$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - niezapomniane swieta
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
niezapomniane swieta
Autor Wiadomość
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Mar 2016|, 2016 20:08   

gt500 napisał/a:
A z świeżych tematów mam znajomego co kupił puga w 2008 nowego 1.6 hdi z dpfami i innymi cudami.


Ja na "L" sporo czasu i kilometrów ganiałem 207 z 1.6 HDi 90 KM. Złego słowa nie powiem na ten silnik.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Gruber 
DePutaMadre



Auto: 2.9 12V Ghia, '88r.
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: MMz/W-wa
Wysłany: |29 Mar 2016|, 2016 20:38   

1.3 CDTI w corsie 480tys. km. Od 7 tysi przebiegu na eLce. Nawet turbina fabryczna.
_________________
2.9 12V Ghia, '88r.
www.nova-europa.pl
www.grubergarage.pl
 
 
 
Maciej1970 


Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Wiek: 54
Dołączył: 30 Kwi 2009
Skąd: Inowroclaw
Wysłany: |29 Mar 2016|, 2016 20:42   

witam po swietach w kraju.
było duzo strachu, auto przejechało pieknie po niemieckich autostradach w jedna jak i w druga
strone razem 1800 km,spalanie gazu 10l na 100 km maxymalna predkosc 160 km,jedyny minus to zjedzony olej to łacznie 4 litry . pozostały niezapomniane wspomnienia.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |30 Mar 2016|, 2016 00:29   

Struna napisał/a:
ja obleciałem kilka razy Włochy i Chorwację wielorybem - dał radę, za to w Lublinie się rozkraczył


pytanie ile tych km w Chorwacji i Włoszech. Ja wielorybem też zaliczyłem Holandię i Paryż, i Czechy i Austrię i Węgry, tyle że:
1) egzemplarz był zadbany i po wiązkowy
2) było to 10 lat temu

3a) rozkraczył sie w drodze do Krakowa, :P i parę razy w około komina...

Obecnym autem za jednym wyjazdem zrobione ok 20 000 km, bez otwierania maski... a całościowo ok 70 000 km, bez awarii unieruchamiającej auto (nigdy nie był holowany). Zasadniczo właściwie bez większych awarii... najpoważniejsza to chyba jak łożysko w kole padło... i akumulator wyzionął ducha :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Masterboy75 
KOL FT08



Auto: '97, 2.3 Ghia ASB kombi + LPG
Wiek: 48
Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Olkusz
Wysłany: |30 Mar 2016|, 2016 15:53   

A co to za ustrojstwo, takie niezawodne ?
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |31 Mar 2016|, 2016 15:28   

Rafał A.(antek) napisał/a:
Struna napisał/a:
ja obleciałem kilka razy Włochy i Chorwację wielorybem - dał radę, za to w Lublinie się rozkraczył


pytanie ile tych km w Chorwacji i Włoszech. Ja wielorybem też zaliczyłem Holandię i Paryż, i Czechy i Austrię i Węgry, tyle że:
1) egzemplarz był zadbany i po wiązkowy
2) było to 10 lat temu

3a) rozkraczył sie w drodze do Krakowa, :P i parę razy w około komina...

Obecnym autem za jednym wyjazdem zrobione ok 20 000 km, bez otwierania maski... a całościowo ok 70 000 km, bez awarii unieruchamiającej auto (nigdy nie był holowany). Zasadniczo właściwie bez większych awarii... najpoważniejsza to chyba jak łożysko w kole padło... i akumulator wyzionął ducha :)


400 tys 20 lat scorpio raz pojechało na lawecie dokładnie 250 metrów bo łożysko z tyłu się rozleciało. Znaczy się rozleciało się pod poznanien ale 130 km wróciło do domu, postało pod sklepem i w drodze do domu 2 ulice dalej zablokowało koło.

Druga awaria że było trzeba z trasy zawracać to nagrzewnica poszła. Dojechał sam 40 km.
Trzecia awaria to pęknięcia węża szczesliwie w miescie, przydrożny warsztat ogarnął.
Czwarta awaria -alternator umarł 30 km od poznania, spokojnie dojechał pod warsztat gdzie zregenerowali i włożyli.

