$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:37   

Dzwoni, bo tak ma :D Ale olej ma akurat lepkościowo właściwy :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:41   

Co Wam da wymiana napinaczy jak slizgi w kolo pompy nie istnieja.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:52   

Jankes napisał/a:
Co Wam da wymiana napinaczy
no jak co - napięcie :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 14:24   

a podparcie co da??
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 14:53   

Jankes napisał/a:
Co Wam da wymiana napinaczy jak slizgi w kolo pompy nie istnieja.

Napinacz to podstawa, ale nie może być on jedynie napinaczem z nazwy.

W silniku o którym wspominałem na 3 stronie, napinacz ma sprężynę tak słabą, że można ścisnąć w dwóch palcach, natomiast zapadka to ... prostota i solidność w jednym.



Jeśli masz mechaniczną blokadę cofania to i prowadnic przy pompie Ci nie poniszczy.
A jak nie masz napinacza sprawnego to można prowadnice wymieniać do usranej śmierci. ;)
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 17:36   

Reader napisał/a:
do usranej śmierci


Krótko i zwięzłowato :-D !

A jak zapadka dobrze trzyma, to i prowadnice przy kole pompy nie są aż tak niezbędne. Poza tym to strona napędzana.

Za tydzień najdalej zdejmę cały rozrząd i zdjęcia porobię. Bo na razie dolnej prowadnicy nie zobaczę od góry.

A olej - nikt mnie nie przekona do czegoś innego niż Panolin Indy :-D !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 00:41   

Grześ napisał/a:
nikt mnie nie przekona do czegoś innego niż Panolin Indy !
nie to nie :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 10:24   

Struna napisał/a:
zelazny_gst napisał/a:
liqui moly 10w60.
totalnie nietrafiony wybór
Ok, więc twoim zdaniem co będzie leprze.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 10:59   

Jak po 300-400 tyś próbujecie "leczyć " silnik jakimś super olejem to słabo to widzę . Nawet Moto Doktor House nie pomoże ....
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 12:03   

gufer-posepny napisał/a:
Jak po 300-400 tyś próbujecie "leczyć " silnik jakimś super olejem to słabo to widzę . Nawet Moto Doktor House nie pomoże ....
Gufer ja mówię o oleju do silnika po remoncie i całkowitym uszczelnieniu.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 12:57   

zelazny_gst napisał/a:
Ok, więc twoim zdaniem co będzie leprze.
Myślę, że najważniejszą rzeczą jest spełnić wymogi producenta pojazdu, biorąc pod uwagę strefę klimatyczną. Jasne jest więc, że w przypadku Polski najlepszy jest olej rekomendowany, czyli 5W50. Sprawą drugorzędną (ale mogącą mieć wpływ na kondycję rozrządu) są stosowane w olejach dodatki, których działanie może być odbierane subiektywnie - czyli postrzeganie oleju jako lepszy lub gorszy. Ale to tak subtelne odczucia (bo chyba nikt pod tym kątem nie badał grupy olejów), że nie ma co tu pisać, że ten zły, a drugi super. Tu wg mnie znaczenie ma terminowość wymiany oleju...
Podsumowując - lać wymagany olej i wymieniać tak jak każe producent, a nawet ciut wcześniej. A jeśli mowa o
zelazny_gst napisał/a:
oleju do silnika po remoncie i całkowitym uszczelnieniu.
to tym bardziej jw. :D
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 16:06   

Grześ napisał/a:
A jak zapadka dobrze trzyma, to i prowadnice przy kole pompy nie są aż tak niezbędne.
- :P ;) -wkradł ci się mały żart :-d
A tak na poważnie nie rozumiem czemu zmienili z łańcuchu takiego jak jest boa na takie jak są w bob
kolejny kołek do wieka trumny .
Co do olei i dzwonienia jest to powiązana ale bardziej z brakiem panewek i pompy która zasysała syf i jest już ...

Moim zdaniem wtedy to wszystko podcieranie tyłka szkłem .
Ale temat dość fajny mam nadzieję że nie będzie tak jak zawsze ?
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 16:32   

pepi napisał/a:
A tak na poważnie nie rozumiem czemu zmienili z łańcuchu takiego jak jest boa na takie jak są w bob
wygląda to na dwie ludzkie przypadłości... chęć (pozornej) oszczędności i (nieprzemyślanej) innowacji :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 17:23   

pewnie miał się mniej wyciągać i nie uciekałoby ustawienie zaworów na drugiej dalszej głowicy . uzyskany efekt jest jak widać odwrotny .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 18:52   

pepi napisał/a:
Moim zdaniem wtedy to wszystko podcieranie tyłka szkłem .


A niech będzie i szkłem, byle mi kolejny silnik wytrzymał te 400 tys km :D !!!

[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 18:53 ]
gufer-posepny napisał/a:
pewnie miał się mniej wyciągać i nie uciekałoby ustawienie zaworów na drugiej dalszej głowicy


Podobno w BOA miał ok. 2 metry i rzeczywiście przy lekkim naciągu mogło fazy na prawym bloku nieco przestawić.

I byłoby OK, gdyby ktoś się nie machnął o te kilka mm przy obliczaniu napinaczy ....
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group