niezapomniane swieta |
Autor |
Wiadomość |
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |29 Mar 2016|, 2016 20:08
|
|
|
gt500 napisał/a: | A z świeżych tematów mam znajomego co kupił puga w 2008 nowego 1.6 hdi z dpfami i innymi cudami. |
Ja na "L" sporo czasu i kilometrów ganiałem 207 z 1.6 HDi 90 KM. Złego słowa nie powiem na ten silnik. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
Gruber
DePutaMadre
Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2005 Skąd: MMz/W-wa
|
Wysłany: |29 Mar 2016|, 2016 20:38
|
|
|
1.3 CDTI w corsie 480tys. km. Od 7 tysi przebiegu na eLce. Nawet turbina fabryczna. |
_________________ 2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl |
|
|
|
|
Maciej1970
Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Wiek: 54 Dołączył: 30 Kwi 2009 Skąd: Inowroclaw
|
Wysłany: |29 Mar 2016|, 2016 20:42
|
|
|
witam po swietach w kraju.
było duzo strachu, auto przejechało pieknie po niemieckich autostradach w jedna jak i w druga
strone razem 1800 km,spalanie gazu 10l na 100 km maxymalna predkosc 160 km,jedyny minus to zjedzony olej to łacznie 4 litry . pozostały niezapomniane wspomnienia. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |30 Mar 2016|, 2016 00:29
|
|
|
Struna napisał/a: | ja obleciałem kilka razy Włochy i Chorwację wielorybem - dał radę, za to w Lublinie się rozkraczył |
pytanie ile tych km w Chorwacji i Włoszech. Ja wielorybem też zaliczyłem Holandię i Paryż, i Czechy i Austrię i Węgry, tyle że:
1) egzemplarz był zadbany i po wiązkowy
2) było to 10 lat temu
3a) rozkraczył sie w drodze do Krakowa, i parę razy w około komina...
Obecnym autem za jednym wyjazdem zrobione ok 20 000 km, bez otwierania maski... a całościowo ok 70 000 km, bez awarii unieruchamiającej auto (nigdy nie był holowany). Zasadniczo właściwie bez większych awarii... najpoważniejsza to chyba jak łożysko w kole padło... i akumulator wyzionął ducha |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Masterboy75
KOL FT08
Auto: '97, 2.3 Ghia ASB kombi + LPG
Wiek: 48 Dołączył: 06 Lip 2010 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: |30 Mar 2016|, 2016 15:53
|
|
|
A co to za ustrojstwo, takie niezawodne ? |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |31 Mar 2016|, 2016 15:28
|
|
|
Rafał A.(antek) napisał/a: | Struna napisał/a: | ja obleciałem kilka razy Włochy i Chorwację wielorybem - dał radę, za to w Lublinie się rozkraczył |
pytanie ile tych km w Chorwacji i Włoszech. Ja wielorybem też zaliczyłem Holandię i Paryż, i Czechy i Austrię i Węgry, tyle że:
1) egzemplarz był zadbany i po wiązkowy
2) było to 10 lat temu
3a) rozkraczył sie w drodze do Krakowa, i parę razy w około komina...
Obecnym autem za jednym wyjazdem zrobione ok 20 000 km, bez otwierania maski... a całościowo ok 70 000 km, bez awarii unieruchamiającej auto (nigdy nie był holowany). Zasadniczo właściwie bez większych awarii... najpoważniejsza to chyba jak łożysko w kole padło... i akumulator wyzionął ducha |
400 tys 20 lat scorpio raz pojechało na lawecie dokładnie 250 metrów bo łożysko z tyłu się rozleciało. Znaczy się rozleciało się pod poznanien ale 130 km wróciło do domu, postało pod sklepem i w drodze do domu 2 ulice dalej zablokowało koło.
Druga awaria że było trzeba z trasy zawracać to nagrzewnica poszła. Dojechał sam 40 km.
Trzecia awaria to pęknięcia węża szczesliwie w miescie, przydrożny warsztat ogarnął.
