$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 06:29   

jaroz napisał/a:
Reader napisał/a:
kąt opasania zębatki wału korbowego jest wyraźnie większy w BOB, co jest zaletą
to chyba BOA oglądałeś :) Rozrząd w BOA jest symetryczny, a więc wymusza większy kąt opasania zębatki wału korbowego. Natomiast w BOB jest on do duszy, jak potwierdził Pepi, więc to spartolili w Fordzie.
Obaj jesteście w błędzie.
No, ale macie do tego prawo.
Jak się zapoznasz z budową to wróć do rozmowy, nie wcześniej, bo robisz śmietnik w temacie i nic więcej.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 06:58   

gufer-posepny napisał/a:
Teraz trendy jest


To jak "jesteś tego warta" ...

Głupota ludzka jest nieograniczona, jak ktoś "wierzy", to niech dalej wierzy .... jak z tym kątem opasania.

Ale róbta co chceta. Ja za parę dni rozrząd demontuję, jak wszystko będzie OK, to trzymam jako komplet (z dokładnością do położenia kół i łańcuchów !) i ew. sprzedam. Ale nie po kawałku, albo wszystko albo nic. A jak nie, to smarem zakonserwuję i poleży. A olej wymieniam co 10 tys km, full-syntetyk !

No to ... do następnego łańcucha :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 07:15   

pepi napisał/a:
i z mojej perspektywy piszesz głupoty bo ja nie widziałem wyciągniętych łańcuchów dwurzędowych tyle co jednorzędowe
wszystkie stare auta które nie miały problemu z tym miały podwójne .
Powalasz sposobem podejścia do tematu.
Coś jakby stwierdzić ... "w W123 300D był łańcuch dwurzędowy to we wszystkich innych autach tez powinien być" ... :D

A na życiu opierasz się jak i jaroz:
jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
Podobno w BOA miał ok. 2 metry
Jasne, skąd te dane? :D


jaroz napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
będzie z 1,5 2 metry
tam w życiu nie ma 2 metrów.

Aż w końcu:
jaroz napisał/a:
b) myliłem się - łańcuch BOA ma dokładnie 2 metry. Zmierzyłem :)


I co, nadal 2 metry dwurzędowego jest lżejsze niż dwa pojedyncze w BOB po ~1,1m każdy?
Kąt opasania wału korbowego w BOA ~120° nadal większe niż dobre 180° w BOB?

pepi jak Cię ten BOB i jego rozrząd tak męczy to może warto w końcu wyciągnąć z tego wnioski?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 07:41   

Reader napisał/a:
Obaj jesteście w błędzie.
Tak jest! :D :d Twoja racja jest bardziej twojsza :)
Reader napisał/a:
jaroz napisał/a:
Grześ napisał/a:
Podobno w BOA miał ok. 2 metry
Jasne, skąd te dane? :D
Reader, połączyłeś tu dwie wypowiedzi - dotyczące łańcucha (Grześ) i wytrzymałości (moja) - to już jest manipulowanie wypowiedziami. Sprawdź czego dotyczyły te DWA zdania.
Reader napisał/a:
I co, nadal 2 metry dwurzędowego jest lżejsze niż dwa pojedyncze w BOB po ~1,1m każdy?
a my tu o wadze mówiliśmy czy o wytrzymałości? :D Fakty są takie, że rozrząd w BOA jest bardziej wytrzymały niż w BOB. I to nie jest teoria, a fakty, potwierdzane przez użytkowników.
Reader napisał/a:
Kąt opasania wału korbowego w BOA ~120° nadal większe niż dobre 180° w BOB?
ale to nadal POJEDYŃCZE opasanie. Wynik? Jak wyżej - rozrząd w BOA jest bardziej wytrzymały niż w BOB. I to nie jest teoria, a fakty, potwierdzane przez użytkowników.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 08:02   

jaroz napisał/a:
Twoja racja jest bardziej twojsza


A może po prostu bliższa prawdy ??? :-D

jaroz napisał/a:
rozrząd w BOA jest bardziej wytrzymały


Mylisz się. Rozrząd w BOA był *bardziej niezawodny*. Bo nie miał tych błędów w napinaczach, które są w BOBie. Ale poprawienie napinaczy powoduje, że oba są tak samo niezawodne - jak wykazuje przykład ponad 350 tys km na moich BOBach.

