$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zębatki ABS
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zębatki ABS
Autor Wiadomość
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 18:38   

Inne opony i znów problemy etc - łatwiej mi jednak zrobić prosty układzik ;) Lutuje się właśnie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 20:19   

przy seryjnych zalecanych nie ma problemu . i tak jest w każdym aucie przeważnie zapas +5 km dla spokoju kierowcy . a w płetwie to w ogóle masz nielioniowo .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 20:38   

Mi zależy przede wszystkim, żeby mi licznik kilometrów dobrze pokazywał. Prędkościomierz, to sprawa drugorzędna. Anyway - dla mnie najprostszym rozwiązaniem jest korekta na drodze elektronicznej, jak się uda, to będzie gotowe rozwiązanie dla każdego ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |18 Kwi 2016|, 2016 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 06:57   

Oprócz wymienionych tu pomysłów, można by jeszcze rozważyć rozebranie vss i dorobienie innej blaszanej tarczy, o mniejszej ilości zębów o ile byśmy dokładnie trafili w procentowy rozjazd sygnałów.

trzypion napisał/a:
Sygnał o prędkości pojazdu można wziąć z dwóch źródeł - jedno, to oryginalny Vss (5 impulsów na metr)

Ile impulsów przypada na obrót wałka VSS? Jeśłi dobrze pamiętam 7.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 07:38   

gufer-posepny napisał/a:
i tak jest w każdym aucie przeważnie zapas +5 km dla spokoju kierowcy . a w płetwie to w ogóle masz nielioniowo .


ale ciekawym jest, ze jak jedziesz np licznikowe 100km/h i w tym momencie zresetujesz licznik sredniej predkosci to okazuje sie ze ten licznik sredniej predkosci pokazuje mniejsza predkosc - dokladnie taka jak GPS :)

Pewnie na podlaczonym kompie tez jest poprawna,ale tego akurat nie sprawdzalem.
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 07:42   

Dlatego, że to tylko świadome, programowe zwiększenie wskazania prędkościomierza.
Wystarczy włączyć tryb testowy zegarów i poobserwować parametr prędkości.
Tak samo jak wskazówka zatrzyma się na 260km/h pomimo, że sygnał dochodzący będzie dalej rósł co widać po wskazaniach parametru w trybie testowym.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 08:43   

Reader napisał/a:

trzypion napisał/a:
Sygnał o prędkości pojazdu można wziąć z dwóch źródeł - jedno, to oryginalny Vss (5 impulsów na metr)

Ile impulsów przypada na obrót wałka VSS? Jeśłi dobrze pamiętam 7.


A tego nie sprawdzałem, z danych jakie znalazłem w sieci wychodzi, że powinno być 5 imp/metr jazdy (8000 na milę). Mam chyba gdzieś VSS-a pod ręka, to w wolnej chwili sprawdzę.

[ Dodano: |18 Kwi 2016|, 2016 09:54 ]
WieSiu napisał/a:

ale ciekawym jest, ze jak jedziesz np licznikowe 100km/h i w tym momencie zresetujesz licznik sredniej predkosci to okazuje sie ze ten licznik sredniej predkosci pokazuje mniejsza predkosc - dokladnie taka jak GPS :)
Pewnie na podlaczonym kompie tez jest poprawna,ale tego akurat nie sprawdzalem.


To efekt dwóch rzeczy - raz, że sam prędkościomierz jest zwykłym wskażnikiem analogowym, co powoduje, że sterowanie go jest 'na czuja' - elektronika zegarów nie ma żadnego sygnału zwrotnego w jakim położeniu naprawdę jest wskazówka. Druga, że prędkościomierz niejako 'musi' zawyżać - chodzi o to, że klient, który widzi na blacie 60, a jechałby 65 i dostałby mandat mógłby oskarżyć forda o to, że to przez bład konstrukcyjny.
Z tych dwóch powodów prędkościomierz zawsze trochę zawyża.

