dodano: |20 Cze 2016|, 2016 21:41 ]
pepi napisał/a:
dotarł następny motor bez ślizgów


Jak z krótkim prawym napinaczem, to nie ma się co dziwić. Ale od końca 1996 już dawali te dłuższe, zapadka chwytała nieco dalej. Ale i tak za blisko.

Ale najważniejsze, że na dobrym oleju zużycie łańcuchów po 200 tys km jest minimalne.

[ Dodano: |20 Cze 2016|, 2016 21:46 ]
Na razie 13 "oglądaczy" ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 20:50   

jakby mi motor palił litra na 1000 to dawno bym go do huty tymi chudymi łapami wrzucił .

często mija mnie jakiś hopel albo inny szrot 1,4 lpg power i co światła niebieski obłok że tylko szybki ruch na obieg wewnętrzny ratuje temat . no szlag trafia .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 20:53   

gufer-posepny napisał/a:
jakby mi motor palił litra na 1000 to dawno bym go do huty tymi chudymi łapami wrzucił .


250 kila tymi chudymi łapami ???? Oj Gufer, Ty harpagan jesteś ... a te laski ... ;-)

gufer-posepny napisał/a:
często mija mnie jakiś hopel albo inny szrot 1,4 lpg power i co światła niebieski obłok że tylko szybki ruch na obieg wewnętrzny ratuje temat . no szlag trafia


Będzie tego coraz więcej ....

Ale mój czarny od zmiany do zmiany trzyma poziom. A właśnie przekrocza 201 tys km.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 20:56   

już jest , wszystko z VAG-a .

nie ,tyle już nie targam... wózek inwalidzki już zza rogu wesoło na mnie spogląda . chociaż dobrze bo ma tylny napęd .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 06:36   

ja rozebrałem troszkę tych motorów i nie dostrzegłem różnicy w napinaczach ich długości
delikatne zmiany w budowie tak
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 07:38   

pepi napisał/a:
ja rozebrałem troszkę tych motorów i nie dostrzegłem różnicy w napinaczach ich długości
delikatne zmiany w budowie tak


Przyjrzyj się dokładnie tym prawym ... są na 100% 2 wersje. Krótsza i dłuższa, z wyraźnie dłuższą sprężyną. I ta dłuższa ma chyba nieco większy zakres pracy zapadek. I ta dłuższa wersja ma mały otworek przy końcu zakresu. Ale on się odsłoni przy mocno zużytym łańcuchu. Zresztą to jest w TISie dokładnie opisane.

Lewe były wszystkie takie same, ale też trzeba je lekko modyfikować żeby i lewy napinacz nie hałasował. Wiem bo ze 2 miesiące jeździłem z przerobionym tylko prawym.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 07:44   

Przeciez byly dwa rodzaje napinaczy i lancuchow, wiec jak juz taki elaborat powstaje to niech uwzglednia wszelkie dane.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 08:00   

Jankes napisał/a:
Przeciez byly dwa rodzaje napinaczy ...
Lewych też? Grześ napisał, że nie.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 08:43   

Grześ napisał/a:

Ale do rzeczy. Rozrząd wyjęty, przebieg równo 402 tys km. Zdjęcia :

http://complex.org.pl/BOB/1.jpg
http://complex.org.pl/BOB/2.jpg
http://complex.org.pl/BOB/3.jpg
http://complex.org.pl/BOB/4.jpg
http://complex.org.pl/BOB/5.jpg

Jak widać ... A na suwmiarce jest długość 10 ogniwek. Jak kto umie sobie podzielić i pomnożyć, to zobaczy. Zużycie minimalne.