jaroz napisał/a:
nadal POJEDYŃCZE opasanie


A da się łańcuch podwójnie opasać ??? :-D ! A co powiesz o powierzchni styku kół z ogniwami ?

Ech ... Jak by co, to Reader jest na pewno fachowcem w dziedzinie mechaniki, w tym napędów łańcuchowych :-D ! Ja - tylko mechanikiem-amatorem, ale z "prawie" pół milionem na BOBach ;-)

No dobra, teraz top już pianę bijemy .... CD jak wyjmę kompletny rozrząd !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 08:19   

Grześ napisał/a:
Bo nie miał tych błędów w napinaczach, które są w BOBie.
i tu się zgodzę. Bo mówimy o ogólnej wytrzymałości, a nie poszczególnych elementów :)
Grześ napisał/a:
A da się łańcuch podwójnie opasać ??? :-D ! A co powiesz o powierzchni styku kół z ogniwami ?
Grześ, nie o to mi chodziło, że podwójne opasanie :) tylko, że każdy łańcuch nijako osobno napędzany jest, bo są pojedyńcze, a do tego brak symetrii jak BOA.
Grześ napisał/a:
CD jak wyjmę kompletny rozrząd !
czekamy na wyniki analizy :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 09:32   

jaroz napisał/a:
Reader, połączyłeś tu dwie wypowiedzi - dotyczące łańcucha (Grześ) i wytrzymałości (moja) - to już jest manipulowanie wypowiedziami. Sprawdź czego dotyczyły te DWA zdania.
Otóż nie.
Cytat pochodzi z 1 postu z szóstej strony tej pasjonującej dyskusji - na szczęście nie ma możliwości edycji.

Za bezpodstawne posądzenie o manipulowanie wypowiedziami powinieneś zostać usunięty z tematu.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 09:58   

To ja jeszcze dodam .... jako nie-mechanik ...

Wytrzymałość, to jedno. Trwałość to drugie. A niezawodność całego rozrządu, to jeszcze coś innego .... Ten kto to zrozumie, nie będzie miał problemów z rozrządem w BOIBie :-) !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 10:18   

Reader napisał/a:
Cytat pochodzi z 1 postu z szóstej strony tej pasjonującej dyskusji - na szczęście nie ma możliwości edycji.
zgadza się, na pamięć "pojechałem" bo identyczne stwierdzenie (moje) jest w temacie wytrzymałości. Przepraszam za zamieszanie w tej kwestii :)
Grześ napisał/a:
A niezawodność całego rozrządu, to jeszcze coś innego
otóż to :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 12:26   

Cytat:
pepi jak Cię ten BOB i jego rozrząd tak męczy to może warto w końcu wyciągnąć z tego wnioski?
_________________
- jakie wnioski można wyciągnąć po 7-8 motorze u jednego pana że ślizgi nad kołem i pod nie istnieją \
że plastik z wiekiem robi się kruchy że ślizgi nie są wzmocnione niczym
pozostałe są lepiej pomyślane plus zajechana pompa oleju i mamy to co mamy .
Wydaj ci się że łańcuch może się wyciągać bez przerwy i podparcie napinaczem załatwi sprawę ?
No ale niektórzy wiedzą zawsze lepiej ... :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 12:26   

Proponuję poczekać, na kolejne wieści od Grzesia.

