Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ??? |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 09:50
|
|
|
bednarowski napisał/a: | nie wiesz to nie wypowiadaj się... | skąd to wiesz? A jednak mam rację co do rozrządu, bo jak pisze pepi pepi napisał/a: | bo to prawda akurat
łańcuch taki jak w boa jest mniej podatny na rozciąganie lepiej leży na kołach koło pompy oleju jest opasane a nie tylko 2,5 zęby |
gufer-posepny napisał/a: | w TSI się tak postarali że po 40 tyś łańcuch skakał po zębatkach | znam z autopski takie 1.4TSI akurat w Passacie. Rozrząd wytrzymał jakieś 30k km |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 10:43
|
|
|
pepi napisał/a: |
Ktoś tu pisał o za małym skoku napinacza można to przerobić w bardzo prost sposób ale to nie jest lekiem na tą przypadłość |
A jednak jest .... Pomyśl trochę ....
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 10:45 ]
jaroz napisał/a: | a w BOB strzelał o wiele, wiele szybciej |
Poczytaj uważnie poprzednie posty .... szczególnie o zakresie pracy napinaczy (pracy zapadek).
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 10:46 ]
pepi napisał/a: | praktycznie wytrzymywały motor |
Jak w moim starym zielonym ? Jeszcze jeden motor by wytrzymały !!!
Ech ....
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 10:47 ]
gufer-posepny napisał/a: | w TSI |
Guper, my rozmawiamy o samochodach a nie o Szmelcwagenach ! To jest nowoczesne Limited Life Technology ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:30
|
|
|
w bobie pozostaje wymieniać prowadnice , łańcuch i napinacze i jedziemy dalej . chyba że się nie zdąży to i zawory jak u mnie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:43
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | zawory |
Mnie wypaliło po 360.000 km.
A rozrząd - zamiast łańcuchy i prowadnice, lepiej od razu zmodyfikować napinacze i po problemie !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:48
|
|
|
mi sklepało . a obecny zestaw na razie ma się dobrze . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 14:16
|
|
|
jaroz napisał/a: | Nie dawało mi spokoju i sprawdziłem:
a) Pablo, specjalnie dla Ciebie - podwójny łańcuch BOA jest wg mnie tak samo jak nie lepiej, wytrzymały jak dwa pojedyńcze w BOB. Raz że łączna wytrzymałość podwójnego łańcucha jest wyższa, niż łączna dwóch pojedyńczych BOBa. W lańcuchu BOA "środkowe" ogniwa łączące rzędy łańcuchów są blisko podwójnej grubości niż zewnętrzne, co rekompensuje brak jednego rzędu (w ramach dwóch pojedyńczych). | Dobrze, że napisałeś "wg mnie".
jaroz napisał/a: | Reader napisał/a: | jaroz napisał/a: | Reader napisał/a: | Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB. | jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw?
| Jakby podwójny nie miał jednego ciągu ogniw to byłby pojedynczym. | Ale ma dodatkowy ciąg ogniw i do tego są blisko 2x grubsze niż zewnętrzne co równoważy dwa rzędy (po jednym w każdym pojedyńczym łańcuchu). | Jak widać, mógłbyś rozmawiać sam ze sobą skoro najpierw piszesz, że nie ma a za chwilę że ma dodatkowy "ciąg ogniw".
Nie przeczytałeś chyba uważnie mojej wypowiedzi.
jaroz napisał/a: |
Reader napisał/a: | Wytrzymałość:
3/8" simplex - 8900N
3/8" duplex - 16900N | skąd te dane? | No raczej nie z gazetki Lidla.
Z katalogu producenta którego łańcuchy szły do BOBów na pierwszy montaż.
jaroz napisał/a: | akurat wiemy to, że napęd łańcucha jest sknocony w BOBie w stosunku do BOA - mam na myśli powierzchnię styku zębów wałka napędowego rozrządu z łańcuchem. W BOBie jest o jakieś 50% mniejsza powierzchnia, a więc łańcuch jednostkowo bardziej obciążony, a więc szybciej się zużywa. | Jakby Ci się chciało obejrzeć i porównać to byś stwierdził co innego.
- powierzchnie styku zębów wałków rozrządu są jednakowe BOA/BOB
- kąt opasania zębatki wału korbowego jest wyraźnie większy w BOB, co jest zaletą |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 14:30
|
|
|
Teraz mam poważny zgryz czy kupować boba czy nie ,Krowi łańcuch sprzedałem a taki nawał informacji mnie przeraził |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 15:22
|
|
|
DANEK1403 napisał/a: | Teraz mam poważny zgryz czy kupować boba czy nie ,Krowi łańcuch sprzedałem a taki nawał informacji mnie przeraził |
Ja zajeżdżam drugiego, przy czym pierwszy klepał przez 1/4 mln km, a w drugim po prostu nieco zmodyfikowałem napinacze i od 100 tys km nie klepie. A to robota na jeden dzień ...
Oczywiście warunek jest taki, aby nie kupić czegoś z już rozwalonym rozrządem ...
