$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Wspomaganie kierownicy raz słabsze , raz silniejsze .
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wspomaganie kierownicy raz słabsze , raz silniejsze .
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Kwi 2016|, 2016 19:52   

Larix napisał/a:
...A pamięta ktoś ile do układu w Mk1 wchodzi ?
~0,7l
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |29 Kwi 2016|, 2016 21:06   

servotronik się przełączał przy 5-10 km/h więc odpada z kręgu podejrzeń .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |7 Kwi 2021|, 2021 18:45   

Odgrzewam kotleta

A więc tak, pacjent MK3 bob, servotronik

Magiel poszedł do regeneracji kompleksowej i po złożeniu wszystkiego w całość straciłem te dodatkowe wspomaganie, dawniej można było kręcić jednym palcem kierownica, teraz tak nie ma, chociaż powiem szczerze że jak regulacja kierownicy wcisnąłem ją bliżej zegarów to jakby na chwilę ożyło :): możliwe? Majstery coś przeoczyli i nie podpieli? Czy popsuli przy regeneracji?
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |7 Kwi 2021|, 2021 20:07   

Pewnie za mocno luz skasowali :-d ;)
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |7 Kwi 2021|, 2021 21:24   

A ten przeczujnik na wężu pod silnikiem wpięty, dobry?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 05:42   

Aro napisał/a:
A ten przeczujnik na wężu pod silnikiem wpięty, dobry?

W którym on dokładnie miejscu się znajduję Arku? To podjadę na podjazd i zobaczę.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 06:53   

Od spodu na przewodzie z pompy wspomy do magla jest taki chyba zielony z dwoma kabelkami.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 09:31   

A wpięli wogóle wtyczkę od serwo ?
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 11:29   

Czujnik za wiele nie robi, to tylko podbija obroty nieco jak się ciśnienie w układzie zwiększy.
Za zwiększenie siły wspomagania odpowiada zaworek na listwie ( zaraz koło wyjścia z listwy na kolumnę kiery ) - tam bym przede wszystkim sprawdził/szukał.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 13:26   

Aro napisał/a:
Od spodu na przewodzie z pompy wspomy do magla jest taki chyba zielony z dwoma kabelkami.

Znalazłem tą wtyczkę, była podpięta ale uwalona cała, wyczyściłem ja, podpiąłem i tak samo. Ogólnie zaobserwowałem że lżej się kręci kierownicą od 30km/h a jeszcze lżej od 50km/h... A na postoju jak kamazem

Maross napisał/a:
A wpięli wogóle wtyczkę od serwo ?

Gdzie ona się znajduję dokładnie? Ogólnie to silnik miał być umyty z góry i z dołu, dół dalej usyfiony...

Struna napisał/a:
Czujnik za wiele nie robi, to tylko podbija obroty nieco jak się ciśnienie w układzie zwiększy.
Za zwiększenie siły wspomagania odpowiada zaworek na listwie ( zaraz koło wyjścia z listwy na kolumnę kiery ) - tam bym przede wszystkim sprawdził/szukał.
jakiej listwy Jurek? Magla?

[ Dodano: |8 Kwi 2021|, 2021 14:30 ]

To co robili w maglu

[ Dodano: |8 Kwi 2021|, 2021 14:52 ]
DANEK1403 napisał/a:
Pewnie za mocno luz skasowali :-d ;)

Kolega to samo powiedział przed chwilą przez telefon hmm...
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 15:12   

W Mk2 z serwo była taka podłużna przy pompie zaraz,gdzieś mam foty później zobaczę
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |8 Kwi 2021|, 2021 20:02   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

Gdzie ona się znajduję dokładnie?

Zawór serwotronika to taka kostka jak na fotkach w tej aukcji:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/scorpio-mk2-2-9-maglownica-95gb3503cd-servotronic-i8405477589.html
_________________
Scorpio forever
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |9 Kwi 2021|, 2021 05:54   

Dzięki Romek :) dzisiaj to sprawdzę
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |9 Kwi 2021|, 2021 09:45   

Maross napisał/a:
W Mk2 z serwo była taka podłużna przy pompie zaraz,gdzieś mam foty później zobaczę


W MK3 jest inaczej
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |9 Kwi 2021|, 2021 14:15   

Servotronik ożył. Wina była nie podpięta wtyczka zaworu przy tej klatce. Ufff :): Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc :)

Dlaczego nie można kliknąć pomógł?

[ Dodano: |9 Kwi 2021|, 2021 15:16 ]
Przy tej kostce*
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group