Proszę nie skupiać się na udowadnianiu sobie swoich światopoglądów, przynajmniej nie publicznie, macie do tego PW, sms, mms, tel., email, osobiste spotkania :)

Proszę nie odjeżdżać za bardzo od tematu Scorpio w kierunku kół zębatych szmelcwagena itp., to nie to forum.

Proszę aby tutejsi teoretycy nie stawiali się jako praktyczni znawcy tematu i jednocześnie apeluję do kolegów, którzy mieli nie jeden łańcuch w ręku o odpowiednie podejście do wypowiedzi ww. teoretyków, nie warto sobie gotować krwi i zużywać klawiatur.

PS. jaroz, nie przytakuj mi teraz.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 13:16   

pablo19 napisał/a:
którzy mieli nie jeden łańcuch w ręku


Ło matko ... a ja żadnego jeszcze nie zerwałem ... :-D !!!

To mogę (w drodze wyjątku) się ew. wypowiadać ??? No, zajechałem (z pomocą syna) jeden silnik, ale w nim kompresja poszła. I kiedyś N-kę w MK1 ... Wiem, wiem - co to jest 330 tys km na 2 Cossach + 330 tys km na MK1 ... to jak pół litra na pysk :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 15:03   

tak jeszcze dodam że jeden producent dla silnika przewiduje wymiany oleju co 30 tyś a drugi dla tego samego max 15 tyś a przy częstych wizytach w mieście nawet poniżej 10 tyś . Widać jednak klasyka rządzi .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 18:43   

gufer-posepny napisał/a:
tak jeszcze dodam że jeden producent dla silnika przewiduje wymiany oleju co 30 tyś a drugi dla tego samego max 15 tyś a przy częstych wizytach w mieście nawet poniżej 10 tyś . Widać jednak klasyka rządzi .


U nas na wsi godajom, że to ino zdrowy rozsondek ... :-D !

Ale do rzeczy. Rozrząd wyjęty, przebieg równo 402 tys km. Zdjęcia :

http://complex.org.pl/BOB/1.jpg
http://complex.org.pl/BOB/2.jpg
http://complex.org.pl/BOB/3.jpg
http://complex.org.pl/BOB/4.jpg
http://complex.org.pl/BOB/5.jpg

Jak widać ... A na suwmiarce jest długość 10 ogniwek. Jak kto umie sobie podzielić i pomnożyć, to zobaczy. Zużycie minimalne.

Napinacze jakiś 1-2 mm poza ostatnią zapadką - i praktycznie każde odpalenie klepało, choć nie za długo. Owszem, głośno i wkurzająco, ale straty w rozrządzie niemal zerowe.

Jak widać, na dolnej prowadnicy prawego łańcucha odpadł kawałek plastiku przy śrubie, poza tym OK. Przy górnej - lekkie pęknięcie na długości, na zdjęciu nie widać.

Prowadnice łukowe - stan idealny. I proszę, nie piszcie bzdur, że to tylko plastik ... bo w środku jest solidny stalowy element. We wszystkich trzech.

Reasumując - dobry olej (Panolin), wymiany co 10 tys km, i na szczęście nie za duże zużycie łańcuchów - tylko ok. 1 mm poza ostatnią zapadką. Aha - prawy napinacz "długi"- jakby był krótki, to pewnie wszystko by pourywało. Ale o tym wiedziałem od początku użytkowania tego auta.

I jeszcze raz - wystarczy przesunąć zakres pracy obu napinaczy z zapadkami o te kilka mm, i spokój będzie aż do końca żywota silnika.

Jak by co, to kompletny rozrząd, wszystkie koła, prowadnice, itd. grzecznie zakonserwuję ... dla kogoś, kto będzie potrzebował. Owszem, napinacze trzeba przerobić, ale te łańcuchy i prowadnice wytrzymają jeszcze jak nic drugie tyle.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |20 Cze 2016|, 2016 19:11   

Ja w swoim przy 200 takich ładnych ślizguw nie miałem ale to wina byłego właściciela
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group