Czwarta awaria -alternator umarł 30 km od poznania, spokojnie dojechał pod warsztat gdzie zregenerowali i włożyli.
Więc patrząc pod względem dowożenia 4 liter do domu cudowne auto.
Z czego druga trzeba i czwarta awaria to ostatni rok. A łożysko z 5 lat temu. Gdzie auto miało zrobione juz 370 tys. A przez ostatnie 5 lat zrobiło zbiedą 30 tys. |
Ostatnio zmieniony przez gt500 |31 Mar 2016|, 2016 15:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |31 Mar 2016|, 2016 20:36
|
|
|
Jak mi poleciała nagrzewnica (w poniedziałek), to zrobiłem by-pass i poleciałem te 600km bez ciepełka |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 08:54
|
|
|
Masterboy75 napisał/a: | A co to za ustrojstwo, takie niezawodne ? |
Mondeo
Wcześniejsze było jeszcze mniej awaryjne, do dziś załuje że sprzedałem.
gt500 napisał/a: | 00 tys 20 lat scorpio raz pojechało na lawecie dokładnie 250 metrów |
Bardzo się ciesze że trafiaja sie wam nieczęsto usterki, niemniej swoje zdanie mam pytanie prócz tych unieruchamiajacych co jeszcze robiliście, bo wg mojej oceny w scorpio coś gdzieś zawsze |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 09:19
|
|
|
To trzeba to cos gdzies zawsze zrobic i jezdzic
Ale malo jest takich wielorybow na fst |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 23:04
|
|
|
Jasne, ale właśnie to w wielorybie w pewnym momencie zaczeło mnie wkurzać. Auto zrobione na tip top, i zaraz znow coś, czasem drobiazg ale zawsze. Normalnie jak w renówce, tez sama sie psuje od stania |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 16:42
|
|
|
A to tam swoją drogą ma czasami takie napady że niby pierdoła ale irytuje. Bardziej skupiłem się na awariach które powodują przymusowy parking. A takich drobnych to jakoś falami idzie, można nic nie tykać i wszystko jest lala, a czasami jedno profilaktycznie zrobisz a 3 inne rzeczy polecą
To już tam swoje uroki scorpio
A mondeo hmm na przykładzie kumpla st220 polifcie. Padła cewka niby norma. Kupiłem nówkę ngk i po 10 miesiącach padła. Podpora tej śmiesznej łączonej półosi, ale też śmiga sporo km i autko spisuje się miód. |
Ostatnio zmieniony przez gt500 |2 Kwi 2016|, 2016 16:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Wiek: 44 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 21:42
|
|
|
cewke w scorpio 2.3 woziłem w bagazniku, ze 2 razy sie w trasie przydała... |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 22:59
|
|
|
To jest dopiero ciekawe w moim jak przyprowadzałem był zamiennik jakiś padnięty. Zmieniłem na ori i cały czas śmiga.
A u ojca oryginalne cewki z 95 r nigdy nie wymienione |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 23:45
|
|
|
Struna napisał/a: | Rafał A.(antek) napisał/a: | mk3 sie bym bał. | ja obleciałem kilka razy Włochy |
Moj tez pojechal z rodzina do Wloch i spowrotem
Bez zadnego problemu chociaz juz lewa tylna piasta dawala w kosc i poszla do wymiany po powrocie
[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 23:49 ]
gt500 napisał/a: | Ogólnie jak patrząc na punkty zapalne, to każdy kto miałby tak patrzeć to 90 % dieslów nie powinno wyjechać dalej niż 5 km od bramy.
Wszystkie wtryski, turbiny, pompy, cała elektronika od ciśnienia na CR itp itd turba dwumasy itp itd |
mit za mitem a prawdy nie wiele.
Jeden moj diesel zrobil 210 kkm i poszedl dalej obecny przekroczyl 170 kkm i jezdzi nadal.
Nie bylo zadnych problemow z wtryskami, turbinami, pompa czy elektronika.
