$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd w BOBie - mit czy bajka ???
Autor Wiadomość
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 13:13   

Struna napisał/a:
ale tak, bob ma pojedyncze łańcuchy
no ale za to po jednym na głowicę, więc rozkład sił jest podobny :) Choć z drugiej strony takie duże rozciągnięcia (rzedu 1 ogniwo) bywają w DSach i czytałem o tym...
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 13:30   

Struna napisał/a:
Grześ napisał/a:
Wątpię
to się zdziwisz :)


1 ogniwo to dobrze ponad 1% rozciągnięcia. Wtedy na dużych kołach latał by luźno.

Ale za tydzień myślę że zdemontuję i pomierzę dokładnie, jakie jest zużycie.

Najwyżej flachę postawisz ;-) !

[ Dodano: |15 Cze 2016|, 2016 13:34 ]
jaroz napisał/a:
Warto wymienić napinacze, wg mnie.


Jeżeli wymieniać, to tylko w prawej ten dłuższy z podkładką, w lewej ten "stary krótki" co go kiedyś po prawej montowali. Inaczej to bez sensu. Napinacze się nie zużywają ani nie psują.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 16:00   

Grześ napisał/a:
1 ogniwo to dobrze ponad 1% rozciągnięcia. Wtedy na dużych kołach latał by luźno.
a jakby babcia miała wąsy, to by była dziadkiem :)

Grześ napisał/a:
Najwyżej flachę postawisz !
ok ;)
Grześ napisał/a:
Napinacze się nie zużywają ani nie psują.
zużywają się, można powiedzieć również, że się psują, jeśli nieszczelność zaworka zwrotnego określić jako usterkę ( a to dosyć powszechne )
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Cze 2016|, 2016 20:04   

Struna napisał/a:
jeśli nieszczelność zaworka zwrotnego


Ech ... a patrzyłeś jaki jest luz tłoczka ? Przez tą szczelinę ucieka więcej oleju niż przez marny nawet zaworek, szczególnie na ciepło. Bo tam przecie uszczelki nie ma.

Dlatego tak ważne jest "przesunięcie" układu zapadkowego w stronę ślizgu, żeby ta zapadka po prostu łańcuch trzymała. Tłoczek sam popłynie, tak samo jak hydrauliczne popychacze.

Poza tym tylko oringi twardnieją. To obserwacje po 400 tys km.
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 10:30   

Grześ napisał/a:
Ech ... a patrzyłeś jaki jest luz tłoczka ?
a patrzyłeś jaki jest ( a raczej jak prawie go nie ma ) w nowym ? :)
Grześ napisał/a:
Poza tym tylko oringi twardnieją. To obserwacje po 400 tys km.
ja nie wiem po jakich przebiegach, ale trochę tych silników przewinęło mi się przez łapki, a napinaczy jeszcze więcej i mam nieco inne obserwacje :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 12:40   

Struna napisał/a:
Ech ... a patrzyłeś jaki jest luz tłoczka ?
a patrzyłeś jaki jest ( a raczej jak prawie go nie ma ) w nowym ? :)


W nowym jest na poziomie kilku setek. Wystarczy żeby olej powoli schodził. I po to są te zapadki, aby się tłoczek nie cofnął o więcej niż ok. 1 mm - a to max 0,2 mm w przeliczeniu na długość łańcucha.

Szczelność zapewniłaby wyłącznie odpowiednia uszczelka, jak np. w hamulcach.

Struna napisał/a:
Poza tym tylko oringi twardnieją. To obserwacje po 400 tys km.
ja nie wiem po jakich przebiegach, ale trochę tych silników przewinęło mi się przez łapki, a napinaczy jeszcze więcej i mam nieco inne obserwacje :)


Wierzę ;-) ! Stąd taki a nie inny temat wątku. Ja jeżdżę wyłącznie na dobrych olejach Panolin - i mam wrażenie, że dobry olej to podstawa dobrej trwałości łańcucha i nie tylko ...
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 12:43   

Grześ napisał/a:
i mam wrażenie, że dobry olej to podstawa dobrej trwałości łańcucha
dla łańcucha to średnio, ale już na pewno dla napinacza jest ważna jakość, wg mnie.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 12:57   

z jednej strony gęsty olej lepiej doszczelni, z drugiej - trudniej na zimno go pompować kanalikami.
wg mnie należy lać olej, który nie robi się wodnisty w wysokich temperaturach oraz nie gęstnieje w niskich, czyli coś z zakresu 5w40
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Grześ 


Auto: '97 2,9 Cossworth ASB kombi LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Mar 2008
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 13:53   

Struna napisał/a:
z jednej strony gęsty olej lepiej doszczelni, z drugiej - trudniej na zimno go pompować kanalikami.
wg mnie należy lać olej, który nie robi się wodnisty w wysokich temperaturach oraz nie gęstnieje w niskich, czyli coś z zakresu 5w40


Ja od jakiegoś pół mln km jeżdżę na najpierw Quakerze, potem Midland, teraz Panolin - ponoć to podobne do siebie. W Cossach tylko full-syntetyk, 10W40 oidp. Jak widać, nadają się ;-) !
_________________
Pozdrawiam

Grzegorz
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 14:18   

10w40 to głównie półsyntetyk
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 15:23   

zrobiliśmy numer i zmiana z 10w40 na 0w40 zalane było . bajka , jakby silnik nowy z palety wstawić . nawet zimą cisza .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
zelazny_gst 
adamos



Auto: 97 2.9 24v asb sedan 98 2.3 16v sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Mar 2008
Skąd: Wejherowo
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:07   

gufer-posepny napisał/a:
zrobiliśmy numer i zmiana z 10w40 na 0w40 zalane było . bajka , jakby silnik nowy z palety wstawić . nawet zimą cisza .
. I zero wycieków pewnie było. 10W sam producent zaleca ale w klasie pełnego syntetyka. Mi caly czas po głowie chodzi liqui moly 10w60.
_________________
www.elektroda.pl
http://konfraternia.org/forum/index.php

Był Mondeo mk3 2.0 TDDI
Było Scorpio mk2 2.0 LPG
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:20   

zelazny_gst napisał/a:
10W sam producent zaleca ale w klasie pełnego syntetyka.


Gdzie jest takie zalecenie?
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:29   

Do kosy rekomendowany jest olej klasy 5W50 syntetyczny. Bodajże mobil albo Castrol. Żaden 10W60.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |16 Cze 2016|, 2016 19:32   

jaroz napisał/a:
Do kosy rekomendowany jest olej klasy 5W50 syntetyczny. Bodajże mobil albo Castrol. Żaden 10W60.

Do boa a do Boba to inna bajka
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group