$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zębatki ABS
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zębatki ABS
Autor Wiadomość
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |12 Kwi 2016|, 2016 16:02   

"nieprawidłowy sygnał prędkości koła"
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |12 Kwi 2016|, 2016 22:21   

No to wiele nie mówi ;) Częstotliwość to raczej nie jest, więc amplituda mu nie pasi, czy co?
Anyway, to dla mnie bez znaczenia, potrzebowałem orientacyjne wartości, żeby dzielniki do PLL-ki dobrać. Bo cel jest taki, żeby obejść VSS-a w skrzyni, który zawyża o 20%, wziąć sygnał z czujnika ABS i na tej podstawie posłać sygnał o właściwej częstotliwości zamiast tego z VSS.
Pierwsza próba z wykorzystaniem oryginalnego sygnału z VSS-a zakończyła sie niepowodzeniem ze względu na zbyt niską częstotliwość sygnału. Z ABS-em jest łatwiej, na metr mam nie 5, a 40 impulsów, co daje całkiem ładne pole do popisu.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Kwi 2016|, 2016 22:45   

trzypion napisał/a:
Bo cel jest taki, żeby obejść VSS-a w skrzyni, który zawyża o 20%

To nie prościej odjąć te 20% impulsów ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Kwi 2016|, 2016 00:28   

Próbowałem, ale wyszła porażka - za długa stała czasowa na filtrze przed VCo wychodziła.

[ Dodano: |13 Kwi 2016|, 2016 09:30 ]
A jednak dobrze, jak ktoś z zewnątrz coś dorzuci i się człowiek z problemem prześpi. Toż ja babola w samej koncepcji strzeliłem jak ta lala, upierając się na dzieleniu impulsów z VSS'a przed detekcją fazy (tak samo jak VCO), co powodowało drastyczny spadek rozdzielczości. A przeciez wystarczy do detektora wrzucić sygnał oryginalny, VCO podzielić przez 80, podac na drugie wejście detektora, a jednocześnie VCO podzielić przez 100 i posłać do samochodu. W efekcie detekcja idzie przy częśtotliwości od kilkunastu Hz, co pozwala na użycie stałych czasowych rzędu 1/4 sekundy, przy precyzji regulacji 1% :D
No to siadam do kompa i projektuję kolejna wersję korektora ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |14 Kwi 2016|, 2016 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |13 Kwi 2016|, 2016 20:38   

Jakaś Atmega i po herbacie.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |13 Kwi 2016|, 2016 23:36   

Adam_2000 napisał/a:
Jakaś Atmega i po herbacie.

Tylko do tej herbaty trzeba miec jeszcze programator, soft etc.
Prościej wrzucić trzy scalaki po 1 zeta każdy ;)
Już mam wydziergany projekt płytki, jutro może uda się zrobić.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 08:49   

Konkret od Vika (dzieki, tak w ogóle) - wielorybowe zębatki maja ~40 zębów, mk1/2 około 90. Co oznacza mniejszą częstotliwość. Samo to IMO nie powinno powodować niedziałania ABS od krokodyla na wielorybowych piastach (poza tym, że prędkość poniżej której ABS nie działa bedzie dwa razy wyższa), niemniej w grę wchodzi jeszcze rezystancja czujników oraz amplituda generowanego napięcia i tutaj mogą być różnice. Jak będę miał chwilkę, to zmierzę jedne i drugie, wtedy bedzie wiadomo ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:37   

nie bardzo wiem o co chodzi . ze zmiana zębatek , z roznymi zębatkami , lapie przy pieciu na godzine czy o co ?
_________________
SCORPIO 2.0 16V
Ostatnio zmieniony przez levy |14 Kwi 2016|, 2016 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:47   

nie chce awantury ale naprawdę nie wiem o so roschdzi się
_________________
SCORPIO 2.0 16V
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:53   

trzypion buduje wehikuł

trzypion napisał/a:
N...
Anyway, to dla mnie bez znaczenia, potrzebowałem orientacyjne wartości, żeby dzielniki do PLL-ki dobrać. Bo cel jest taki, żeby obejść VSS-a w skrzyni, który zawyża o 20%, wziąć sygnał z czujnika ABS i na tej podstawie posłać sygnał o właściwej częstotliwości zamiast tego z VSS.
Pierwsza próba z wykorzystaniem oryginalnego sygnału z VSS-a zakończyła sie niepowodzeniem ze względu na zbyt niską częstotliwość sygnału. Z ABS-em jest łatwiej, na metr mam nie 5, a 40 impulsów, co daje całkiem ładne pole do popisu.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
levy 
krzysiek



Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2007
Skąd: swidnica
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:56   

przepraszam za ot ale
trzypion napisał/a:
Pierwsza próba z wykorzystaniem oryginalnego sygnału z VSS-a zakończyła sie niepowodzeniem ze względu na zbyt niską częstotliwość sygnału. Z ABS-em jest łatwiej, na metr mam nie 5, a 40 impulsów, co daje całkiem ładne pole do popisu.

co to ma na celu

[ Dodano: |14 Kwi 2016|, 2016 10:57 ]
jak wykłyni to polepszy cos w drodze chamowania
_________________
SCORPIO 2.0 16V
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 11:34   

Nic związanego z ABS-em ;) Już tłumaczę - jak mi padła skrzynia (A4LDe), to trafiła sie od coswortha. Ma jednak ona inny slimak napędzający VSS, co w efekcie powoduje zawyżanie wskazań prędkościomierza jak i licznika kilometrów. Ponieważ skompensowanie tego na drodze mechanicznej jest dość trudne i kosztowne (w praktyce wymiana wałka wyjściowego, czyli demontaż całej skrzyni na czynniki pierwsze lub wykonanie zębatki Vss-a z większą liczbą ząbków), to kombinuje jak to zrobić na drodze elektronicznej. Sygnał o prędkości pojazdu można wziąć z dwóch źródeł - jedno, to oryginalny Vss (5 impulsów na metr), a drugie to dowolny czujnik ABS i stąd pytanie o liczbę ząbków) tutaj mamy 90 lub 40 impulsów na obrót koła, koła ma ~2m obwodu, czyli 45 lub 20 impulsów na metr.
Na razie spróbuję uzyć sygnału z Vss, bo uwaga Adama_2000 zapaliła mi oświecającą żarówke w głowie i problem za małej częśtotliwości sygnału został rozwiązany (co przy okazji pokazuje, że warto w kilka osób jakiś problem rozważyć).
Temat czy sterownik ABS z Mk1/2 będzie działał przy piastach i czujnikach z wieloryba zrodził się jako wątek boczny i jak to zwykle bywa, nieco przysłonił wątek główny ;) Aczkolwiek równiez jest ciekawy, bo fajnie by było wiedzieć, jakie są możliwości.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |14 Kwi 2016|, 2016 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Kwi 2016|, 2016 15:46   

se wydrukuj zębatkę :D
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |15 Kwi 2016|, 2016 21:34   

To też rozwiązanie, tyle, że nadal taniej wziąć trzy scalaki po 2 złote każdy. Do tego w wypadku zębatki mam dokładnośc regulacji co ząbek (5%), a w wypadku PLL-ki co 1/%, a nawet więcej jakby si uprzeć (tylko po co?)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 14:13   

no tyle że to kwestia właśnie ząbka w tą lub tamtą .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group