Natomiast pomiar przebytego dystansu jest precyzyjny, dlatego też jest to dla mnie ważne. I również z tego powodu komputer pokładowy, jak tez i ECU zaraportuje realna prędkość, zaś wskazówka pokaże ciut więcej (i dlatego tą wskazówką przejmowac się nie będe, czego pewien troll udaje, że nie rozumie).
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |18 Kwi 2016|, 2016 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 20:30   

Tak z nudów to w BMW można sobie jeszcze parę współczynników X Y Z pozmieniać i na przykład komp będzie spalanie dla gazu dobrze pokazywał jak się komuś chce mieszać .

Z innych ciekawostek w służbowym C15 był mechaniczny licznik . Kolega od co najmniej roku nie umiał się doliczyć kilometrów w karcie drogowej . Przypadkiem wyłapaliśmy że licznik resetowany ( dzienny ) zupełnie inaczej liczy niż główny . Chyba na 10 km głównego wychodziło 8 km dziennego .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 20:55   

gufer-posepny napisał/a:
. Przypadkiem wyłapaliśmy że licznik resetowany ( dzienny ) zupełnie inaczej liczy niż główny . Chyba na 10 km głównego wychodziło 8 km dziennego .


Mega roznica.
ja w mk1 mialem tak ze jak sie ulamal jeden zabek w kolku od licznika to licznik sie zatrzymywal, czasami zaskakiwal i liczyl znowu poki znowu nie trafil na dziure i tak sobie to dzialalo, nie dzialalo(czesciej nie dzialalo :)

Stawiam ze tutaj cos tez mocno nie tak z licznikiem jest :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |18 Kwi 2016|, 2016 20:56   

klasyka w liczniku mk1
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 17:49   

A tymczasem wygląda, że działa (na sucho, zasilany z generatora):


Można robić korekty w dół i w górę, ogólnie Fwy=Fwe*A/B gdzie A i B są z przedziału 2-256.
Czyli na przykład tak jak są DIP switche ustawione na zdjęciu Fwy=Fwe*80/100=0.8*Fwe :D

Czas sprawdzić jak to autko łyknie, troche się obawiam, bo kształt sygnału wyjściowego jest mało prostokątny (krótka szpilka ujemna). Najwyżej trzeba będzie w kolejnej wersji dodać jeszcze 4013 pomiędzy liczniki, a wyjście/vco.

Schemacik tutaj: http://trzypion.oldfield....Vss_schemat.pdf
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |19 Kwi 2016|, 2016 18:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 18:35   

trzypion napisał/a:
kształt sygnału wyjściowego jest mało prostokątny (krótka szpilka ujemna)


Jeżeli Vcc=Vdd, to na wyjściu z U2 masz ładny cyfrowy przebieg o poziomach zgodnych z impulsami z "VSS-a", więc po co dałeś ten inwerter na tranzystorach ?
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |19 Kwi 2016|, 2016 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 20:55   

Nie inwerter, a wtórnik emiterowy. Nie wiem jakie ma obciążenie na wejściu sam samochód, poza tym jakoś puszczanie sygnału bezpośrednio z dość niskoprądowego wyjścia CMOS-a nie podoba mi się. A tak jest ładna separacja. Z tego samego powodu dałem tranzystor na wejściu - niby impulsy z VSS są Vdd-Vss, ale raz, że coś na przewodzie może sie wyindukować, a dwa, nie wiem jak wygląda zbocze takiego sygnału, po tranzystorze będzie i bezpieczniej, i bardziej w prostokąt.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:14   

Dla mnie to czarna magia. No ale ja nie uczułem się w technikum łączności/ elektonicznym tylko w samochodowym :P Nie mniej ciekawi mnie to, bo daje to ogromne możliwości personalizacji auta.
_________________
Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Ostatnio zmieniony przez jaroz |19 Kwi 2016|, 2016 21:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |19 Kwi 2016|, 2016 21:23   

Może do przedzlotu będzie przetestowane ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group