$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 19:57   

gufer-posepny napisał/a:
pewnie miał się mniej wyciągać
to ciekawe doświadczenie - w miejsce podwójnego dawać pojedyńczy i liczyć na mniejsze wyciąganie :D
Grześ napisał/a:
Podobno w BOA miał ok. 2 metry
Jasne, skąd te dane? :D
Grześ napisał/a:
przy lekkim naciągu mogło fazy na prawym bloku nieco przestawić.
rola właśnie napinacza by likwidować luz - wówczas fazy są ok. Pod warunkiem, że łańcuch trzyma w widełkach swoją długość. Po kiego kombinowali?
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 20:48   

jaroz napisał/a:
rola właśnie napinacza by likwidować luz - wówczas fazy są ok.


Nie masz racji .....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 20:57   

jaroz napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
pewnie miał się mniej wyciągać
to ciekawe doświadczenie - w miejsce podwójnego dawać pojedyńczy i liczyć na mniejsze wyciąganie :D

A jednak tak jest, ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny.
Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB.
Jak by nie patrzeć to sama idea ewolucji to jednak krok w przód.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 21:06   

Reader napisał/a:
Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB.
jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw? :)
Grześ napisał/a:
Nie masz racji .....
tylko w przypadku gdy zrobisz 800kto to wtedy wiadomo,że już ogniwa trochę są "większe" i może być problem.
Reader napisał/a:
ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny.
ciekawa teoria :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 21:31   

jaroz napisał/a:
Reader napisał/a:
Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB.
jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw? :)
...
Reader napisał/a:
ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny.
ciekawa teoria :D

Sam się z siebie śmiejesz.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 21:38   

przyjmijmy że na metr bierzący wyciąga się 3 mm . w boa liczmy że leci od wału do lewej głowicy , mamy metr niecały , potem w dół i do drugiej głowicy , będzie z 1,5 2 metry . czyli w tej dalszej głowicy będize większy odchył . w bobie mamy ten niecały metr . w obu przypadkach . tylko czy to chcieli osiągnać ?

4,4v8 z bmw ma jak w boa rozrząd . ( swoją drogą lubi się wysypać gorzej niż w bobie ) :P
https://www.youtube.com/watch?v=Jzi_hsPr2js

https://www.youtube.com/watch?v=qkihFnaPLYw tak to wychodzi i też się sypie
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:00   

Rozrząd na pojedynczym łańcuchu MA się sypać. Po to został zaprojektowany.

[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 22:08 ]
Mowa oczywiście o tych długaśnych łańcuchach, w mercedesach V8, bmw V8 i tego typu silnikach. Generalnie nie są to rozrządy bezobsługowe tak jak bywało dawniej.
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:08   

jaroz napisał/a:
Reader napisał/a:
Do tego dochodzi nizsza waga dwoch pojedynczych w BOB.
jak to niższa, skoro w podwójnym nie ma jednego ciągu ogniw? :)

Piłeś alkohol pisząc na forum?
Jakby podwójny nie miał jednego ciągu ogniw to byłby pojedynczym.

jaroz napisał/a:
Reader napisał/a:
ponieważ dwa pojedyncze mają większą wytrzymałość niz jeden podwójny.
ciekawa teoria :D

To nie teoria.
Wytrzymałość:
3/8" simplex - 8900N
3/8" duplex - 16900N
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:16   

Wytrzymałość wytrzymałością nic nie mowi jesli nie wiemy jakie siły działają
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:24   

pablo19 napisał/a:
Sam się z siebie śmiejesz.
Nie zrozumiałeś Pablo... :D
gufer-posepny napisał/a:
będzie z 1,5 2 metry
tam w życiu nie ma 2 metrów.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:43   

dobra żarty żartami ale temat jest fajny
można było zrobić tak jak jest w innych autach i blokować wałki a koła swobodne
wtedy wpływ długości łańcucha by nie istniał .
Ktoś tu pisał o za małym skoku napinacza można to przerobić w bardzo prost sposób ale to nie jest lekiem na tą przypadłość
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 22:45   

Nie dawało mi spokoju i sprawdziłem:
a) Pablo, specjalnie dla Ciebie :) - podwójny łańcuch BOA jest wg mnie tak samo jak nie lepiej, wytrzymały jak dwa pojedyńcze w BOB. Raz że łączna wytrzymałość podwójnego łańcucha jest wyższa, niż łączna dwóch pojedyńczych BOBa. W lańcuchu BOA "środkowe" ogniwa łączące rzędy łańcuchów są blisko podwójnej grubości niż zewnętrzne, co rekompensuje brak jednego rzędu (w ramach dwóch pojedyńczych).
b) myliłem się - łańcuch BOA ma dokładnie 2 metry. Zmierzyłem :)

[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 22:48 ]
VIK napisał/a:
jak bywało dawniej.
to Scorpio było dawniej :) Bo jeśli po 25 latach różnica pomiędzy nowym, a starym była ledwo mierzalna, to raczej bezobsługowy :D

[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 22:55 ]
Reader napisał/a:

Jakby podwójny nie miał jednego ciągu ogniw to byłby pojedynczym.
gdyby babka miała wąsy... Ale ma dodatkowy ciąg ogniw i do tego są blisko 2x grubsze niż zewnętrzne co równoważy dwa rzędy (po jednym w każdym pojedyńczym łańcuchu).
Reader napisał/a:
Wytrzymałość:
3/8" simplex - 8900N
3/8" duplex - 16900N
skąd te dane? Jak to się ma do faktu, że w BOA łańcuch wytrzymuje setki kilometrów, a w BOB strzelał o wiele, wiele szybciej?
bednarowski napisał/a:
jesli nie wiemy jakie siły działają
akurat wiemy to, że napęd łańcucha jest sknocony w BOBie w stosunku do BOA - mam na myśli powierzchnię styku zębów wałka napędowego rozrządu z łańcuchem. W BOBie jest o jakieś 50% mniejsza powierzchnia, a więc łańcuch jednostkowo bardziej obciążony, a więc szybciej się zużywa.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 02:26   

jaroz, proszę cię....

[ Dodano: |19 Cze 2016|, 2016 02:26 ]
nie wiesz to nie wypowiadaj się...
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 07:28   

bo to prawda akurat
łańcuch taki jak w boa jest mniej podatny na rozciąganie lepiej leży na kołach
koło pompy oleju jest opasane a nie tylko 2,5 zęby
Kto twierdzi inaczej opierając się na jakiś głupawych tabelkach i nie ma za sobą doświadczeń z innymi autami w których jak były łańcuchy dwurzędowe był spokój praktycznie wytrzymywały motor
Po zmianie na te nowsze sypie się to łańcuchy potrafią przeskakiwać na kołach rozciągają się i ślizgi strzelają .
Dlatego jest powiedzenie że jak jest łańcuch to jest wieczny -tak było jak nie wprowadzili postarzania produktu .
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |19 Cze 2016|, 2016 09:24   

w TSI się tak postarali że po 40 tyś łańcuch skakał po zębatkach .... zaczynało się od właśnie napinacza .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group