To sa mity ktore opieraja sie na nie udanych jednostkach, ale takie sa i byly wszedzie (np diesel w scorpio, niby prosty a awaryjny)
Takie nieudane jednostki sa wszedzie, czy to mowimy o 20 letnich czy o 2 letnich tak samo jak i o dieslach czy benzynie.
A juz powtarzanie jak mantra o dwumasie mnie bawi, nie wiem czy naprawde jest to taki problem zeby zmienic dwumase ze sprzeglem co 160-170kkm(chociaz obecnie ani sprzeglo ani dwumasa nie daja oznak zebym je musial zmieniac)
[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 23:54 ]
Zysio napisał/a: | gt500 napisał/a: | A z świeżych tematów mam znajomego co kupił puga w 2008 nowego 1.6 hdi z dpfami i innymi cudami. |
Ja na "L" sporo czasu i kilometrów ganiałem 207 z 1.6 HDi 90 KM. Złego słowa nie powiem na ten silnik. |
2.0 HDI jest lepsze ale 1.6 HDI tez bez problemowe, na pewno lepsze niz nowe benzyny chociaz w nich to czesciej pojawial sie problem z osprzetem silnika niz z samym silnikiem
Tzn problemy sie zaczynaja jak sie dorwie do nich rzezbiarz amator i sie zaczyna zaslepianie EGRa, wywalanie DPFa no bo przeciez wydac co 180kkm 700 zl na plyn i czyszczenie to paaaanie majatek
Jeszcze mozna sobie w gratisie chinskie zenony dorzucic i mamy ubaw z elektronika po pachy
[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 23:57 ]
Rafał A.(antek) napisał/a: | Jasne, ale właśnie to w wielorybie w pewnym momencie zaczeło mnie wkurzać. Auto zrobione na tip top, i zaraz znow coś, czasem drobiazg ale zawsze. |
Mialem tak samo z mk3(mk1 bylo gorsze ale to ze wzgledu ze ten egzemplarz byl juz wymeczony i pelnoletni
mk3 bylo robione na bierzaco, wszystko bylo robione jak trzeba a i tak z czasem coraz wiecej kwiatkow wychodzilo.
Jesli mnie pamiec to unieruchomiony byl chyba maksymalnie 1 raz na szczescie w Krakowie i VIK pomogl(napinacz paska pekl i sobie spadl na dol
Ale jednak ciagle grzebanie przy nim zaczelo mnie denerwowac.
[ Dodano: |3 Kwi 2016|, 2016 00:01 ]
gt500 napisał/a: |
Przyśle Ci tych wszystkich od Passatów 2.0 tdi co kupili nowe salonowe i mieli takie przeboje
|
A ja slysze opinie wrecz przeciwne, jeden sluzbowym pasatem jezdzi a drugi na swoja firme kupuje.
Leasing na 3 lata robi okolo 160 kkm i wymiana na nowy.
Obaj zgodnie twierdza ze tylko VAG(ja akurat passatow nie lubie wiec bym nie kupil ale tych co znam sobie chwala)
Podobnie Superby tez mam 3 znajomych co je sluzbowo maja i zlego slowa nie mowia(poza problemem z turbo u jednego i co najlepsze w silniku benzynowym ale wymienione na gwarancji) |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |3 Kwi 2016|, 2016 00:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |3 Kwi 2016|, 2016 00:39
|
|
|
No to z Twoich obserwacji wynika że nic się nie psuje, to ja się pytam skąd tyle warsztatów . skoro vw się nie psują, francuzy to też mit. Silniki diesla france też idealne to w takim wypadku te zakłady zajmujące się tylko silnikami biedne nie mają co robić.
Ta sama zawsze jałowa dyskusja tylko zawsze mnie zastanawia skąd tyle informacji w necie jak spotyka kogoś taka awaria. Wszystkie części dostępne powystawiane na aukcjach.
Dokładnie 160 tyś i wymiana na nowe, bo potem już jest tylko pasmo tragedii i wydatków. |
|
|
|
|
|