Zębatki ABS |
Autor |
Wiadomość |
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 22:23
|
|
|
Tak m.in. bedzie spersonalizowany ABS i piski opon, podczas awaryjnego hamowania bedzie słyszalny dźwięk opon: ZDZIIIIISLAAW!!
|
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 22:24
|
|
|
Jakbys uważał, to bys zauważył, że nie ma nic współnego z ABS. a jakby miał, to tyle, że dostawałby sygnał z któregoś czujnika. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 22:27
|
|
|
trzypion, kurde... nie wiesz jak wygląda przebieg VSS, nie wiesz jak jest obciążony... i budujesz na pałę.
Owszem, tranzystor na wejściu się przydaje, chociaż są układy ze Schmittem na wejściu, które załatwiają sprawę.
trzypion napisał/a: | Nie inwerter, a wtórnik emiterowy |
Jak dla mnie to jest układ komplementarny, stosowany raczej we wzmacniaczach, a robi w Twoim układzie właśnie jak inwerter.
Wtórnik, to wtórnik - ot jeden tranzystor i wsio.
Poza tym widzę, że masz tendencję do niepotrzebnego rozbudowywania układów. |
|
|
|
|
aviator
Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Cze 2010 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 22:28
|
|
|
Trzypion ja nic z tego nie rozumiem, podziwiam, ze ludzie takze rzeczy potrafią a personalizacja hamującego auta tak mi sie jakos skojarzyła... |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 00:15
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | trzypion, kurde... nie wiesz jak wygląda przebieg VSS, nie wiesz jak jest obciążony... i budujesz na pałę.
|
Pierwsze wiem (ładny prostokąt). Drugie nie mam nawet jak zmierzyć, bo pomiar statyczny mało powie. Tak czy inaczej cmosa bym buforował, a dwa tranztstory to całe 20 groszy.
Adam_2000 napisał/a: |
Jak dla mnie to jest układ komplementarny, stosowany raczej we wzmacniaczach, a robi w Twoim układzie właśnie jak inwerter.
|
Chłopie, gdzie masz tutaj jakąkolwiek inwersję? Co on niby odwraca?
Adam_2000 napisał/a: |
Wtórnik, to wtórnik - ot jeden tranzystor i wsio.
| Oj, to bys u mnie w budzie na podstawach elektroniki pałę zaliczył
Adam_2000 napisał/a: |
Poza tym widzę, że masz tendencję do niepotrzebnego rozbudowywania układów. |
Zrób lepszy |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |20 Kwi 2016|, 2016 00:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 08:34
|
|
|
Maross napisał/a: |
Adam już ma Volvo gdzie mu takie układy rozbudowali we fabryce
a godzina pracy elektryka z lutownicą kosztuje 200zł w ASO |
Tak po prawdzie, to wpadł mi kiedyś w ręce dokument opisujący możliwości zmian ustawień wewnętrznych liczników w wielorybie i m. in. była tam możliwość zmiany ilości impulsów na milę, więc pewnie dałoby się i tą drogą. Tyle, że wymaga o ospowiedniego interfejsu i oprogramowania, więc znów wracamy do punktu wyjścia, w którym mamy tani i prosty układzik robiący robotę.
Na marginesie - teoretyczna precyzja regulacji to 0,5% |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 09:44
|
|
|
trzypion napisał/a: | Chłopie, gdzie masz tutaj jakąkolwiek inwersję? Co on niby odwraca? |
OK, mój błąd, widać wczoraj byłem już zmęczony i popieprzyły mi się szczałki |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
levy
krzysiek
Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2007 Skąd: swidnica
|
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 13:33
|
|
|
nie kumam obwód T3 |
_________________ SCORPIO 2.0 16V |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 13:56
|
|
|
levy napisał/a: | nie kumam obwód T3 |
Zwykła separacja wejścia. Teoretycznie można by było sygnał z VSS dac bezpośrednio ma wejście Sin 4046, ale raz, że sygnał z Vss może być neico 'przybrudzony' bo po drodze złapie jakies zakłócenia, a dwa, wejścia cmosów są dośc delikatne - jakies przepięcie i wystarczy.
Dlatego dałem prosty wzmacniaczyk tranzystorowy robiacy w zasadzie za klucz + filtrujący ew. 'szpilki' kondensator C5. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |20 Kwi 2016|, 2016 20:04
|
|
|
Spisać stany licznika , spisać rzeczywisty przebieg , współczynnik X zapisać ołówkiem na kartce i gotowe . dział nawet bez prądu i wodoodporne ... do czasu rozmycia kartki |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 06:37
|
|
|
ford2fast napisał/a: | trzypion napisał/a: | Adam_2000 napisał/a:
Jak dla mnie to jest układ komplementarny, stosowany raczej we wzmacniaczach, a robi w Twoim układzie właśnie jak inwerter.
Chłopie, gdzie masz tutaj jakąkolwiek inwersję? Co on niby odwraca? |
Zgadzam się z trzypionem
To zwykły wtórnik emiterowy |
|
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
levy
krzysiek
Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2007 Skąd: swidnica
|
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 11:44
|
|
|
trzypion napisał/a: | ale raz, że sygnał z Vss może być neico 'przybrudzony' bo po drodze złapie jakies zakłócenia, a dwa, wejścia cmosów są dośc delikatne - jakies przepięcie i wystarczy. |
ok kumam
[ Dodano: |21 Kwi 2016|, 2016 11:51 ]
podeszles z tym do fury? |
_________________ SCORPIO 2.0 16V |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 12:32
|
|
|
Jeszcze nie. W weekend planuję, o ile wygrzebię komplet złączek, żeby ładnie wpiąć w wiązkę. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
levy
krzysiek
Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2007 Skąd: swidnica
|
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 12:36
|
|
|
a tak ogolnie to dlaczego potrzebujesz dokładny licznik , czy to tylko hobby
nie neguje tego oczywiście , ale to do konkretnych celów?
[ Dodano: |21 Kwi 2016|, 2016 12:42 ]
zrozumiem ze to hobby |
_________________ SCORPIO 2.0 16V |
Ostatnio zmieniony przez levy |21 Kwi 2016|, 2016 12:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |21 Kwi 2016|, 2016 12:43
|
|
|
Lubię wiedziec ile jade i ile km przejechałem bez liczenia. Poza tym przy okazji mozna kompensować róznice w ogumieniu, poeksperymentować z innym dyfrem etc. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|