12v6 druga młodość |
Autor |
Wiadomość |
jawasaki
Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lis 2012 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: |18 Mar 2016|, 2016 19:23 12v6 druga młodość
|
|
|
Jak wszystkim wiadomo 12v6 nie jest zbyt nowoczesnym silnikiem jak na nasze czasy
W sumie bardziej z czystej ciekawości i do pogrzebania w garażu chciałbym dać mu drugie życie, by mógł się choć trochę zbliżyć do swojego brata BOA Nie jestem jakimś specjalistą w sprawie silników itp, ale chciałbym się trochę doszkolić i od tego jest forum by podyskutować. Chodzi o to by trochę poeksperymentować a jak się coś poprawi to czemu nie.
Z racji że zakupiłem migomata i uczę się spawać pomyślałem o wydechu.
- Pomysł miałem taki by dorobić flanszę na podstawie oryginalnej i zrobić własny kolektor z równymi rurami. Zastanawiam się jaka powinna być ich długość. Odwinąć je w bandaż.
- Jak wiadomo oryginalne zestrojenie kanałów w głowicy i kolektorze jest słabe. Tu też chce trochę podziałać, Na dolot na razie nie mam pomysłu . Nie jestem poszukiwaczem mocy po prostu chciałem trochę pogrzebać i coś zbudować dla własnej satysfakcji.
Oczywiście szukam jakiegoś 12v do kupienia na testy. Wszelkie uwagi mile widziane. Jak temat uważacie za bezsensu to wywalcie do kosza. |
_________________ Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km
-BMW E34 540 |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |18 Mar 2016|, 2016 19:53
|
|
|
Za wiele tam nie namodzisz w uk są gotowe kity pod turbo albo kompresor do wyboru i koloru jakiś det do tego i jeździ |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
jawasaki
Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lis 2012 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: |18 Mar 2016|, 2016 19:57
|
|
|
Ale tu chodzi by samemu coś pogrzebać nie chodzi mi o jakieś super moce z 10-15 więcej i będę zadowolony. |
_________________ Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km
-BMW E34 540 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 00:25
|
|
|
kwestia wydechu - czemu nie, pewnie odrobinę pomoże. Ja bym sugerował doprężyć gadzinę i zapłon pogonić, wtedy w komplecie z wydechem już będzie efekt. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:27
|
|
|
no i dolot wąskie gardło.... |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:32
|
|
|
Temat bardzo z sensem, kombinuj, nie słuchaj tych co piszą, że się nie da
Kibicuję Ci
Słyszałem o zamianie przepustnic na takie od 2.8 |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |19 Mar 2016|, 2016 11:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
YaKuZ
MK1 ONLY?
Auto: Nie Volvo :P
Wiek: 35 Dołączył: 13 Maj 2007 Skąd: Puławy
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:34
|
|
|
no właśnie chyba były większe kolektor od forda bronco kiedyś ktoś próbował spasować. |
_________________ VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 11:37
|
|
|
Broncowy
Dobra myśl tylko trzeba by sprawdzić, czy przypadkiem nie ma mniejszego wlotu. Broncowe 2.9 chyba deklaruje mniejszą moc na dzień dobry.
Dokładnie 140 KM |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
Ostatnio zmieniony przez pablo19 |19 Mar 2016|, 2016 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jawasaki
Auto: 90 Mk1 2.9 12v ASB
Wiek: 29 Dołączył: 28 Lis 2012 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 17:20
|
|
|
W sumie lezą u mnie barany od e46 więc w sumie wystarczyło by przespawać flanszę:) No właśnie tak myślę że można by trochę sprężania mu dodać, tylko czy nie zacznie zaraz stukać ? |
_________________ Na chwilę obecną :
-Corsa C gsi 1.8
-Ford Scorpio mk1 12V6 ASB
-Corsa b 1.2 45km
-BMW E34 540 |
|
|
|
|
PiotrekGran
730 563 952
Auto: 3x24v
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lut 2012 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 18:11
|
|
|
Eee gdzie, przecież to przelane wiecznie |
_________________ Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |19 Mar 2016|, 2016 18:24
|
|
|
No można zrobić wydech mega doprężyć i będzie jakiś efekt , ale nie oszukujmy się że w tuningu silników NA kasę trzeba kłaść, by głowice dobrze obrobić założyć jakieś hardcorowe wałki, wystroić to dobrze, kolektor wydechowy to struganie samemu jak się nie zna to słaby pomysł.
Więc chyba jak struna napisał, doprężyć luźniejszy wydech i tyle zostaje z tanich rzeczy. |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 13:56
|
|
|
kolektory wydechowe zdaje się z bronco są rurowe 3in1 , to by można założyć, potem X-pipe pablo19 napisał/a: | Słyszałem o zamianie przepustnic na takie od 2.8 | tam chyba jedna wielka była, no i faktycznie jej pole jest większe niż tych dwóch fabrycznych.
gt500 napisał/a: | by głowice dobrze obrobić | wiesz, to żeliwniaki, bardzo łatwo się obrabia, uszczelki tanie, więc można się bawić. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
pablo19
Tropiciel
Auto: '89 12V :P NO LPG
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2005 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 21:39
|
|
|
Struna napisał/a: | ... pablo19 napisał/a: | Słyszałem o zamianie przepustnic na takie od 2.8 | tam chyba jedna wielka była, no i faktycznie jej pole jest większe niż tych dwóch fabrycznych.
... |
Są dwie, ośki mają w pionie i mechanizm przykryty ładną pokrywką ze znaczkiem forda
Oto ono przepustnico z 2.8 |
_________________ były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB złociutkie razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 Ikona
2.9 Team |
|
|
|
|
Maross
Auto: '89 2.9 Ghia Liftback ASB
Wiek: 34 Dołączył: 18 Lis 2010 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 21:42
|
|
|
Ikonowe 2.8 |
_________________ Był : LB '91 2.0 GL , 16h LB '92 2.0 GLX '94 2.9V6 Ghia '93 2.0 Ghia
Jest: 1989 2.9 Ghia Liftback
797 552 398 |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 11:52
|
|
|
hmmm.. któreś na pewno miało jedną wielką |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|