Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana filtra fazy ciekłej, odpalanie na LPG
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '07, 3.2 AWD, ASB-GT, LPG
Pomógł: 124 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 19:37   Wymiana filtra fazy ciekłej, odpalanie na LPG

Panowie, a żeby wymienić wkład w filtrze fazy ciekłej, to trzeba jakieś specjalne czar-mary robić ? np. zawiadomić Straż Pożarną, Policję, SM, FBI, RM, TVN, itp.
Czy po prostu - odkręcić, wyjąć stary, włożyć nowy, zakręcić ?
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 19:40   

Adam_2000 napisał/a:

Czy po prostu - odkręcić, wyjąć stary, włożyć nowy, zakręcić ?


Najpierw zgasic papierosa :-d

A powaznie to mozna na wszelki wypadek zakrecic zawor na butli(elektorzawor elektrozaowrem ale... :)
I poluzowac przewod idacy do filtra az zejdzie cisnienie(moze zmrozic troche) i tyle.
Lepiej robic w przewiewnym miejscu

Mozesz tez luzowac od razu obudowe filtra, ale mnie sie kiedys tak zapieklo lekko, poluzowalem srube nic... zluzowalem jeszcze troche... nic ... puknalem lekko w obudowe i prawie w zbroje nasralem tak walnelo.
Ale cisnienie zeszlo w mniej niz 1 sec, wiec szybciej niz przy puszczaniu z przeowodu :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |10 Gru 2015|, 2015 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '07, 3.2 AWD, ASB-GT, LPG
Pomógł: 124 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 19:48   

sobolaqe napisał/a:
na wszelki wypadek zakrecic zawor na butli

To znaczy, że muszę wyjąć z gabażnika cały ten badziew w koszyku, który nie wiadomo po co ciągle wożę i dojść do butli ;/ ... to se chyba zostawię tę robotę na ciepłe dni.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:13   

Adam_2000 napisał/a:
To znaczy, że muszę wyjąć z gabażnika cały ten badziew w koszyku, który nie wiadomo po co ciągle wożę i dojść do butli ;/ ... to se chyba zostawię tę robotę na ciepłe dni.


ahhh widzisz teraz dopiero zalapalem po co to robilem.
Skleroza na starosc a i dawno nie mialem samochodu z LPG

Po drodze masz dwa elektrozawory wiec teoretycznie poki nie pojdzie na nie napiecie mozna rozkrecic filtr fazy cieklej i zakrecanie zaworu to tylko dodatkowe zabezpieczanie.
Ale po tym jak mi walnelo wymyslilem zeby to robic inaczej.
Zapalalem samochod, przelaczalem na LPG i zakrecalem zawor na butli.
Samochod chodzil poki nie zeszlo cisnienie z instalacji i zgasl.
Dzieki temu nie musisz nic luzowac, spuszczac, przejmowac sie zamarzaniem i mozna to smialo zrobic w garazu przy uchylonych drzwiach zeby sie spalinami nie zatruc :)

Zgasnie, nie ma cisnienia, rozkrecasz, zmieniasz, zakrecasz, odkrecasz zawor na butli i po robocie
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |10 Gru 2015|, 2015 20:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S80, '07, 3.2 AWD, ASB-GT, LPG
Pomógł: 124 razy
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:15   

No to już mam jasność. Dzięki :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: 87/96 2.9 12V/24V MSB/ASB Habeta/Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:25   

U mnie zakręcili butle, odpaliłem na gazie, przy gazowałem, gaz się wypalił i to dzieła.

[ Dodano: |10 Gru 2015|, 2015 20:30 ]
Co nie zmienia faktu, że gazowałem tak ze 2min :D

[ Dodano: |10 Gru 2015|, 2015 20:39 ]
To jest tylko do sekwencji? Czy do np. 2 gen też? Na to pewnie pepi odpowie :)
_________________
iN GaRage:
'87 Mk1 2.9 12V6 MSB habeta +BLOS
'96 Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
'06 PasseraTTi B6 3.6l ASB sedan +NOL LPG
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:49   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
U mnie zakręcili butle, odpaliłem na gazie, przy gazowałem, gaz się wypalił i to dzieła.


