$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 09:50   

bednarowski napisał/a:
nie wiesz to nie wypowiadaj się...
skąd to wiesz? ;) A jednak mam rację co do rozrządu, bo jak pisze pepi
pepi napisał/a:
bo to prawda akurat
łańcuch taki jak w boa jest mniej podatny na rozciąganie lepiej leży na kołach koło pompy oleju jest opasane a nie tylko 2,5 zęby

gufer-posepny napisał/a:
w TSI się tak postarali że po 40 tyś łańcuch skakał po zębatkach
znam z autopski takie 1.4TSI akurat w Passacie. Rozrząd wytrzymał jakieś 30k km :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 10:43   

pepi napisał/a:

Ktoś tu pisał o za małym skoku napinacza można to przerobić w bardzo prost sposób ale to nie jest lekiem na tą przypadłość


A jednak jest .... Pomyśl trochę ....

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 10:45 ]
jaroz napisał/a:
a w BOB strzelał o wiele, wiele szybciej


Poczytaj uważnie poprzednie posty .... szczególnie o zakresie pracy napinaczy (pracy zapadek).

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 10:46 ]
pepi napisał/a:
praktycznie wytrzymywały motor


Jak w moim starym zielonym ? Jeszcze jeden motor by wytrzymały :-) !!!

Ech ....

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 10:47 ]
gufer-posepny napisał/a:
w TSI


Guper, my rozmawiamy o samochodach a nie o Szmelcwagenach :-D ! To jest nowoczesne Limited Life Technology !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:30   

w bobie pozostaje wymieniać prowadnice , łańcuch i napinacze i jedziemy dalej . chyba że się nie zdąży to i zawory jak u mnie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:43   

gufer-posepny napisał/a:
zawory


Mnie wypaliło po 360.000 km.

A rozrząd - zamiast łańcuchy i prowadnice, lepiej od razu zmodyfikować napinacze i po problemie ;-) !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 11:48   

mi sklepało . a obecny zestaw na razie ma się dobrze .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 14:16   

jaroz napisał/a:
Nie dawało mi spokoju i sprawdziłem:
a) Pablo, specjalnie dla Ciebie :) - podwójny łańcuch BOA jest wg mnie tak samo jak nie lepiej, wytrzymały jak dwa pojedyńcze w BOB. Raz że łączna wytrzymałość podwójnego łańcucha jest wyższa, niż łączna dwóch pojedyńczych BOBa. W lańcuchu BOA "środkowe" ogniwa łączące rzędy łańcuchów są blisko podwójnej grubości niż zewnętrzne, co rekompensuje brak jednego rzędu (w ramach dwóch pojedyńczych).
Dobrze, że napisałeś "wg mnie".


jaroz napisał/a:
Reader napisał/a:
jaroz napisał/a:
Reader napisał/a:
Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB.
jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw? :)
Jakby podwójny nie miał jednego ciągu ogniw to byłby pojedynczym.
Ale ma dodatkowy ciąg ogniw i do tego są blisko 2x grubsze niż zewnętrzne co równoważy dwa rzędy (po jednym w każdym pojedyńczym łańcuchu).
Jak widać, mógłbyś rozmawiać sam ze sobą skoro najpierw piszesz, że nie ma a za chwilę że ma dodatkowy "ciąg ogniw". ;)
Nie przeczytałeś chyba uważnie mojej wypowiedzi.


jaroz napisał/a:

Reader napisał/a:
Wytrzymałość:
3/8" simplex - 8900N
3/8" duplex - 16900N
skąd te dane?
No raczej nie z gazetki Lidla. ;)
Z katalogu producenta którego łańcuchy szły do BOBów na pierwszy montaż.



jaroz napisał/a:
akurat wiemy to, że napęd łańcucha jest sknocony w BOBie w stosunku do BOA - mam na myśli powierzchnię styku zębów wałka napędowego rozrządu z łańcuchem. W BOBie jest o jakieś 50% mniejsza powierzchnia, a więc łańcuch jednostkowo bardziej obciążony, a więc szybciej się zużywa.
Jakby Ci się chciało obejrzeć i porównać to byś stwierdził co innego.
- powierzchnie styku zębów wałków rozrządu są jednakowe BOA/BOB
- kąt opasania zębatki wału korbowego jest wyraźnie większy w BOB, co jest zaletą
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 14:30   

Teraz mam poważny zgryz czy kupować boba czy nie ,Krowi łańcuch sprzedałem a taki nawał informacji mnie przeraził ;)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 15:22   

DANEK1403 napisał/a:
Teraz mam poważny zgryz czy kupować boba czy nie ,Krowi łańcuch sprzedałem a taki nawał informacji mnie przeraził ;)


Ja zajeżdżam drugiego, przy czym pierwszy klepał przez 1/4 mln km, a w drugim po prostu nieco zmodyfikowałem napinacze i od 100 tys km nie klepie. A to robota na jeden dzień ...

Oczywiście warunek jest taki, aby nie kupić czegoś z już rozwalonym rozrządem ...

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 15:23 ]
gufer-posepny napisał/a:
mi sklepało . a obecny zestaw na razie ma się dobrze .