Mierzyłeś prawy czy lewy?
Biorąc pod uwagę przebieg, to łańcuch jest praktycznie nie zużyty i może śmiało jechać dalej.
Problem jest w tym, że mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w przypadku BOBa jeśli napinacze są poza zakresem normalnej pracy, nie musi wcale oznaczać wyciągniętych łańcuchów, zużytych ślizgów czy kół zębatych.
Jeśli by w BOBie napinacze działały prawidłowo od początku to cały napęd może być trwalszy od BOA, ponieważ kąt opasania zębatki napędowej (najbardziej newralgiczny, duża moc-mała średnica i charakter obciążenia) w BOA jest bliski minimalnemu a w BOB przebieg łańcucha jest lepszy pod tym względem.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 09:31   

Reader napisał/a:
Mierzyłeś prawy czy lewy?


Prawy, oidp. Ale jeszcze dokładniej pomierzę, 20 ogniw, jakoś obciążę łańcuch mocniej. Ale "na oko" oba są w podobnym stanie ...

Reader napisał/a:
Problem jest w tym, że mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w przypadku BOBa jeśli napinacze są poza zakresem normalnej pracy, nie musi wcale oznaczać wyciągniętych łańcuchów, zużytych ślizgów czy kół zębatych.


Niestety ... i to samo widać także po wypowiedziach na angielskim forum :-( ..

Cytat:
Jeśli by w BOBie napinacze działały prawidłowo od początku to cały napęd może być trwalszy od BOA


Też tak mi się wydaje .... tyle że wyliczenie długości napinaczy komuś wybitnie "nie wyszło" :-D ! I niestety nie poprawili, no chyba że to już początki Limited Life były ...

[ Dodano: |21 Cze 2016|, 2016 10:33 ]
pablo19 napisał/a:
Jankes napisał/a:
Przeciez byly dwa rodzaje napinaczy ...
Lewych też? Grześ napisał, że nie.


Z informacji technicznych wynika, że tylko prawy zmienili. I ja miałem od Readera "stare", w moim "nowe", tylko prawy jest dłuższy. Powinienem jeszcze mieć jeden "zapasowy", ten prawy. Może ktoś chce się zamienić, na prawy "krótki" ???

[ Dodano: |21 Cze 2016|, 2016 10:34 ]
Jankes napisał/a:
elaborat powstaje


Ja bym to nazwał "obalaniem mitów", czy jak kto woli, "ustaleniem przyczyn" tych zerwań łańcuchów.

Ale jak widać, pokutuje przekonanie "naprawa przez wymianę" ... na tak samo wadliwe :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 09:41   

Grześ napisał/a:
.... tyle że wyliczenie długości napinaczy komuś wybitnie "nie wyszło" :-D ! I niestety nie poprawili, no chyba że to już początki Limited Life były ...
Jak wiadomo projektował to nie byle kto, więc stawiam na to, że nie było czasu na dokańczanie i ostatnie korekty, co zresztą sugerowano w artykule który linkowałem.
No i Cosworth nie był dla biedaków więc kto by się tam przejmował czy silnik przejeździ naście lat i setki tys. km.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Cze 2016|, 2016 14:00   

cosworth to miał niewiele z tym wspólnego oprócz napisu...

[ Dodano: |21 Cze 2016|, 2016 15:01 ]
zelazny_gst napisał/a:
leprze.
leprze to nie wiem, ale max 5w50 a i to niekoniecznie - zależy od sposobu użytkowania.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |22 Cze 2016|, 2016 07:22   

Struna napisał/a:
cosworth to miał niewiele z tym wspólnego oprócz napisu..


Ale już najlepszy konstruktor Harth miał ...

No ale teraz najciekawsze .... już wiem dlaczego kompresji nie było na I cylindrze.

To NIE zawory, ale ... brakuje kawałka tłoka :-D !!! Kawałki pierścieni dodatkowo też zostawiły trochę śladów. Jeden to nawet w tłok się wbił :-D !

Sądząc po ilości nagaru - to bardzo stara historia. Być może jeszcze u poprzedniego właściciela.

http://complex.org.pl/BOB/tlok.jpg

Wszystkie cylindry poza I mają bardzo małe ślady zużycia. Jakby nie ten I, to jeszcze by biedak pojeździć mógł, mimo LPG ... Cóż, takie ryzyko kupna używanego auta. Ale i tak długo wytrzymał.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group