$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zębatki ABS
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zębatki ABS
Autor Wiadomość
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:23   

Tak m.in. bedzie spersonalizowany ABS i piski opon, podczas awaryjnego hamowania bedzie słyszalny dźwięk opon: ZDZIIIIISLAAW!!
:-p
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:24   

Jakbys uważał, to bys zauważył, że nie ma nic współnego z ABS. a jakby miał, to tyle, że dostawałby sygnał z któregoś czujnika.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:27   

trzypion, kurde... nie wiesz jak wygląda przebieg VSS, nie wiesz jak jest obciążony... i budujesz na pałę.
Owszem, tranzystor na wejściu się przydaje, chociaż są układy ze Schmittem na wejściu, które załatwiają sprawę.
trzypion napisał/a:
Nie inwerter, a wtórnik emiterowy

Jak dla mnie to jest układ komplementarny, stosowany raczej we wzmacniaczach, a robi w Twoim układzie właśnie jak inwerter.
Wtórnik, to wtórnik - ot jeden tranzystor i wsio.
Poza tym widzę, że masz tendencję do niepotrzebnego rozbudowywania układów.
 
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:28   

Trzypion ja nic z tego nie rozumiem, podziwiam, ze ludzie takze rzeczy potrafią a personalizacja hamującego auta tak mi sie jakos skojarzyła... ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 23:15   

Adam_2000 napisał/a:
trzypion, kurde... nie wiesz jak wygląda przebieg VSS, nie wiesz jak jest obciążony... i budujesz na pałę.

Pierwsze wiem (ładny prostokąt). Drugie nie mam nawet jak zmierzyć, bo pomiar statyczny mało powie. Tak czy inaczej cmosa bym buforował, a dwa tranztstory to całe 20 groszy.

Adam_2000 napisał/a:

Jak dla mnie to jest układ komplementarny, stosowany raczej we wzmacniaczach, a robi w Twoim układzie właśnie jak inwerter.

Chłopie, gdzie masz tutaj jakąkolwiek inwersję? Co on niby odwraca?

Adam_2000 napisał/a:

Wtórnik, to wtórnik - ot jeden tranzystor i wsio.
Oj, to bys u mnie w budzie na podstawach elektroniki pałę zaliczył :P

Adam_2000 napisał/a:

Poza tym widzę, że masz tendencję do niepotrzebnego rozbudowywania układów.

Zrób lepszy :P
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |19 Kwi 2016|, 2016 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 07:34   

Maross napisał/a:

Adam już ma Volvo gdzie mu takie układy rozbudowali we fabryce ;)
a godzina pracy elektryka z lutownicą kosztuje 200zł w ASO :P


Tak po prawdzie, to wpadł mi kiedyś w ręce dokument opisujący możliwości zmian ustawień wewnętrznych liczników w wielorybie i m. in. była tam możliwość zmiany ilości impulsów na milę, więc pewnie dałoby się i tą drogą. Tyle, że wymaga o ospowiedniego interfejsu i oprogramowania, więc znów wracamy do punktu wyjścia, w którym mamy tani i prosty układzik robiący robotę.
Na marginesie - teoretyczna precyzja regulacji to 0,5% ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 08:44   

trzypion napisał/a:
Chłopie, gdzie masz tutaj jakąkolwiek inwersję? Co on niby odwraca?

OK, mój błąd, widać wczoraj byłem już zmęczony i popieprzyły mi się szczałki ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 12:33   

nie kumam obwód T3
_________________
SCORPIO 2.0 16V
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 12:56   

levy napisał/a:
nie kumam obwód T3

Zwykła separacja wejścia. Teoretycznie można by było sygnał z VSS dac bezpośrednio ma wejście Sin 4046, ale raz, że sygnał z Vss może być neico 'przybrudzony' bo po drodze złapie jakies zakłócenia, a dwa, wejścia cmosów są dośc delikatne - jakies przepięcie i wystarczy.
Dlatego dałem prosty wzmacniaczyk tranzystorowy robiacy w zasadzie za klucz + filtrujący ew. 'szpilki' kondensator C5.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 19:04   

Spisać stany licznika , spisać rzeczywisty przebieg , współczynnik X zapisać ołówkiem na kartce i gotowe . dział nawet bez prądu i wodoodporne ... do czasu rozmycia kartki :P
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 05:37   

ford2fast napisał/a:
trzypion napisał/a:
Adam_2000 napisał/a:

Jak dla mnie to jest układ komplementarny, stosowany raczej we wzmacniaczach, a robi w Twoim układzie właśnie jak inwerter.

Chłopie, gdzie masz tutaj jakąkolwiek inwersję? Co on niby odwraca?


Zgadzam się z trzypionem
To zwykły wtórnik emiterowy :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 10:44   

trzypion napisał/a:
ale raz, że sygnał z Vss może być neico 'przybrudzony' bo po drodze złapie jakies zakłócenia, a dwa, wejścia cmosów są dośc delikatne - jakies przepięcie i wystarczy.

ok kumam

[ Dodano: |21 Kwi 2016|, 2016 11:51 ]
podeszles z tym do fury?
_________________
SCORPIO 2.0 16V
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 11:32   

Jeszcze nie. W weekend planuję, o ile wygrzebię komplet złączek, żeby ładnie wpiąć w wiązkę.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 11:36   

a tak ogolnie to dlaczego potrzebujesz dokładny licznik , czy to tylko hobby
nie neguje tego oczywiście , ale to do konkretnych celów?

[ Dodano: |21 Kwi 2016|, 2016 12:42 ]
zrozumiem ze to hobby
_________________
SCORPIO 2.0 16V
Ostatnio zmieniony przez levy |21 Kwi 2016|, 2016 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 11:43   

Lubię wiedziec ile jade i ile km przejechałem bez liczenia. Poza tym przy okazji mozna kompensować róznice w ogumieniu, poeksperymentować z innym dyfrem etc.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group