Tak tez mozna, kwestia tego ile przewodu, jaka srednica, jak duzy filtr itd itp
To wszystko wplywa na ilosc gazu w instalacji.

Ja jak mialem cos innego do roboty to zakrecalem i robilem cos innego poki nie zgasl.
Jak bym mial tylko filtr zmienic to bym pewnie troche gazu dodal ale ogolnie fanem gazowania na postoju nie jestem :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
 
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:53   

Do drugiej też, jednak w sekwencji jakieś mini ciśnienie zostanie, bo przecież poniżej jakiejś minimalnej wartości sterownik sekwencji przełącza na benzynę ;) W I i II gen. można wypyrkać do końca :)
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
sobolaqe 



Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Wrz 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |10 Gru 2015|, 2015 20:57   

pablo19 napisał/a:
Do drugiej też, jednak w sekwencji jakieś mini ciśnienie zostanie, bo przecież poniżej jakiejś minimalnej wartości sterownik sekwencji przełącza na benzynę ;) W I i II gen. można wypyrkać do końca :)


w mk3 mialem sekwencje i tez tak robilem, pewnie jest tak jak piszes ze jakies cisnienie lekkie bylo ale na pewno nizsze.
Nie pamietam juz dokladnie, starosc a filtrow LPG nie zmialenim juz z 5 lat jak nie lepiej :-d

Tak czy inaczej bardziej komfortowo sie czylem wypalajac gaz niz tak na zywca rozszczelniac i spuszczac cisnienie :-d
_________________
pzdr
piotrek

508 SW '14 2.0 HDI 180KM
Było:
508 SW '12 2.0 HDI 140 KM
407 SW '07 2.0 HDI 136 KM
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6
Ostatnio zmieniony przez sobolaqe |10 Gru 2015|, 2015 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Ostrzeżeń:
 1/21/24
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 07:16   

sobolaqe napisał/a:
Zapalalem samochod, przelaczalem na LPG i zakrecalem zawor na butli.
a po kiego się tak bawić? Tam jest tak mało gazu, że po odkręceniu obudowy jest syk i tyle. To już lepiej wyjeździć do końca gaz i wtedy nic nie musisz zakręcać w bagażniku :) Ostatnio wymienialem ten filtr między innymi, to wyglądał masakrycznie :) Tu dla porównania z nowym: http://zapodaj.net/9bb556ac16a0f.jpg.html
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: 87/96 2.9 12V/24V MSB/ASB Habeta/Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 09:37   

jaroz napisał/a:
sobolaqe napisał/a:
Zapalalem samochod, przelaczalem na LPG i zakrecalem zawor na butli.
a po kiego się tak bawić? Tam jest tak mało gazu, że po odkręceniu obudowy jest syk i tyle. To już lepiej wyjeździć do końca gaz i wtedy nic nie musisz zakręcać w bagażniku :) Ostatnio wymienialem ten filtr między innymi, to wyglądał masakrycznie :) Tu dla porównania z nowym: http://zapodaj.net/9bb556ac16a0f.jpg.html


jaroz, u mnie auto po zakręceniu butli pracowało co najmniej 2 minuty na 4k obrotów :) a sądząc po twoim filtrze to widać że lubisz przełączać na gaz chwilę po odpaleniu na benzynie. Bo jest wręcz zamrożony.

