$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Drżący przód auta w mk2
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Drżący przód auta w mk2
Autor Wiadomość
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
  Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 18:24   Drżący przód auta w mk2

Witam właśnie zauważyłem dziwne zachowanie mojego auta mianowicie przy przyspieszeniu ponad 90km/h zaczyna drżeć przód auta i nie prowadzi się już tak pewnie jak wcześniej.co może być przyczyną od czego wogóle zacząć gdzie szukać przyczyny?
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 18:31   

Zbieżność (nie wpadłeś w dziurę kołem?) lub luzy na drążkach kierowniczych, względnie jeśli nagle się to stało, to wyważenie kół/ koła (może odpadł ciężarek?). To tak na szybko.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 18:45   

te drgania występowały już wcześniej tylko były słabsze i się nasilają,raczej nigdzie nie wpadłem a zbieżność mam dobrze ustawioną
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:09   

przy jakich zakresach predkosci? czy przy odpuszczaniu gazu równiez ?
czy tylko przy konkretnej predkosci?

jakie masz opony? dobrze wywazone koła?
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:14   

zaczyna się od 90 i im szybciej tym bardziej drży.to czy trzymie gaz czy hamuje silnikiem nie robi różnicy,koła wyważone przy zmianie na letnie w kwietniu.mam wrażenie ze to jakiś element zawieszenia lub układu kierowniczego kończy żywot tylko nie wiem od czego zacząć wymienianie części
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:17   

precel na wale do sprawdzenia
pewnie urwana szpilka lub rozwalona guma
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:30   

ok sprawdzę ale w poniedziałek.a żeby nie zaczynać nowego tematu chciałbym spytać jak naprawia się luz przy kierownicy w miejscu łączenia przy ścianie grodziowej gdzie kolumna z wnętrza samochodu przechodzi pod maskę ?
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:33   

tak,jest tam tzw: lozysko grodziowe skladające sie z trzech czesci
do dostania w oryginale kompletne za ok 45-60 zł
trzeba rozłaczyc kolumne pod maska i zakładac od strony silnika w sciane grodziową
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:49   

no to dobrze bo myślałem że trzeba całą kolumne wymienić,no i jeszcze jedno czy to łożysko może mieć wpływ na drganie przodu ?bo to mnie bardziej martwi niż ta kolumna.auto przy wiekszych prędkościach musi sie prowadzić pewnie a nie pływać po drodze

[ Dodano: |11 Cze 2016|, 2016 20:53 ]
http://ford.sklep.pl/prod...36-1650936.html

takie łożysko się nada ?
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 19:54   

moga byc drgania kierownicy od tego

na drgania przodu moga miec wplyw rozne rzeczy
od starych opon po uszkodzone zawieszenie i kompletnie zwichrowane tarcze
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 20:03   

tarcze są proste bo mi trzepało kierownicą przy hamowaniu to dałem do toczenia i jest ok.opony nie są jeszcze takie złe.obawiam się że amortyzatory mogą byś już kiepskie tylko jak je sprawdzić
 
 
Darek_Police 
thesilent



Auto: sedan `90 2.9 12V6 ASB Ghia i kupowdepy
Pomógł: 15 razy
Wiek: 41
Dołączył: 03 Wrz 2007
Skąd: Sollstedt DE
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 20:18   

monkiewicz napisał/a:
... amortyzatory mogą byś już kiepskie tylko jak je sprawdzić


Na stacji kontroli pojazdów za 20PLN?
_________________
Scorpio `90 2.9 12V6 ASB Ghia sedan
ex:
Citroen GC4P 07 2.0 HDI
M6 04 2.0 DOHC
M323F 97 1.5 DOHC
Uno 92 1.1 OHC
Scorpio 89 2.0 OHC
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 20:26   

Toczenie tarcz nie pomaga zazwyczaj.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
monkiewicz 


Auto: '93 2,0 DOHC hatchback +LPG
Wiek: 33
Dołączył: 11 Maj 2016
Skąd: Pawłowice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 20:38   

wszystkie płaszczyzny wyrównał i pomogło nie tylko cierne ale też przylegające do piasty.w poniedziałek podniose go do góry sprawdzę czy nie ma gdzieś luzów,jak nic nie znajde to pojadę sprawdzić amortyzatory a jeśli to nie pomoże to wtedy nowe tarcze bo już nic innego nie pozostanie
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |11 Cze 2016|, 2016 20:39   

kat napisał/a:
od starych opon po uszkodzone zawieszenie
ja poszedłbym tym tropem -puści kord w oponie i masz taki efekt przy wyższych prędkościach, zwłaszcza że nie znika tylko się wzmaga wraz ze wzrostem prędkości. Pisałem już o wyważeniu opon - kolega stwierdził, że w kwietniu wyważał. A mimo to sprawdziłbym - mi kiedyś odpadł po wyjechaniu od wulkanizatora - wystarczyło depnąć na gaz, przelecieć torowisko i odpadł ciężarek, bo klej jeszcze nie trzymał, albo nie wyczyścili felgi.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group