|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Zębatki ABS |
Autor |
Wiadomość |
VIK
KR673YV
Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Maj 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |12 Kwi 2016|, 2016 16:02
|
|
|
"nieprawidłowy sygnał prędkości koła" |
_________________ "mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |12 Kwi 2016|, 2016 22:21
|
|
|
No to wiele nie mówi Częstotliwość to raczej nie jest, więc amplituda mu nie pasi, czy co?
Anyway, to dla mnie bez znaczenia, potrzebowałem orientacyjne wartości, żeby dzielniki do PLL-ki dobrać. Bo cel jest taki, żeby obejść VSS-a w skrzyni, który zawyża o 20%, wziąć sygnał z czujnika ABS i na tej podstawie posłać sygnał o właściwej częstotliwości zamiast tego z VSS.
Pierwsza próba z wykorzystaniem oryginalnego sygnału z VSS-a zakończyła sie niepowodzeniem ze względu na zbyt niską częstotliwość sygnału. Z ABS-em jest łatwiej, na metr mam nie 5, a 40 impulsów, co daje całkiem ładne pole do popisu. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |12 Kwi 2016|, 2016 22:45
|
|
|
trzypion napisał/a: | Bo cel jest taki, żeby obejść VSS-a w skrzyni, który zawyża o 20% |
To nie prościej odjąć te 20% impulsów ? |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Kwi 2016|, 2016 00:28
|
|
|
Próbowałem, ale wyszła porażka - za długa stała czasowa na filtrze przed VCo wychodziła.
[ Dodano: |13 Kwi 2016|, 2016 09:30 ]
A jednak dobrze, jak ktoś z zewnątrz coś dorzuci i się człowiek z problemem prześpi. Toż ja babola w samej koncepcji strzeliłem jak ta lala, upierając się na dzieleniu impulsów z VSS'a przed detekcją fazy (tak samo jak VCO), co powodowało drastyczny spadek rozdzielczości. A przeciez wystarczy do detektora wrzucić sygnał oryginalny, VCO podzielić przez 80, podac na drugie wejście detektora, a jednocześnie VCO podzielić przez 100 i posłać do samochodu. W efekcie detekcja idzie przy częśtotliwości od kilkunastu Hz, co pozwala na użycie stałych czasowych rzędu 1/4 sekundy, przy precyzji regulacji 1%
No to siadam do kompa i projektuję kolejna wersję korektora |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |14 Kwi 2016|, 2016 11:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |13 Kwi 2016|, 2016 20:38
|
|
|
Jakaś Atmega i po herbacie. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |13 Kwi 2016|, 2016 23:36
|
|
|
Adam_2000 napisał/a: | Jakaś Atmega i po herbacie. |
Tylko do tej herbaty trzeba miec jeszcze programator, soft etc.
Prościej wrzucić trzy scalaki po 1 zeta każdy
Już mam wydziergany projekt płytki, jutro może uda się zrobić. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 08:49
|
|
|
Konkret od Vika (dzieki, tak w ogóle) - wielorybowe zębatki maja ~40 zębów, mk1/2 około 90. Co oznacza mniejszą częstotliwość. Samo to IMO nie powinno powodować niedziałania ABS od krokodyla na wielorybowych piastach (poza tym, że prędkość poniżej której ABS nie działa bedzie dwa razy wyższa), niemniej w grę wchodzi jeszcze rezystancja czujników oraz amplituda generowanego napięcia i tutaj mogą być różnice. Jak będę miał chwilkę, to zmierzę jedne i drugie, wtedy bedzie wiadomo |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
levy
krzysiek
Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2007 Skąd: swidnica
|
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:37
|
|
|
nie bardzo wiem o co chodzi . ze zmiana zębatek , z roznymi zębatkami , lapie przy pieciu na godzine czy o co ? |
_________________ SCORPIO 2.0 16V |
Ostatnio zmieniony przez levy |14 Kwi 2016|, 2016 10:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
levy
krzysiek
Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2007 Skąd: swidnica
|
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:47
|
|
|
nie chce awantury ale naprawdę nie wiem o so roschdzi się |
_________________ SCORPIO 2.0 16V |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:53
|
|
|
trzypion buduje wehikuł
trzypion napisał/a: | N...