Więc patrząc pod względem dowożenia 4 liter do domu cudowne auto.

Z czego druga trzeba i czwarta awaria to ostatni rok. A łożysko z 5 lat temu. Gdzie auto miało zrobione juz 370 tys. A przez ostatnie 5 lat zrobiło zbiedą 30 tys.
Ostatnio zmieniony przez gt500 |31 Mar 2016|, 2016 15:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |31 Mar 2016|, 2016 20:36   

Jak mi poleciała nagrzewnica (w poniedziałek), to zrobiłem by-pass i poleciałem te 600km bez ciepełka ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 08:54   

Masterboy75 napisał/a:
A co to za ustrojstwo, takie niezawodne ?

Mondeo
Wcześniejsze było jeszcze mniej awaryjne, do dziś załuje że sprzedałem.

gt500 napisał/a:
00 tys 20 lat scorpio raz pojechało na lawecie dokładnie 250 metrów

Bardzo się ciesze że trafiaja sie wam nieczęsto usterki, niemniej swoje zdanie mam :) pytanie prócz tych unieruchamiajacych co jeszcze robiliście, bo wg mojej oceny w scorpio coś gdzieś zawsze :)
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 09:19   

To trzeba to cos gdzies zawsze zrobic i jezdzic :)

Ale malo jest takich wielorybow na fst
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |1 Kwi 2016|, 2016 23:04   

Jasne, ale właśnie to w wielorybie w pewnym momencie zaczeło mnie wkurzać. Auto zrobione na tip top, i zaraz znow coś, czasem drobiazg ale zawsze. Normalnie jak w renówce, tez sama sie psuje od stania
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 16:42   

A to tam swoją drogą :D :D ma czasami takie napady że niby pierdoła ale irytuje. Bardziej skupiłem się na awariach które powodują przymusowy parking. A takich drobnych to jakoś falami idzie, można nic nie tykać i wszystko jest lala, a czasami jedno profilaktycznie zrobisz a 3 inne rzeczy polecą :)
To już tam swoje uroki scorpio

A mondeo hmm na przykładzie kumpla st220 polifcie. Padła cewka niby norma. Kupiłem nówkę ngk i po 10 miesiącach padła. Podpora tej śmiesznej łączonej półosi, ale też śmiga sporo km i autko spisuje się miód.
Ostatnio zmieniony przez gt500 |2 Kwi 2016|, 2016 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 21:42   

cewke w scorpio 2.3 woziłem w bagazniku, ze 2 razy sie w trasie przydała...
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 22:59   

To jest dopiero ciekawe :D w moim jak przyprowadzałem był zamiennik jakiś padnięty. Zmieniłem na ori i cały czas śmiga.

A u ojca oryginalne cewki z 95 r nigdy nie wymienione :) :)
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |2 Kwi 2016|, 2016 23:45   

Struna napisał/a:
Rafał A.(antek) napisał/a:
mk3 sie bym bał.
ja obleciałem kilka razy Włochy


Moj tez pojechal z rodzina do Wloch i spowrotem :)
Bez zadnego problemu chociaz juz lewa tylna piasta dawala w kosc i poszla do wymiany po powrocie

[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 23:49 ]
gt500 napisał/a:
Ogólnie jak patrząc na punkty zapalne, to każdy kto miałby tak patrzeć to 90 % dieslów nie powinno wyjechać dalej niż 5 km od bramy.

Wszystkie wtryski, turbiny, pompy, cała elektronika od ciśnienia na CR itp itd turba dwumasy itp itd :)


mit za mitem a prawdy nie wiele.
Jeden moj diesel zrobil 210 kkm i poszedl dalej obecny przekroczyl 170 kkm i jezdzi nadal.
Nie bylo zadnych problemow z wtryskami, turbinami, pompa czy elektronika.