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 15:23 ]
gufer-posepny napisał/a: | mi sklepało . a obecny zestaw na razie ma się dobrze . |
A ile km zrobił ten "nowy zestaw" ? No i chyba nie u Ciebie, Ty to ostatnio jakieś Volvo ujeżdżałeś .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 15:45
|
|
|
ło to już daaaawno nieaktualne . Volvo też już dawno nie ma , fiesty też ..... obecny też za rok w świat pójdzie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 16:40
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | ło to już daaaawno nieaktualne . Volvo też już dawno nie ma , fiesty też ..... obecny też za rok w świat pójdzie . |
Jakoś szybko te autka "załatwiasz" !
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 16:41 ]
gufer-posepny napisał/a: | ło to już daaaawno nieaktualne |
Nie napisałeś, ile km zrobił ten rozrząd w Cossie .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 17:04
|
|
|
jaroz napisał/a: |
gufer-posepny napisał/a: | w TSI się tak postarali że po 40 tyś łańcuch skakał po zębatkach | znam z autopski takie 1.4TSI akurat w Passacie. Rozrząd wytrzymał jakieś 30k km |
To byla ta sprawa ze sie jedna zebatka wycierala szybciej niz inne ? |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 17:55
|
|
|
Grześ napisał/a: | gufer-posepny napisał/a: | ło to już daaaawno nieaktualne . Volvo też już dawno nie ma , fiesty też ..... obecny też za rok w świat pójdzie . |
Jakoś szybko te autka "załatwiasz" !
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 16:41 ]
gufer-posepny napisał/a: | ło to już daaaawno nieaktualne |
Nie napisałeś, ile km zrobił ten rozrząd w Cossie .... |
może 100 tyś ma zrobione , nie wiem . nie więcej . jeździ dalej z tego co wiem . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 19:57
|
|
|
ale generalnie w autach tak od 2000 roku tak skutecznie poprawili że łańcuchy nie są wieczne i to z prawa do lewego
widać tak trzeba auto ma się psuć .
Generalnie co wam da lepszy napinacz jak i tak ciśnienie oleju ma być w tym napinaczu
raczej z tym jest problem a cała reszta to się sypie właśnie z winy braku ciśnienia oleju
Podparcie tego mocniej to tylko półśrodek który u jednego się sprawdzi u drugiego dobije motor .
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 20:08 ]
Reader napisał/a: | - kąt opasania zębatki | -koła pompy oleju jet wspaniały należy pogratulować temu kto wymyślił i drugiemu debilowi który zatwierdził projekt poprowadzenia w taki sposób
pomijasz bardzo ważne sprawy
i z mojej perspektywy piszesz głupoty bo ja nie widziałem wyciągniętych łańcuchów dwurzędowych tyle co jednorzędowe
wszystkie stare auta które nie miały problemu z tym miały podwójne .
Według ciebie to zbieg okoliczności i wytrzymywały 500-1 milion .
No ale ty wolisz się opierać na tabelkach ....
nie na życiu |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 20:45
|
|
|
Reader napisał/a: | kąt opasania zębatki wału korbowego jest wyraźnie większy w BOB, co jest zaletą | to chyba BOA oglądałeś Rozrząd w BOA jest symetryczny, a więc wymusza większy kąt opasania zębatki wału korbowego. Natomiast w BOB jest on do duszy, jak potwierdził Pepi, więc to spartolili w Fordzie. Reader napisał/a: | Jak widać, mógłbyś rozmawiać sam ze sobą skoro najpierw piszesz, że nie ma a za chwilę że ma dodatkowy "ciąg ogniw". | coś źle przeczytałeś, albo mylisz BOA z BOB w mojej wypowiedzi, więc to chyba Ty Reader napisał/a: | Nie przeczytałeś chyba uważnie mojej wypowiedzi. |
sobolaqe napisał/a: | To byla ta sprawa ze sie jedna zebatka wycierala szybciej niz inne ? | dokładnie.
pepi napisał/a: | i z mojej perspektywy piszesz głupoty bo ja nie widziałem wyciągniętych łańcuchów dwurzędowych tyle co jednorzędowe
wszystkie stare auta które nie miały problemu z tym miały podwójne .
Według ciebie to zbieg okoliczności i wytrzymywały 500-1 milion . | potwierdzam |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 21:00
|
|
|
można zasięgnąć zaawansowanej techniki w radzieckich dizlach w lokomotywie GAGARIN albo wogóle dizlach przemysłowych gdzie jest wstępne smarowanie zanim wogóle się wał ruszy ...
zresztą ten pomysł był już poruszany .
[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 21:07 ]
Tak wogóle to się obecnie ciężko nawet trzymać zaleceń producenta co do wymian oleju . Teraz trendy jest co 30-40 tyś zmiana no bo jest bardziej eko w sensie że mniej starego oleju mamy . Tylko z dupy takie eko jak po 100 tyś mamy auto do utylizacji a nie tylko 20 litrów oleju . chyba że zrobili już takie super oleje longlife że tyle wytrzymują .... ale wątpię . teraz mniej oleju jest w silniku a musi więcej syfu pochłonąć z wysilonej jednostki . A potem ból dupy na połowie forów że mają obrotowe panewki , turbo gdzieś wydmuchało do katalizatora czy korby skaczące po drodze . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|