Anyway, to dla mnie bez znaczenia, potrzebowałem orientacyjne wartości, żeby dzielniki do PLL-ki dobrać. Bo cel jest taki, żeby obejść VSS-a w skrzyni, który zawyża o 20%, wziąć sygnał z czujnika ABS i na tej podstawie posłać sygnał o właściwej częstotliwości zamiast tego z VSS.
Pierwsza próba z wykorzystaniem oryginalnego sygnału z VSS-a zakończyła sie niepowodzeniem ze względu na zbyt niską częstotliwość sygnału. Z ABS-em jest łatwiej, na metr mam nie 5, a 40 impulsów, co daje całkiem ładne pole do popisu. |
|
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
levy
krzysiek
Auto: rudolf 95 16v
Pomógł: 6 razy Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2007 Skąd: swidnica
|
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 10:56
|
|
|
przepraszam za ot ale
trzypion napisał/a: | Pierwsza próba z wykorzystaniem oryginalnego sygnału z VSS-a zakończyła sie niepowodzeniem ze względu na zbyt niską częstotliwość sygnału. Z ABS-em jest łatwiej, na metr mam nie 5, a 40 impulsów, co daje całkiem ładne pole do popisu. |
co to ma na celu
[ Dodano: |14 Kwi 2016|, 2016 10:57 ]
jak wykłyni to polepszy cos w drodze chamowania |
_________________ SCORPIO 2.0 16V |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |14 Kwi 2016|, 2016 11:34
|
|
|
Nic związanego z ABS-em Już tłumaczę - jak mi padła skrzynia (A4LDe), to trafiła sie od coswortha. Ma jednak ona inny slimak napędzający VSS, co w efekcie powoduje zawyżanie wskazań prędkościomierza jak i licznika kilometrów. Ponieważ skompensowanie tego na drodze mechanicznej jest dość trudne i kosztowne (w praktyce wymiana wałka wyjściowego, czyli demontaż całej skrzyni na czynniki pierwsze lub wykonanie zębatki Vss-a z większą liczbą ząbków), to kombinuje jak to zrobić na drodze elektronicznej. Sygnał o prędkości pojazdu można wziąć z dwóch źródeł - jedno, to oryginalny Vss (5 impulsów na metr), a drugie to dowolny czujnik ABS i stąd pytanie o liczbę ząbków) tutaj mamy 90 lub 40 impulsów na obrót koła, koła ma ~2m obwodu, czyli 45 lub 20 impulsów na metr.
Na razie spróbuję uzyć sygnału z Vss, bo uwaga Adama_2000 zapaliła mi oświecającą żarówke w głowie i problem za małej częśtotliwości sygnału został rozwiązany (co przy okazji pokazuje, że warto w kilka osób jakiś problem rozważyć).
Temat czy sterownik ABS z Mk1/2 będzie działał przy piastach i czujnikach z wieloryba zrodził się jako wątek boczny i jak to zwykle bywa, nieco przysłonił wątek główny Aczkolwiek równiez jest ciekawy, bo fajnie by było wiedzieć, jakie są możliwości. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |14 Kwi 2016|, 2016 11:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |15 Kwi 2016|, 2016 15:46
|
|
|
se wydrukuj zębatkę |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |15 Kwi 2016|, 2016 21:34
|
|
|
To też rozwiązanie, tyle, że nadal taniej wziąć trzy scalaki po 2 złote każdy. Do tego w wypadku zębatki mam dokładnośc regulacji co ząbek (5%), a w wypadku PLL-ki co 1/%, a nawet więcej jakby si uprzeć (tylko po co?) |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 14:13
|
|
|
no tyle że to kwestia właśnie ząbka w tą lub tamtą . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |