$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:34   

DANEK1403, a czym różni się BOB od BOA poza VIS i oprogramowaniem :) Toż to to samo.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:36   

jaroz napisał/a:
DANEK1403, a czym różni się BOB od BOA poza VIS i oprogramowaniem :) Toż to to samo.

Np tym że ma dwa łańcuchy i napinacze
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:37   

Cytat:
ale to nie zmienia obciążenia jednostkowego...
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:38   

w instrukcji obsługi do BOBa jest 5W50 stąd moje pytanie gdzie producent zaleca 10W
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:39   

Czyli jest tak jak w BOA. Dobrze więc myślę
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 20:21   

Struna napisał/a:
10w40 to głównie półsyntetyk


Mój błąd - leję Panolin Indy, 5W40.

Ostatnie 20 kkm tylko lałem 10W40 (Daytona), rzeczywiście półsyntetyk. I na takim półsyntetyku stary MK1 2,9 zrobił bezproblemowo 458 kkm ...

[ Dodano: |16 Cze 2016|, 2016 20:27 ]
Cytat:
w instrukcji obsługi do BOBa jest 5W50


A gdzieś Ty to wyczytał ???? Popatrz do instrukcji (oryginalnej !!!) na stronę o olejach :

jak byk stoi, w zależności od temperatur, od 10W30, poprzez 10W40 do 5W40 !!!

Klasa minimum SH !!!
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 20:49   

Grześ napisał/a:

A gdzieś Ty to wyczytał ???? Popatrz do instrukcji (oryginalnej !!!) na stronę o olejach :

jak byk stoi, w zależności od temperatur, od 10W30, poprzez 10W40 do 5W40 !!!


Spokojnie, przecież tylko pytam, widzę, że mam jakąś rozbieżność informacji to chcę to wyjaśnić. Instrukcję mam taką: http://i.imgur.com/Aw3ogeQ.jpg
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 20:55   

bednarowski, wg instrukcji najlepszy (i rekomendowany) jest 5W50.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 21:08   

jaroz napisał/a:
bednarowski, wg instrukcji najlepszy (i rekomendowany) jest 5W50.


Ciekawe, bo w roku 1996 to takie oleje nie były zbyt powszechne ...

Ja w angielskiej oraz niemieckiej instrukcji - z taką kupiłem auto - mam to co napisałem. I dla silnika 24V jest nieco inny diagram.

No i klasa oleju -w tej polskiej podają jaki minimum to, co w angielskiej już nie jest dopuszczane.

Poza tym 350 tys km dwoma BOB-ami na takim oleju potwierdza, że jest on po prostu dobry. I w różnych warunkach, z ciągnięciem przyczepy w upale włącznie. I raczej przy takim oleju pozostanę - bo jak widać silnik po 400 tys km wcale nie jest zajechany, poza zaworami (LPG).
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 21:28   

Na tej stronie http://www.fordscorpio.co.uk/engdata24v.htm też to co podają pokrywa się z tą polską instrukcją więc ciekawe skąd ta różnica w tej twojej.
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 21:57   

bednarowski napisał/a:
Na tej stronie http://www.fordscorpio.co.uk/engdata24v.htm też to co podają pokrywa się z tą polską instrukcją więc ciekawe skąd ta różnica w tej twojej.


Ale i tam nie ma 5W50 ...

Klasa jakości minimum SG się zgadza.

Ta "moja" jest tu : http://complex.org.pl/oleje.gif

Jak dla mnie - doświadczenia z 350 tys km na syntetyku (BOB) + 350 tys km na półsyntetyku (2,9 12V) - Midland lub Panolin - to więcej niż info gdzieś tam ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 22:01   

temat o olejach się zrobił :690:
a był o łańcuchu szkoda że nie kr.... :P
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 23:00   

Grześ napisał/a:
Ciekawe, bo w roku 1996 to takie oleje nie były zbyt powszechne ...
To ciekawe, bo w instrukcji Mk2 z 1992 jest podany bez żadnego ale :)
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 08:40   

Never ending story ... :-D
Luz na tłoczku musi być bo wspólnie z zaworkiem zwrotnym tworzy tłumik hydrauliczny - amortyzuje drgania.
Jakby miał byś szczelny to by był tak zaprojektowany, jaki problem?

Jak ktoś chce sprawdzić wydłużenie łańcucha (zużycie) to nie musi przymierzać do nowego.
Wystarczy naprężyć go odpowiednią siłą i zmierzyć długość n-ogniw z czego później wyliczyć 1 podziałkę i porównać do nominału.
Czyli w tym przypadku 3/8'', czysta matematyka + dokładny pomiar.

Może i łańcuch w BOBie wygląda delikatnie w stosunku do BOA, ale obecnie składam silnik gdzie pojedynczy 3/8'' napędza 4 wałki rozrządu (32 zawory) i przy przebiegu niespełna 270 tys km jego zużycie nie kwalifikuje do wymiany. :)

...
Tak przy okazji jakby ktoś chciał poczytać o genezie silników BOA/BOB tu jest nieźle opisane:
http://www.szarbia.com/in...&pkat2=0&id=142
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |17 Cze 2016|, 2016 08:44   

Jak juz tak sie spuszczamy nad tematen niby dziwnego rozrzadu w bobie, to co za problem dac paseczek i po temacie. A mozna to zrobic prosto latwo i przyjemnie.
Takie minimum dwa silniki jezdza i to calkiem sprawnie, jeden nawet dmuchniety dwoma swinkami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group