[ Dodano: |13 Gru 2015|, 2015 09:45 ]
Poza tym jeśli tak wygląda filtr, to pomyśl jak będzie parownik wyglądał, membrany w nim itp.
_________________
iN GaRage:
'87 Mk1 2.9 12V6 MSB habeta +BLOS
'96 Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
'06 PasseraTTi B6 3.6l ASB sedan +NOL LPG
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Ostrzeżeń:
 1/21/24
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 10:22   

Kamil_Scorpio_, ja nic nie przełączam, bo samo się przełącza, w końcu sekwencja :) Po jakimś 1 km jazdy przy obecnej aurze. A to że jest zmrożony, to właśne efekt rozprężenia po odkręceniu obudowy filtra :) A co do stanu parownika, to nie mam membran :) Poczytaj o parowniku tłokowym Magic :D I co? Zatkało kakao? ;)
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: 87/96 2.9 12V/24V MSB/ASB Habeta/Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 10:40   

jaroz napisał/a:
Kamil_Scorpio_, ja nic nie przełączam, bo samo się przełącza, w końcu sekwencja :) Po jakimś 1 km jazdy przy obecnej aurze. A to że jest zmrożony, to właśne efekt rozprężenia po odkręceniu obudowy filtra :) A co do stanu parownika, to nie mam membran :) Poczytaj o parowniku tłokowym Magic :D I co? Zatkało kakao? ;)


Co z tego że masz sekwencję? Skoro to tez można przełączyć guziorem by nawet odpalał na gazie? po 1km, to faktycznie, ile ty możesz mieć stopni na silniku że już po 1km przełącza Ci. No tak, ale jak jest temat jak wymienić filtr nie doznać zamrożenia łap to ty robisz to na żywca, twoje łapy, twoja sprawa, podaj mi model parownika swojego, z chęcią o nim poczytam. Czy zatkało? Raczej nie :) A najlepiej wyślij mi te obiecane fotki swojej "sekwencji" i nie kryj się że auto u mechanika, bo ja jak chciałem zrobić fotki, to pojechałem 150km i zrobiłem.
_________________
iN GaRage:
'87 Mk1 2.9 12V6 MSB habeta +BLOS
'96 Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
'06 PasseraTTi B6 3.6l ASB sedan +NOL LPG
 
 
Zysio 
LKR 33306



Auto: '05 Volvo V70 2.4 D5 163@190 KM
Pomógł: 40 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 6/21/24
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 11:56   

Cytat:
Poczytaj o parowniku tłokowym Magic


Wszystko o nim czytałeś? Łącznie z tym, że któraś seria puszczała "bąki" do układu chłodzenia?
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'05 Volvo V70 2.4 D5 163@190 KM
'03 Yamaha TDM 900
Było:
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
jaroz 
Tylko Cossi



Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2008
Skąd: Poznań Gliwice
Ostrzeżeń:
 1/21/24
Wysłany: |13 Gru 2015|, 2015 12:55   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Skoro to tez można przełączyć guziorem by nawet odpalał na gazie?
U mnie dopóki nie osiągnie zadanej temperatury, to nie wymusisz jazdy na gazie :P Więc tu niestety nie udało Ci się :)
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
nie doznać zamrożenia łap to ty robisz to na żywca
robię to w bardzo dobrych rękawiczkach, to raz. Jak na stacji LPG Zdarzało mi się bez, ale ramię klucza jest na tyle długie, że spuszczając powoli, nic się myślącemu człowiekowi nie zdarzy. Przecież nie wychodzi tam kilka kilogramów gazu, bez przesady - syknięcie i po strachu.
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
podaj mi model parownika swojego
proszę: http://allegro.pl/redukto...5108223708.html
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
wyślij mi te obiecane fotki swojej "sekwencji" i nie kryj się że auto u mechanika
ale nie mam co kryć, stoi u mechanika i tyle. Jak wróci to zrobię i wyślę.

[ Dodano: |13 Gru 2015|, 2015 12:56 ]
Zysio napisał/a:
Łącznie z tym, że któraś seria puszczała "bąki" do układu chłodzenia?
tak, nawet miałem raz taką sytuację, a przynajmniej tak mi się wydaje :) Dlatego zmieniłem na nowy, pozbawiony tej przypadłości choroby wieku dziecięcego :D
_________________
Jest: Ford S-max MSB 2.5T 20V 220KM
Jest: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM
Był: Citroen DS3 MSB 1.6L 16V THP 156 KM
Ostatnio zmieniony przez jaroz |13 Gru 2015|, 2015 12:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group