$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Co dzisiaj zrobiłem w swoim Scorpio ?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzisiaj zrobiłem w swoim Scorpio ?
Autor Wiadomość
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Sty 2019|, 2019 11:00   

lubi emocje .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |25 Sty 2019|, 2019 15:22   

nieee, sponio, to na przyszłość - gdybym chciał któregoś doposażyć :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |26 Sty 2019|, 2019 17:53   

Ja dawno temu dokładałem parktrona, nie miałem pojęcia gdzie jest fabrycznie montowany moduł i te lampki. Jak teraz czytam, to moduł zamontowałem właśnie nad prawą lampą i lampki dokładnie jak w oryginale. To jakiś znak, czy taki zdolny jestem??? :P
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |28 Sty 2019|, 2019 00:04   

Może widziałeś jakieś znaki w miejscach gdzie to wszystko montowałeś? ;)
A tak na marginesie, to pewnie zdolności Ci też nie brakuje :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |28 Sty 2019|, 2019 10:21   

długość kabli pewnie nieco sugeruje możliwe loalizacje
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |28 Sty 2019|, 2019 21:36   

pablo19 napisał/a:

Może widziałeś jakieś znaki w miejscach gdzie to wszystko montowałeś?

Struna napisał/a:
długość kabli pewnie nieco sugeruje możliwe loalizacje

Pany to było z 9 lat temu, nie pamiętam jak mi się to udało.
pablo19 napisał/a:
pewnie zdolności Ci też nie brakuje

W tym przypadku mogło się zdarzyć :P
W temacie co zrobiłem, nic nie robię przy oczatym bo ni ma czasu. Pali bez problemu, jako tako jedzie to nie zaglądam. Trza obadać tuleje staba przód i łożyska (chyba lewy tył) bo coś słychać.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 00:15   

A więc tak, jako, że ostatnio pompa paliwa odmówiła posłuszeństwa. Zacząłem się zastanawiać co jest tego powodem czy to wina nie dochodzącego prądu czy też pompa wyzionęła ducha. Ale jakoś tak (w sumie nie popierając tego jakimś dokładniejszym badaniem) stwierdziłem, że to prawdopodobnie wina pompy, zwłaszcza, że była już mocno słyszalna. Wtarabaniłem fure na kanał i zabrałem się do demontażu baku. Ja nie wiem czy ja czegoś nie dostrzegłem, czy naprawde Ci geniusze montażem haka w kombi uniemożliwili odkręcenie jednego z pasów trzymających zbiornik? W każdym razie bak zdjąłem, pompke wymieniłem i przed montażem mówię, tak dla pewności zmierzmy czy jest napięcie na kostce (rychło w czas :-d ). No i jak się okazało znalazłem zabójcze 2 Volty...
Stanęło na tym, że przyszedł czas na regeneracje małej skrzynki bezpieczników :D Została zatem zregenerowana, widząc to co było w środku to ja się dziwie, że to auto w ogóle jeździło, znalazłem jeden urwany pin. W każdym razie po wsadzeniu wszystko wstało, mamy napięcie na kostce, cud miód i orzeszki. Więc zostało się zamontować bak i jazda, podpiąłem bak i jeszcze nie montując go posłuchałem czy pompa pracuje, odpaliłem auto, stwierdziłem, że chodzi jak najbardziej poprawnie. Zająłem się montażem baku, mała przeróbka jednego z mocowań i bak już na swoim miejscu. Więc ucieszony, że mam to już za sobą wsiadam do auta, odpalam i próbuję wyjechać z garażu. No i tutaj wracamy do punktu wyjścia. Pompa nie podaje auto nie jedzie :shock: Patrze czy gdzieś coś nie zanikło, ale wszystko jak najbardziej poprawnie. Prawdę mówiąc obstawiam, że wtyczka dochodząca do pompy traci styk, bo gdy odpalałem go jeszcze przed montażem baku, to z początku nie chciał odpalić, stwierdziłem, że może wpiąłem odwrotnie wtyczke, ale ona ma przecież klucz. Wypiąłem, wpiąłem dokładnie i auto pięknie zagadało. Także jutro powtórka z rozrywki.
Nurtuje mnie natomiast jedno pytanie. Jakie zadanie ma czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, jak komputer z niego korzysta? Bo z tego co zauważyłem to "pierwsze nabicie" na zapłonie idzie z jakiejś czasówki, tak jak wiele innych systemów. A gdy już zaczynamy kręcić silnikiem to 12V na pompe podane jest stale, ponieważ komputer widzi obrót silnika.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 08:07   

Pompa działa cały czas z tą samą mocą, ciśnienie paliwa jest regulowane przez automatyczny regulator, który to opiera się o pracę sprężyny i upuszcza nadmiar ciśnienia do powrotu do zbiornika.
Przy sprawnym układzie, powinieneś mieć na listwie wtryskowej 2,5 lub 3 bary, nie pamiętam dokładnie. Pompa powinna dawać 5 barów.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |15 Lut 2019|, 2019 08:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 10:48   

pablo19 napisał/a:
który to opiera się o pracę sprężyny i upuszcza nadmiar ciśnienia do powrotu do zbiornika.

oraz podciśnienie kolektora, które jednak zmienia nieco ciśnienie paliwa.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 12:50   

Zapomniałem, przepraszam, dawno maski nie podnosiłem w Scorpio ;)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 14:36   

I ma być tak, że na odpalonym silniku po zdjęciu wężyka od podciśnienia, ciśnienie paliwa ma wzrosnąć mniej więcej o wartość podciśnienia w dolocie, czyli o jakieś 0,6-0,7 bara
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 18:03   

Hipercenne informacje, ja miałem w głowie że jakieś 5 barów i zawsze winiłem pompki
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Przemas 


Auto: Ford Scorpio 93' Kombi 2.0 DOHC
Wiek: 25
Dołączył: 19 Mar 2018
Skąd: ok. Olkusza
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 20:11   

Wiem o tym panowie, natomiast zastanawiam się po co w takim razie czujnik ciśnienia na listwie? Jak komputer z niego korzysta? A propos, dziś poprawiłem styk na wtyczce i fura gwizda :D
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 20:29   

Z tego co kojarzę to jest chyba czujnik temperatury paliwa chyba
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |15 Lut 2019|, 2019 22:32   

Wypalenie styku na pompie to czesta przyczyna
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group