Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ??? |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:37
|
|
|
Dzwoni, bo tak ma Ale olej ma akurat lepkościowo właściwy |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:41
|
|
|
Co Wam da wymiana napinaczy jak slizgi w kolo pompy nie istnieja. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 13:52
|
|
|
Jankes napisał/a: | Co Wam da wymiana napinaczy | no jak co - napięcie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 14:24
|
|
|
a podparcie co da?? |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 14:53
|
|
|
Jankes napisał/a: | Co Wam da wymiana napinaczy jak slizgi w kolo pompy nie istnieja. |
Napinacz to podstawa, ale nie może być on jedynie napinaczem z nazwy.
W silniku o którym wspominałem na 3 stronie, napinacz ma sprężynę tak słabą, że można ścisnąć w dwóch palcach, natomiast zapadka to ... prostota i solidność w jednym.
Jeśli masz mechaniczną blokadę cofania to i prowadnic przy pompie Ci nie poniszczy.
A jak nie masz napinacza sprawnego to można prowadnice wymieniać do usranej śmierci. |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 17:36
|
|
|
Reader napisał/a: | do usranej śmierci |
Krótko i zwięzłowato !
A jak zapadka dobrze trzyma, to i prowadnice przy kole pompy nie są aż tak niezbędne. Poza tym to strona napędzana.
Za tydzień najdalej zdejmę cały rozrząd i zdjęcia porobię. Bo na razie dolnej prowadnicy nie zobaczę od góry.
A olej - nikt mnie nie przekona do czegoś innego niż Panolin Indy ! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 00:41
|
|
|
Grześ napisał/a: | nikt mnie nie przekona do czegoś innego niż Panolin Indy ! | nie to nie |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
zelazny_gst
adamos
Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2008 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 10:24
|
|
|
Struna napisał/a: | zelazny_gst napisał/a: | liqui moly 10w60. | totalnie nietrafiony wybór | Ok, więc twoim zdaniem co będzie leprze. |
_________________ www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php
Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 10:59
|
|
|
Jak po 300-400 tyś próbujecie "leczyć " silnik jakimś super olejem to słabo to widzę . Nawet Moto Doktor House nie pomoże .... |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
zelazny_gst
adamos
Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2008 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 12:03
|
|
|
gufer-posepny napisał/a: | Jak po 300-400 tyś próbujecie "leczyć " silnik jakimś super olejem to słabo to widzę . Nawet Moto Doktor House nie pomoże .... | Gufer ja mówię o oleju do silnika po remoncie i całkowitym uszczelnieniu. |
_________________ www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php
Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 12:57
|
|
|
zelazny_gst napisał/a: | Ok, więc twoim zdaniem co będzie leprze. | Myślę, że najważniejszą rzeczą jest spełnić wymogi producenta pojazdu, biorąc pod uwagę strefę klimatyczną. Jasne jest więc, że w przypadku Polski najlepszy jest olej rekomendowany, czyli 5W50. Sprawą drugorzędną (ale mogącą mieć wpływ na kondycję rozrządu) są stosowane w olejach dodatki, których działanie może być odbierane subiektywnie - czyli postrzeganie oleju jako lepszy lub gorszy. Ale to tak subtelne odczucia (bo chyba nikt pod tym kątem nie badał grupy olejów), że nie ma co tu pisać, że ten zły, a drugi super. Tu wg mnie znaczenie ma terminowość wymiany oleju...
Podsumowując - lać wymagany olej i wymieniać tak jak każe producent, a nawet ciut wcześniej. A jeśli mowa o zelazny_gst napisał/a: | oleju do silnika po remoncie i całkowitym uszczelnieniu. | to tym bardziej jw. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 16:06
|
|
|
Grześ napisał/a: | A jak zapadka dobrze trzyma, to i prowadnice przy kole pompy nie są aż tak niezbędne. | - -wkradł ci się mały żart
A tak na poważnie nie rozumiem czemu zmienili z łańcuchu takiego jak jest boa na takie jak są w bob
kolejny kołek do wieka trumny .
Co do olei i dzwonienia jest to powiązana ale bardziej z brakiem panewek i pompy która zasysała syf i jest już ...
Moim zdaniem wtedy to wszystko podcieranie tyłka szkłem .
Ale temat dość fajny mam nadzieję że nie będzie tak jak zawsze ? |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 16:32
|
|
|
pepi napisał/a: | A tak na poważnie nie rozumiem czemu zmienili z łańcuchu takiego jak jest boa na takie jak są w bob | wygląda to na dwie ludzkie przypadłości... chęć (pozornej) oszczędności i (nieprzemyślanej) innowacji |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 17:23
|
|
|
pewnie miał się mniej wyciągać i nie uciekałoby ustawienie zaworów na drugiej dalszej głowicy . uzyskany efekt jest jak widać odwrotny . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |18 Cze 2016|, 2016 18:52
|
|
|
pepi napisał/a: | Moim zdaniem wtedy to wszystko podcieranie tyłka szkłem . |
A niech będzie i szkłem, byle mi kolejny silnik wytrzymał te 400 tys km !!!
[ Dodano: |18 Cze 2016|, 2016 18:53 ]
gufer-posepny napisał/a: | pewnie miał się mniej wyciągać i nie uciekałoby ustawienie zaworów na drugiej dalszej głowicy |
Podobno w BOA miał ok. 2 metry i rzeczywiście przy lekkim naciągu mogło fazy na prawym bloku nieco przestawić.
I byłoby OK, gdyby ktoś się nie machnął o te kilka mm przy obliczaniu napinaczy .... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
|