$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Zaciski tył kilka pytan
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski tył kilka pytan
Autor Wiadomość
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 22:31   Zaciski tył kilka pytan

Tak sobie stwierdziłem że popisze sobie :)

Skończyły mi się klocki z tyłu, zakupiłem, mówię godzinka z lajtem zmienie. Przed weekendem.

Ogólnie to jak klocek zaczął szorować to dosłownie 100 km wcześniej byłem na przeglądzie. Ręczny działa odbija siła hamowania nożnego i ręcznego miód.
ZAciski regenerowałem sam z 2 lata temu

Zmieniam klocki. Strona kierowcy
Tłoczek pierwsze szedł ciężko jak jasny diabeł, ale wkręcił się spoko. fakt że robie to kluczek od boszki to moze przez to tak mi idzie.
Zamówiłem jedne zaciski to niestety fakt reczny ładnie chodzi ale akurat ten prawy który potrzebuje to leje się z tłoczka aż miło...

Gumkę miałem w jednym miejscu dosłownie 3mm pęknięta. Wypchnełem pedałem ten tłoczek morsem złapałem za góre i wykreciłem. Spodziewałem się obrazu zgnilizny i rozpaczy... a tutaj tak czysto jak go składałem...

Ta gumka mnie irytuje przy tłoczku ja mam wrażenie że one są za duże od samego początku, zawsze mi sie tam fałda zrobi jakaś.

Wkręce ten tłoczek bez gumki, nie idzie za chiny ludowe, wejdzie kawałek a potem tak go ten oring trzyma ze poezja. Wyciągnełem go , tłoczek wchodzi jak lala do konca , ręczny działa...

Jutro wezmę sobie reperaturkę i będe się bawił ale mam pytania.

Czy ta gumka przy tłoczku w tych zestawach nie jest gram za duża. Czy trzebą jaką tam tak mocno upakować że pięknie bedzie siedzieć.

Dwa zacisk pod tym origniem spuchł dlatego taki problem z tym tłoczek mam czy płyn hamulcowy nie smaruje dość przez to mi tak cieżko to chodzi..



Biore się za strone pasażera. Matko i córko jak ten się nie chce kręcić. Ciut poszedł i stoi... ani w jedną ani drugą...
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 22:43   

Sorki, ale nie myłeś tego przypadkiem w ropie, czy benzynie?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 23:42   

nie a czemu??
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 00:24   

Ja najpierw wkładam gumkę z zacisk, a potem jadę z tłoczkiem. Pod koniec wkręcania, gumka ładnie wskakuje w rowek w tłoczku. Jak masz wszystko wyczyszczone, to gumka powinna ładnie poruszać się po rowku w tłoczku i wtedy ładnie ją ustawisz.
O co Ci chodzi z tym smarowaniem?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 08:06   

gt500 napisał/a:
nie a czemu??
bo ropopochodne niszczą gumy hamulcowe a właściwie je właśnie jakby "wydłużają"
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 08:29   

zrobiłem mase zacisków na tych gumkach z allegro,wszystkie działaja,wszystko składam zawsze na smar do tłoczków i wkrecałem praktycznie ręką bez wysiłku,nie ma szans zeby nie siadło i ciezko chodziło
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 09:31   

właśnie ja tego oringu niczym nie smarowałem tylko płynem hamulcowym przetarłem tłoczek i tam go wkreciłem wtedy. Smar kupie będe się bawił.

reperaturki biore te na miejscu autofren D4098
http://ewcar.pl/pl/p/Repe...EN-D4098/364510

Ja ogólnie fakt że robiłem to 2 lata temu, pierwszy raz i wszystko złozyłem z niczym nie miałem problemu oprocz tej gumki przy tłoczku, jak ją wcisne to potem przy wkładaniu tłoczka rozerwałem chyba z dwie.
Może źle rowek oczyscilem przez to nie wchodzi jak ma. Będe się bawił dzisiaj dokładniej. Troche większe doświadczenie :D :D
 
 
Maciej1970 


Auto: 1995 2.0 8v MANUAL limuzyna=LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 30 Kwi 2009
Skąd: Inowroclaw
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 09:33   

mozna sobie pomóc ogladajac to
https://youtu.be/gwMyQsoQC-s
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 09:35   

tłoczek i miejsce osadzenia gumki w tłoczku i zacisku ma byc czyste
kup tubke smaru do zacisków,posmaruj cały tłoczek,posmaruj gumke w zacisku i wjedzie jak w masło
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 10:01   

Właśnie mam kpl reperaturek, mam tubki smaru. Wieczorem pobawie się.

Z błedów wydaje mi się że za słabo oczyściłem miejsca, dwa brak smaru.

Nigdy nie tolerowałem gumek, zakładasz 30 min, bawisz się 5 :D :D :D
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |23 Mar 2016|, 2016 10:05   

tu jest na odwrót,gumki musisz zalozyc i dodatkowo posmarowac
no i bawisz sie w zakładanie...
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |24 Mar 2016|, 2016 00:16   

Dzięki kat za podpowiedz przez tel , jak tylko mi się kullki zderzył to 5 min miałem zrobione obydwa zaciski.

Ten jeden musiałem gumkę wymienić tego drugiego wykreciłem, nic nie popękane czysto ale sucho. Pasta do tłoczków wysmarowane, tłoczek też gumki weszło wszystko jak masło i tył złożony.

Ogólnie ten gość na tym filmiku zrobił jak ja 2 lata temu , tylko ja gumkę i tłoczek płynem hamulcowym zlałem. Wkreciłem i gra. Wkrecilem normalnie kombinerkami ostrymi czubkami w te rowki i krecilem jak srubokrętem. A jak zostawi się suche to wszystko to będzie jak w moim przypadku 2 lata i prawie nie idzie krecic tłoczkiem.
Ostatnio zmieniony przez gt500 |24 Mar 2016|, 2016 00:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |24 Mar 2016|, 2016 00:21   

no problemo,bedzie żyło
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |24 Mar 2016|, 2016 11:24   

Zapomniałem i odpowietrzników nie zamówiłem, a dziady już zmęczone, więc trzeba poczekać. Ktoś kojarzy czy przednie i tylne takie same są?
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |24 Mar 2016|, 2016 11:56   

tylne inne są
mniejsze i maja inny kształt
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
Ostatnio zmieniony przez kat |24 Mar 2016|, 2016 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group