$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - 12v6 druga młodość
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
12v6 druga młodość
Autor Wiadomość
jawasaki 



Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2012
Skąd: Starachowice
Wysłany: |18 Mar 2016|, 2016 19:23   12v6 druga młodość

Jak wszystkim wiadomo 12v6 nie jest zbyt nowoczesnym silnikiem jak na nasze czasy :)
W sumie bardziej z czystej ciekawości i do pogrzebania w garażu chciałbym dać mu drugie życie, by mógł się choć trochę zbliżyć do swojego brata BOA :) Nie jestem jakimś specjalistą w sprawie silników itp, ale chciałbym się trochę doszkolić i od tego jest forum by podyskutować. Chodzi o to by trochę poeksperymentować a jak się coś poprawi to czemu nie.
Z racji że zakupiłem migomata i uczę się spawać pomyślałem o wydechu.
- Pomysł miałem taki by dorobić flanszę na podstawie oryginalnej i zrobić własny kolektor z równymi rurami. Zastanawiam się jaka powinna być ich długość. Odwinąć je w bandaż.
- Jak wiadomo oryginalne zestrojenie kanałów w głowicy i kolektorze jest słabe. Tu też chce trochę podziałać, Na dolot na razie nie mam pomysłu :) . Nie jestem poszukiwaczem mocy po prostu chciałem trochę pogrzebać i coś zbudować dla własnej satysfakcji.
Oczywiście szukam jakiegoś 12v do kupienia na testy. Wszelkie uwagi mile widziane. Jak temat uważacie za bezsensu to wywalcie do kosza.
_________________
Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km :P
-BMW E34 540
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |18 Mar 2016|, 2016 19:53   

Za wiele tam nie namodzisz w uk są gotowe kity pod turbo albo kompresor do wyboru i koloru jakiś det do tego i jeździ
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
jawasaki 



Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2012
Skąd: Starachowice
Wysłany: |18 Mar 2016|, 2016 19:57   

Ale tu chodzi by samemu coś pogrzebać :) nie chodzi mi o jakieś super moce z 10-15 więcej i będę zadowolony.
_________________
Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km :P
-BMW E34 540
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 00:25   

kwestia wydechu - czemu nie, pewnie odrobinę pomoże. Ja bym sugerował doprężyć gadzinę i zapłon pogonić, wtedy w komplecie z wydechem już będzie efekt.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:27   

no i dolot wąskie gardło....
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:32   

Temat bardzo z sensem, kombinuj, nie słuchaj tych co piszą, że się nie da :)
Kibicuję Ci :)
Słyszałem o zamianie przepustnic na takie od 2.8 :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |19 Mar 2016|, 2016 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:34   

no właśnie :) chyba były większe :) kolektor od forda bronco kiedyś ktoś próbował spasować.
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:37   

Broncowy
Dobra myśl :) tylko trzeba by sprawdzić, czy przypadkiem nie ma mniejszego wlotu. Broncowe 2.9 chyba deklaruje mniejszą moc na dzień dobry.
Dokładnie 140 KM
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |19 Mar 2016|, 2016 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawasaki 



Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29
Dołączył: 28 Lis 2012
Skąd: Starachowice
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 17:20   

W sumie lezą u mnie barany od e46 więc w sumie wystarczyło by przespawać flanszę:) No właśnie tak myślę że można by trochę sprężania mu dodać, tylko czy nie zacznie zaraz stukać ?
_________________
Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km :P
-BMW E34 540
 
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 18:11   

Eee gdzie, przecież to przelane wiecznie :D
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 18:24   

No można zrobić wydech mega doprężyć i będzie jakiś efekt , ale nie oszukujmy się że w tuningu silników NA kasę trzeba kłaść, by głowice dobrze obrobić założyć jakieś hardcorowe wałki, wystroić to dobrze, kolektor wydechowy to struganie samemu jak się nie zna to słaby pomysł.
Więc chyba jak struna napisał, doprężyć luźniejszy wydech i tyle zostaje z tanich rzeczy.
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 13:56   

kolektory wydechowe zdaje się z bronco są rurowe 3in1 , to by można założyć, potem X-pipe
pablo19 napisał/a:
Słyszałem o zamianie przepustnic na takie od 2.8
tam chyba jedna wielka była, no i faktycznie jej pole jest większe niż tych dwóch fabrycznych.

gt500 napisał/a:
by głowice dobrze obrobić
wiesz, to żeliwniaki, bardzo łatwo się obrabia, uszczelki tanie, więc można się bawić.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 21:39   

Struna napisał/a:
...
pablo19 napisał/a:
Słyszałem o zamianie przepustnic na takie od 2.8
tam chyba jedna wielka była, no i faktycznie jej pole jest większe niż tych dwóch fabrycznych.
...

Są dwie, ośki mają w pionie i mechanizm przykryty ładną pokrywką ze znaczkiem forda ;)
Oto ono przepustnico z 2.8
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Maross 



Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34
Dołączył: 18 Lis 2010
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 21:42   

Ikonowe 2.8 :)
_________________
Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 11:52   

hmmm.. któreś na pewno miało jedną wielką
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group