To sa mity ktore opieraja sie na nie udanych jednostkach, ale takie sa i byly wszedzie (np diesel w scorpio, niby prosty a awaryjny)
Takie nieudane jednostki sa wszedzie, czy to mowimy o 20 letnich czy o 2 letnich tak samo jak i o dieslach czy benzynie.

A juz powtarzanie jak mantra o dwumasie mnie bawi, nie wiem czy naprawde jest to taki problem zeby zmienic dwumase ze sprzeglem co 160-170kkm(chociaz obecnie ani sprzeglo ani dwumasa nie daja oznak zebym je musial zmieniac)

[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 23:54 ]
Zysio napisał/a:
gt500 napisał/a:
A z świeżych tematów mam znajomego co kupił puga w 2008 nowego 1.6 hdi z dpfami i innymi cudami.


Ja na "L" sporo czasu i kilometrów ganiałem 207 z 1.6 HDi 90 KM. Złego słowa nie powiem na ten silnik.


2.0 HDI jest lepsze ale 1.6 HDI tez bez problemowe, na pewno lepsze niz nowe benzyny chociaz w nich to czesciej pojawial sie problem z osprzetem silnika niz z samym silnikiem :)

Tzn problemy sie zaczynaja jak sie dorwie do nich rzezbiarz amator i sie zaczyna zaslepianie EGRa, wywalanie DPFa no bo przeciez wydac co 180kkm 700 zl na plyn i czyszczenie to paaaanie majatek :)
Jeszcze mozna sobie w gratisie chinskie zenony dorzucic i mamy ubaw z elektronika po pachy :)

[ Dodano: |2 Kwi 2016|, 2016 23:57 ]
Rafał A.(antek) napisał/a:
Jasne, ale właśnie to w wielorybie w pewnym momencie zaczeło mnie wkurzać. Auto zrobione na tip top, i zaraz znow coś, czasem drobiazg ale zawsze.


Mialem tak samo z mk3(mk1 bylo gorsze ale to ze wzgledu ze ten egzemplarz byl juz wymeczony i pelnoletni :)
mk3 bylo robione na bierzaco, wszystko bylo robione jak trzeba a i tak z czasem coraz wiecej kwiatkow wychodzilo.
Jesli mnie pamiec to unieruchomiony byl chyba maksymalnie 1 raz na szczescie w Krakowie i VIK pomogl(napinacz paska pekl i sobie spadl na dol :)
Ale jednak ciagle grzebanie przy nim zaczelo mnie denerwowac.

[ Dodano: |3 Kwi 2016|, 2016 00:01 ]
gt500 napisał/a:

Przyśle Ci tych wszystkich od Passatów 2.0 tdi co kupili nowe salonowe i mieli takie przeboje :)


A ja slysze opinie wrecz przeciwne, jeden sluzbowym pasatem jezdzi a drugi na swoja firme kupuje.
Leasing na 3 lata robi okolo 160 kkm i wymiana na nowy.
Obaj zgodnie twierdza ze tylko VAG(ja akurat passatow nie lubie wiec bym nie kupil ale tych co znam sobie chwala)
Podobnie Superby tez mam 3 znajomych co je sluzbowo maja i zlego slowa nie mowia(poza problemem z turbo u jednego i co najlepsze w silniku benzynowym :) ale wymienione na gwarancji)
_________________
pzdr
piotrek

508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |3 Kwi 2016|, 2016 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |3 Kwi 2016|, 2016 00:39   

No to z Twoich obserwacji wynika że nic się nie psuje, to ja się pytam skąd tyle warsztatów . :) :) skoro vw się nie psują, francuzy to też mit. Silniki diesla france też idealne to w takim wypadku te zakłady zajmujące się tylko silnikami biedne nie mają co robić.


Ta sama zawsze jałowa dyskusja tylko zawsze mnie zastanawia skąd tyle informacji w necie jak spotyka kogoś taka awaria. Wszystkie części dostępne powystawiane na aukcjach. :) :)

Dokładnie 160 tyś i wymiana na nowe, bo potem już jest tylko pasmo tragedii i wydatków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group