Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parownik do sekwencji jaki ?
Autor Wiadomość
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 10:30   Parownik do sekwencji jaki ?

Sprawa nie o Scorpio ale...
Parownik KME Silver (ten w starej obudowie) ma 10 lat i zaczyna puszczać przez podciśnienie.
Co robić ?
Regenerować ? Ale on jest ponoć do 150 KM a ja mam 174 KM
Kupić nowy ? Jaki byście polecali ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 11:03   

Kme Tur.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 11:11   

A czym on się różni od Silver S6 ? Bo na oko taki sam ?
Druga sprawa : dlaczego KME a nie Zavoli Zeta S lub AC R01 ?
Nie znam się a chciałbym znać ewentualne zalety tego KME.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 11:22   

Różni się rozmiarem i regulatorem.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 11:25   

Ale jest lepszy od zwykłego Silvera ? Bo cena i moc podobna.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 11:29   

Lepszy
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 11:33   

Ale jam ciekawski i upierdliwy jest więc... w czym lepszy :)
Ciśnieniowo ? Termicznie ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 12:46   

Ma niewrażliwy na zabrudzenia regulator - w przeciwieństwie do silvera.
W necie znajdziesz foto rozebranych reduktorów, sobie porównaj albo kup co tam chcesz, bo najwyraźniej już wcześniej wybrałeś, a tylko poparcia szukasz.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 12:48   

No co Ty ? Nic nie wybrałem . Chcę po prostu świadomie wybrać , dlatego pytam. Jakieś pochopne wnioski wysuwasz.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |27 Mar 2016|, 2016 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |27 Mar 2016|, 2016 19:09   

Struna napisał/a:
Kme Tur.

Jeżdżę już blisko rok i jest ok.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
flisbudwb 


Auto: Sierra N9C
Dołączył: 19 Sty 2015
Skąd: Skierniewice
Wysłany: |31 Mar 2016|, 2016 17:31   

Jak natomiast ma się ten TUR do GOLDa?
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |31 Mar 2016|, 2016 18:12   

flisbudwb napisał/a:
Jak natomiast ma się ten TUR do GOLDa?

Też to chciałbym wiedzieć, no ale... ponoć już wybrałem i mam nie pytać...
Bo np nie wiem, czy zmieniając ze starego Silvera na Tura nie zamienię siekierki na...
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 259 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 09:50   

flisbudwb napisał/a:
Jak natomiast ma się ten TUR do GOLDa?
GOLD to jest reduktor pełen sprzeczności - ciśnieniowo jest super, za to gaz grzeje bardzo słabo i w mocniejszych autach mimo iż ciśnienie trzyma to gaz zamarza. Zdecydowanie lepszy jest nowszy model GOLD GT

GOLD do TUR-a ma się tak, że GOLD hipotetycznie obrobi więcej koni ( ale w praktyce niewiele więcej niż TUR - bo zamarznie ) za to TUR jest mniej wrażliwy na zanieczyszczenia i lepiej ogrzewa gaz. TUR generalnie jest odpowiednikiem SILVER-a tylko nieco bardziej kompaktowo zbudowany i ma inny regulator ( klapkowy a nie iglicowy ), który jest o wiele bardziej odporny na zanieczyszczenia.

Larix napisał/a:
czy zmieniając ze starego Silvera na Tura nie zamienię siekierki na...
japierdziu - pytałeś i dostałeś odpowiedź optymalną. Zakładasz, że poradziłem Ci założenie jakiegoś badziewia, które nie wydoli lub padnie po tygodniu ?
Jeśli takie masz podejście to po co wogóle pytasz o cokolwiek - masz głowię i hooi to kombinuj.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
Ostatnio zmieniony przez Struna |1 Kwi 2016|, 2016 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 45
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 11:06   

Zaraz, zaraz... jak kolega zapytał w sprawie porównania Gold vs Tur dostał szczegółową odpowiedź (jak wyżej). Kiedy ja zapytałem na czym polega wyższość Tura nad Silverem, najpierw dostałem odpowiedź "lepszy" a kiedy drążyłem temat dowiedziałem się , że już wybrałem (czy jesteś jasnowidzem?) tylko prawdopodobnie tak se truję dupę.
Struna napisał/a:
Zakładasz, że poradziłem Ci założenie jakiegoś badziewia, które nie wydoli lub padnie po tygodniu ?

Nie zakładam ale jestem ostrożny. Czy też w życiu kierujesz się pierwszą napotkaną w sieci poradą ? Rozumiem, że może Cię irytować czyjś sceptycyzm (być może wynika to z Twoich dobrych intencji) ale przecież nie znam Cię osobiście i mam prawo dociekać do momentu aż otrzymam satysfakcjonującą mnie odpowiedź.
Struna napisał/a:
Jeśli takie masz podejście to po co wogóle pytasz o cokolwiek

Kto ma "takie podejście " bo z mojej perspektywy to wydaje mi się , że to Ty masz jakieś dla mnie niezrozumiałe.
Struna napisał/a:
GOLD to jest reduktor pełen sprzeczności - ciśnieniowo jest super, za to gaz grzeje bardzo słabo i w mocniejszych autach mimo iż ciśnienie trzyma to gaz zamarza. Zdecydowanie lepszy jest nowszy model GOLD GT

GOLD do TUR-a ma się tak, że GOLD hipotetycznie obrobi więcej koni ( ale w praktyce niewiele więcej niż TUR - bo zamarznie ) za to TUR jest mniej wrażliwy na zanieczyszczenia i lepiej ogrzewa gaz.

Nie można było tak od razu ? :roll:
W sumie męcząc temat dowiedziałem się w końcu jakichś konkretów. Cierpliwość popłaca.
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |1 Kwi 2016|, 2016 11:20, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Chłodny Ar 


Auto: Scorpio Cosworth '95
Wiek: 44
Dołączył: 20 Sie 2004
Skąd: Starogard
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 11:57   

Struna, a że tak pociągnę temat, to do BOB-a jaki proponowałbyś reduktor?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group