Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ??? |
Autor |
Wiadomość |
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:34
|
|
|
DANEK1403, a czym różni się BOB od BOA poza VIS i oprogramowaniem Toż to to samo. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:36
|
|
|
jaroz napisał/a: | DANEK1403, a czym różni się BOB od BOA poza VIS i oprogramowaniem Toż to to samo. |
Np tym że ma dwa łańcuchy i napinacze |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:37
|
|
|
ale to nie zmienia obciążenia jednostkowego... |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:38
|
|
|
w instrukcji obsługi do BOBa jest 5W50 stąd moje pytanie gdzie producent zaleca 10W |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:39
|
|
|
Czyli jest tak jak w BOA. Dobrze więc myślę |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 20:21
|
|
|
Struna napisał/a: | 10w40 to głównie półsyntetyk |
Mój błąd - leję Panolin Indy, 5W40.
Ostatnie 20 kkm tylko lałem 10W40 (Daytona), rzeczywiście półsyntetyk. I na takim półsyntetyku stary MK1 2,9 zrobił bezproblemowo 458 kkm ...
[ Dodano: |16 Cze 2016|, 2016 20:27 ]
Cytat: | w instrukcji obsługi do BOBa jest 5W50 |
A gdzieś Ty to wyczytał ???? Popatrz do instrukcji (oryginalnej !!!) na stronę o olejach :
jak byk stoi, w zależności od temperatur, od 10W30, poprzez 10W40 do 5W40 !!!
Klasa minimum SH !!! |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 20:49
|
|
|
Grześ napisał/a: |
A gdzieś Ty to wyczytał ???? Popatrz do instrukcji (oryginalnej !!!) na stronę o olejach :
jak byk stoi, w zależności od temperatur, od 10W30, poprzez 10W40 do 5W40 !!!
|
Spokojnie, przecież tylko pytam, widzę, że mam jakąś rozbieżność informacji to chcę to wyjaśnić. Instrukcję mam taką: http://i.imgur.com/Aw3ogeQ.jpg |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 20:55
|
|
|
bednarowski, wg instrukcji najlepszy (i rekomendowany) jest 5W50. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 21:08
|
|
|
jaroz napisał/a: | bednarowski, wg instrukcji najlepszy (i rekomendowany) jest 5W50. |
Ciekawe, bo w roku 1996 to takie oleje nie były zbyt powszechne ...
Ja w angielskiej oraz niemieckiej instrukcji - z taką kupiłem auto - mam to co napisałem. I dla silnika 24V jest nieco inny diagram.
No i klasa oleju -w tej polskiej podają jaki minimum to, co w angielskiej już nie jest dopuszczane.
Poza tym 350 tys km dwoma BOB-ami na takim oleju potwierdza, że jest on po prostu dobry. I w różnych warunkach, z ciągnięciem przyczepy w upale włącznie. I raczej przy takim oleju pozostanę - bo jak widać silnik po 400 tys km wcale nie jest zajechany, poza zaworami (LPG). |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 21:28
|
|
|
Na tej stronie http://www.fordscorpio.co.uk/engdata24v.htm też to co podają pokrywa się z tą polską instrukcją więc ciekawe skąd ta różnica w tej twojej. |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
Grześ
Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Mar 2008 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 21:57
|
|
|
Ale i tam nie ma 5W50 ...
Klasa jakości minimum SG się zgadza.
Ta "moja" jest tu : http://complex.org.pl/oleje.gif
Jak dla mnie - doświadczenia z 350 tys km na syntetyku (BOB) + 350 tys km na półsyntetyku (2,9 12V) - Midland lub Panolin - to więcej niż info gdzieś tam ... |
_________________ Pozdrawiam
Grzegorz |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 22:01
|
|
|
temat o olejach się zrobił
a był o łańcuchu szkoda że nie kr.... |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 23:00
|
|
|
Grześ napisał/a: | Ciekawe, bo w roku 1996 to takie oleje nie były zbyt powszechne ... | To ciekawe, bo w instrukcji Mk2 z 1992 jest podany bez żadnego ale |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Reader
Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy Dołączył: 03 Mar 2009 Skąd: Puławy / Błonie
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 08:40
|
|
|
Never ending story ...
Luz na tłoczku musi być bo wspólnie z zaworkiem zwrotnym tworzy tłumik hydrauliczny - amortyzuje drgania.
Jakby miał byś szczelny to by był tak zaprojektowany, jaki problem?
Jak ktoś chce sprawdzić wydłużenie łańcucha (zużycie) to nie musi przymierzać do nowego.
Wystarczy naprężyć go odpowiednią siłą i zmierzyć długość n-ogniw z czego później wyliczyć 1 podziałkę i porównać do nominału.
Czyli w tym przypadku 3/8'', czysta matematyka + dokładny pomiar.
Może i łańcuch w BOBie wygląda delikatnie w stosunku do BOA, ale obecnie składam silnik gdzie pojedynczy 3/8'' napędza 4 wałki rozrządu (32 zawory) i przy przebiegu niespełna 270 tys km jego zużycie nie kwalifikuje do wymiany.
...
Tak przy okazji jakby ktoś chciał poczytać o genezie silników BOA/BOB tu jest nieźle opisane:
http://www.szarbia.com/in...&pkat2=0&id=142 |
_________________ Pozdrawiam
Reader |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 08:44
|
|
|
Jak juz tak sie spuszczamy nad tematen niby dziwnego rozrzadu w bobie, to co za problem dac paseczek i po temacie. A mozna to zrobic prosto latwo i przyjemnie.
Takie minimum dwa silniki jezdza i to calkiem sprawnie, jeden nawet dmuchniety dwoma swinkami. |
|
|
|
|
|