$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 2.9 12V słabo chodzi po swapie
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.9 12V słabo chodzi po swapie
Autor Wiadomość
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 19:04   2.9 12V słabo chodzi po swapie

Poprzednio 2.4, teraz wrzuciłem 2.9 12V z wieloryba
Czytałem tyle tematów na forum, sprawdziłem już chyba wszystko ale nadal nie rozwiązałem problemu
Silnik był cześciowo rozbierany tj, zdejmowane głowice i analogicznie kolektory ssące
Silnik pracuje strasznie kulawo, na wolnych jest w miarę ok, ale gdy szybko otworzę przepustnice to robi buuu, szarpie dusi sie i w końcu udaje mu sie wkręcić na wyższe obroty, ogólnie wysokie obroty (ok 4-5 tyś) są niezłe, nic sie wtedy nie dzieje.
Wymienione przewody, świece, kopułka, palec
Ciśnienie na listwie podczas pracy 4bar, ciśnienie sprężania prawie po równo 12bar
Wtryskiwacze sprawdzone na luzie, rozpylają dobrze
Poza tym wszystkie czujniki silnika, sondy, map sensor, tps wsadziłem z poprzedniego 2.4 (bo tam wszystko było ok
Kręcenie aparatem zapłonowym podczas pracy ni jak pomaga, nie można złapać idealnego ustawienia, próbowałem różnych kombinacji, z przecinaniem przewodu od aparatu też.
Zapala dobrze, aż tak nie dymi, ale świece są czarne. Już niewiem co sprawdzić, jedynie co obwiniam to sterownik, tak jakby nie sterował przyspieszeniem zapłonu/dawką paliwa. Czy wogóle sterownik z poprzedniego 2.4 sie nadaje?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 20:58   

4 bary - tu masz problem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:26   

Za dużo??
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:30   

3 bary , nawet mniej bo regulator podciśnieniowo jest dodatkowo korygowany .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:43   

Mnie, 2.7 bez kompensacji podciśnieniowem normalnie koło 1-1,5 bara.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:46   

Kurde, ciekawe czy to wina regulatora, czy nieoryginalnej pompy paliwa. Jutro podmieniam regulator i się okaże
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:54   

Od tego regulator, żeby zbić ciśnienie.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
danielov 


Auto: 2.9 v6 mt75
Dołączył: 03 Sty 2015
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:57   

Tak, ale gdy pompa jest zbyt wydajna to też sobie poradzi oryginalny regulator? Bo kurde przełożyłem też ze starego silnika całą listwę wraz z regulatorem i nagle sie zepsuł? Jutro podmienię i zobaczymy :-d :)
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Maj 2016|, 2016 23:59   

Nie ma opcji, żeby była aż tak wydajna. Poza tym musiałbys mieć niesamowitą średnicę przewodu zasilającego listwę paliwem.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 00:04   

Pompę od czego masz?
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 00:55   

A te ustrojstwo to nie jest od "wstępnego" zbijania ciśnienia?

A poza tym, jak mi w dwunastce telepało na benzynie (i strasznie śmierdziało jakimiś rozpuszczalnikami) i wypadło na pompę to założyłem nową... ale nie pomogło. Ciśnienia nie mierzyłem, bo nie miałem czym. W sklepie taka fajna i naprawdę ogarnięta facetka zasugerowała, że może powinienem założyć pompę o wyższym ciśnieniu - chyba do 3 barów a nie "uniwersalną", która osiąga do 1,2 czy 1,3 bara. Na następny dzień ściągnęła mi tą wydajniejszą i do tej pory granatnikiem na tej pompce latam.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |14 Maj 2016|, 2016 00:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 01:05   

Nie, to tylko tłumik pulsacji.
Pompa o wiekszym cisnieniu jest OK, ale tylko wtedy, jak regulator ciśnienia jest sprawny.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 09:32   

Nie no, jakby jakimś cudem miał taką co bije 10 czy więcej barów, to regulator nawet na max otwarty mógłby nie zbić do wymaganego ciśnienia.
Ale szanse, że taka pompa została zamontowana są prawie zerowe.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 10:02   

Chyba że dorwiesz jakieś WALBRO zewnętrzne ale to do rajdów i raczej cena zaporowa :D
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |14 Maj 2016|, 2016 12:47   

Aro napisał/a:
która osiąga do 1,2 czy 1,3 bara.
-taka pompa jest do mono wtrysku
Aro napisał/a:
do 3 barów
-jest do wiel... wtrysku
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group