$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.9 12V słabo chodzi po swapie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.9 12V słabo chodzi po swapie
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 18:23   

Ostatnio podłączaliśmy manometr do powrotu przy zbiorniku. Przy przekręceniu kluczyki i chwilowym włączeniu pompy, pokazało tam ~2,5 bara, przy próbie odpalania jakieś 3,2 bara. Dodam, że zatkaliśmy powrót manometrem ;) także paliwko nie miało gdzie uciekać ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 18:57   

Pompę mam Epmana, zamiennik boscha 044
To jednak mi sie pomyliło, manometr mam w dwóch skalach i ciśnienie mam 3Bar na zapalonym silniku.
Na poprzednim silniku zapłon ustawiałem na słuch, kręcąc aparatem na zapalonym silniku, teraz też się da, ale nie do końca chodzi jak powinien, najgorszy jest przedział od wolnych obrotów do gdzieś 2tyś, przy lekko uchylonej przepustnicy silnik szaleje, rzuca na boki, chodzi strasznie kulawo.
Gdy z wolnych obrotów otworzę przepustnicę na maks to właśnie ma tę chwilę zawahania do 2tyś i potem elegancko wkręca się dalej bez żadnych przycięć, a przynajmniej te wysokie obroty na słuch są równe
Ostatnio zmieniony przez danielov |15 Maj 2016|, 2016 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 19:31   

siakaś spora lewizna albo map sensor zdechł .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 20:05   

Też podejrzewałem lewiznę ale jak chodzi na wolnych i odłączę krokowy to od razu gaśnie, więc jest szczelnie. A podciśnienie mam podłączone tak: wężyk podciśnienia z króćca przy przepustnicy idzie na trójnik, i z trójnika na mapsensor i regulator paliwa, będzie różnica jeśli zapodam podciśnienie z tyłu kolektora dolotowego?
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 20:49   

Ja mialem wlasnie z tylu podlaczone
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 14:14   

Silnik jak kulał tak dalej kuleje, podciśnienie przeniosłem na tył, przemierzyłem przewody od wtrysków, podpinałem diodę Led pod wtryski i teraz pytanie czy podczas zapłonu (przeskoku iskry) następuje wtrysk na wszystkie cylindry? Bo na każdej wtyczce dioda mi migała gdy ruszałem poluzowanym aparatem i zapłon był zawsze na tym samym cylindrze
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 15:18   

danielov napisał/a:
czy podczas zapłonu (przeskoku iskry) następuje wtrysk na wszystkie cylindry?
jak odpalasz, to tak - leje jak popadnie, byle odpalić. Jak odpali to zaczyna bankami polewać.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 18:11   

Struna napisał/a:
danielov napisał/a:
czy podczas zapłonu (przeskoku iskry) następuje wtrysk na wszystkie cylindry?
jak odpalasz, to tak - leje jak popadnie, byle odpalić. Jak odpali to zaczyna bankami polewać.

Aha, dzięki

Już zgłupiałem, ściągnąłem listwę z wtryskiwaczami żeby je sprawdzić, i każdy Wtryskiwacz rozpyla ładnie, jednakowo, czyli są ok.
Świece jak pisałem, wszystkie jednakowo okopcone na czarno, silnik na wolnych obrotach ma czkawkę co ok 2s, po uchyleniu przepustnicy wyraźnie słychać jakby miał za dużo powietrza i zaczyna się dusić, gdy więcej otworzę przepustnicy to się w końcu rozbiega ale jest to poprzedzone właśnie czkawką/duszeniem
Ostatnio zmieniony przez danielov |19 Maj 2016|, 2016 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 19:10   

Migałeś mu błędy?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 20:37   

pablo19 napisał/a:
Migałeś mu błędy?

tak, błyska tylko 85

Podpiąłem teraz sobie na powrocie z regulatora ciśnienia paliwa wężyk igelitowy i widzę że są drobne pęcherzyki powietrza, paliwo nie jest przejrzyste tylko jakby właśnie z powietrzem, mętne. (ciśnienie wciąż 3Bar) Jutro podłącze sobie drugą pompę na krótko i zobaczę czy jest poprawa. No i poczytałem o lewym powietrzu przez pokrywy zaworów, sprawdzę czy przez wlew oleju dmucha, czy zsie.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 21:33   

danielov napisał/a:
Jutro podłącze sobie drugą pompę na krótko
faktycznie - też tak namierzyem słaba pompkę. Wsadziłem do bańki z benzyną podłączoną pompkę.
Jak jesteśmy w temacie, to raz miałem taki przypadek, że nowa pompka miała właściwe parametry ale o prawie 1 cm krótszy króciec ten co wchodzi w ten tłumik pulsacji czy jakoś tak. Pompka z czasem się opuszczała i strzykała sobie wewnątrz baku.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 23:11   

U mnie pompka jest zewnętrzna, ma dobrą wydajność, musiałem źle coś podłączyć,może dałem odwrotnie filtr, lub niepotrzebnie dałem filtr za pompką. Jutro będę działał ;)
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Maj 2016|, 2016 23:26   

Oryginalnie filtr jest między pompą, a silnikiem :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
tom_stm 


Auto: ford scorpio kombi 93r 2.3 16v
Dołączył: 21 Mar 2009
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Maj 2016|, 2016 22:17   

Może paliwo masz jakieś felerne. Zrob pobieranie paliwa z kanisterka ze swiezym paliwem. Lampe do ustawiania zaplonu masz ?
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |29 Maj 2016|, 2016 15:37   

może śmieszne co powiem ale z tego co kojarzę to przepustnice z 2.4 są mniejszej średnicy ;)
kiedyś zakładałem do swojej 12v i nie chciało chodzić... poproś kogoś z forum kto ma 12v niech zmierzy i porównaj z swoimi średnicę wewnętrzną. Może to jest przyczyna :P
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group