A ile km zrobił ten "nowy zestaw" ? No i chyba nie u Ciebie, Ty to ostatnio jakieś Volvo ujeżdżałeś ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 15:45   

ło to już daaaawno nieaktualne . Volvo też już dawno nie ma , fiesty też ..... obecny też za rok w świat pójdzie .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 16:40   

gufer-posepny napisał/a:
ło to już daaaawno nieaktualne . Volvo też już dawno nie ma , fiesty też ..... obecny też za rok w świat pójdzie .


Jakoś szybko te autka "załatwiasz" :-P !

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 16:41 ]
gufer-posepny napisał/a:
ło to już daaaawno nieaktualne


Nie napisałeś, ile km zrobił ten rozrząd w Cossie ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 17:04   

jaroz napisał/a:

gufer-posepny napisał/a:
w TSI się tak postarali że po 40 tyś łańcuch skakał po zębatkach
znam z autopski takie 1.4TSI akurat w Passacie. Rozrząd wytrzymał jakieś 30k km :D


To byla ta sprawa ze sie jedna zebatka wycierala szybciej niz inne ? :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 17:55   

Grześ napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
ło to już daaaawno nieaktualne . Volvo też już dawno nie ma , fiesty też ..... obecny też za rok w świat pójdzie .


Jakoś szybko te autka "załatwiasz" :-P !

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 16:41 ]
gufer-posepny napisał/a:
ło to już daaaawno nieaktualne


Nie napisałeś, ile km zrobił ten rozrząd w Cossie ....


może 100 tyś ma zrobione , nie wiem . nie więcej . jeździ dalej z tego co wiem .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 19:57   

ale generalnie w autach tak od 2000 roku tak skutecznie poprawili że łańcuchy nie są wieczne i to z prawa do lewego
widać tak trzeba auto ma się psuć .
Generalnie co wam da lepszy napinacz jak i tak ciśnienie oleju ma być w tym napinaczu
raczej z tym jest problem a cała reszta to się sypie właśnie z winy braku ciśnienia oleju
Podparcie tego mocniej to tylko półśrodek który u jednego się sprawdzi u drugiego dobije motor .

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 20:08 ]
Reader napisał/a:
- kąt opasania zębatki
Cytat:
-koła pompy oleju jet wspaniały należy pogratulować temu kto wymyślił i drugiemu debilowi który zatwierdził projekt poprowadzenia w taki sposób
pomijasz bardzo ważne sprawy
i z mojej perspektywy piszesz głupoty bo ja nie widziałem wyciągniętych łańcuchów dwurzędowych tyle co jednorzędowe
wszystkie stare auta które nie miały problemu z tym miały podwójne .
Według ciebie to zbieg okoliczności i wytrzymywały 500-1 milion .
No ale ty wolisz się opierać na tabelkach ....
nie na życiu
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 20:45   

Reader napisał/a:
kąt opasania zębatki wału korbowego jest wyraźnie większy w BOB, co jest zaletą
to chyba BOA oglądałeś :) Rozrząd w BOA jest symetryczny, a więc wymusza większy kąt opasania zębatki wału korbowego. Natomiast w BOB jest on do duszy, jak potwierdził Pepi, więc to spartolili w Fordzie.
Reader napisał/a:
Jak widać, mógłbyś rozmawiać sam ze sobą skoro najpierw piszesz, że nie ma a za chwilę że ma dodatkowy "ciąg ogniw".
coś źle przeczytałeś, albo mylisz BOA z BOB w mojej wypowiedzi, więc to chyba Ty
Reader napisał/a:
Nie przeczytałeś chyba uważnie mojej wypowiedzi.

sobolaqe napisał/a:
To byla ta sprawa ze sie jedna zebatka wycierala szybciej niz inne ?
dokładnie.
pepi napisał/a:
i z mojej perspektywy piszesz głupoty bo ja nie widziałem wyciągniętych łańcuchów dwurzędowych tyle co jednorzędowe
wszystkie stare auta które nie miały problemu z tym miały podwójne .
Według ciebie to zbieg okoliczności i wytrzymywały 500-1 milion .
potwierdzam :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 21:00   

można zasięgnąć zaawansowanej techniki w radzieckich dizlach w lokomotywie GAGARIN albo wogóle dizlach przemysłowych gdzie jest wstępne smarowanie zanim wogóle się wał ruszy ...

zresztą ten pomysł był już poruszany .

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 21:07 ]
Tak wogóle to się obecnie ciężko nawet trzymać zaleceń producenta co do wymian oleju . Teraz trendy jest co 30-40 tyś zmiana no bo jest bardziej eko w sensie że mniej starego oleju mamy . Tylko z dupy takie eko jak po 100 tyś mamy auto do utylizacji a nie tylko 20 litrów oleju . chyba że zrobili już takie super oleje longlife że tyle wytrzymują .... ale wątpię . teraz mniej oleju jest w silniku a musi więcej syfu pochłonąć z wysilonej jednostki . A potem ból dupy na połowie forów że mają obrotowe panewki , turbo gdzieś wydmuchało do katalizatora czy korby skaczące po drodze .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group