$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v
Autor Wiadomość
wojtekrobert 


Auto: auto
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2012
Skąd: Opole
Wysłany: |25 Lut 2016|, 2016 16:54   Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v

Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta, szczerze to szkoda mi czasu żeby dzwonić po ludkach i pytać o jedną wtyczkę gdzie za którą nieraz chcą 20zl plus za przesyłkę drugie tyle, a po szrotach u mnie na miejscu ciężko coś znaleźć bo albo trafiam na chama, albo kogoś kto szrotuje volkswageny. Czy ktoś mi może doradzić jak z tym sobie poradzić, mam pomysł aby założyć na piny konektory z elektrycznego, ale jak to wszystko zabezpieczyć przed wilgociom aby nie zalać tego całego silikonem?
Dodam, że kupiłem cewkę, ale sprzedawca powiedział, że wtyczki nie ma a samochód w hucie :(
Ostatnio zmieniony przez wojtekrobert |25 Lut 2016|, 2016 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |25 Lut 2016|, 2016 17:27   

Daj konektory, a na nie termokurczki i nie wymyślaj.
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |26 Lut 2016|, 2016 21:03   

Dokładnie jak Jankes, pisze, mam jedną kostkę w zapasie bo tez zmieniałem ale ,, skórka nie warta wyprawki" albo jakos tak to było ;)
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 19:04   Re: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v

wojtekrobert napisał/a:
Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta :(


Cześć, mi właśnie pada jedna cewka , ta od strony ściany, choć to nie ma znaczenia która. Nie wiem czy kupić nową, czy tak jak Ty przerobić na jedną cewkę, jednak gdybym chciał przerobić, to musiałby mnie ktoś oświecić jak to zrobić i z jakiego Escorta tą cewkę masz :) Za odpowiedź z góry dzięki.
 
 
masa300789 


Auto: Mondeo 2,5 v6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Skąd: Prudnik
Wysłany: |21 Mar 2016|, 2016 20:51   

Trzeba było szybciej,oddałem z autem 3 dobre które miałem na zapas ale nie były potrzebne.Mi początkowo padly ze dwie pozniej jak trafiłem to jezdzily przez lata.
_________________
Pozdrawiam Robert
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 11:50   

masa300789 napisał/a:
Trzeba było szybciej,oddałem z autem 3 dobre które miałem na zapas ale nie były potrzebne.Mi początkowo padly ze dwie pozniej jak trafiłem to jezdzily przez lata.


Gdybym wiedział, że padnie mi cewka, to pewnie bym się wcześniej rozglądał, a ja zawsze kupowałem nowe, ale mam już dość co około rok użytkowania wymieniać cewkę na nową.
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 20:11   

Kupiłem kiedyś zamiennik i przejeździłem na nim ze dwa lata,w największe upały,do końca używania auta była ok.Może tak dobrze trafiłem,kupując używaną nie wiesz jak długo ona pochodzi a tak chociaż rok gw masz.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |22 Mar 2016|, 2016 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |22 Mar 2016|, 2016 20:28   

a jak sie ma wiazki sprawne, to nie trzeba sie martwic.
 
 
Enzo 


Auto: 1995 2.0 16V sedan LPG
Dołączył: 11 Sty 2012
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 12:54   Re: Cewka z Escorta do wieloryba 2.0 16v

Odgrzewam troszkę temacik ;)

Szukajcie, a znajdziecie i znalazłem post, który kiedyś poruszył dziś interesujący mnie temat. Ostatnio czytałem informację, że zapłon, a raczej jego podzespoły, czyli cewki, kable psują się co 3 lata w autach, które po prostu nie są eksploatowane. Moje jest eksploatowane raz w miesiącu przez 3-5 dni, resztę stoi. Tak jak Wojtek
wojtekrobert napisał/a:
Zdecydowałem się podmienić cewki w moim 2.0 16v DOHC na cewkę z Escorta :(
chciałbym zamienić dwie cewki na jedną eskortową, czy może od jakiegoś innego forda mondeo np. Nie mam aż takiej wiedzy, więc postanowiłem się poradzić kogoś, kto może coś w temacie wiedzieć. Czy cewka od tego eskorta powiedzmy 1.4 będzie dobra do silnika 2.0, czy powinna być ona od tego mocniejszego 1.6 16V, albo lepiej może od mondeo 1.8, czy jednak musi to też być silnik 2.0. Iskra wydaje się być iskrą, ale może się mylę ;) Jak ktoś podmieniał cewkę, to też jakieś sugestie jak to zrobić, bo widziałem, że w tej eskortowej są trzy piny, czyli zasilanie cewki to dwa piny, a ten trzeci ? Ktoś coś wie na ten temat ?
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 14:15   

Cewka dwuparowa , byle czego, środkowy pin to 12V, a zewnętrzne sterowanie.
 
 
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 16:34   

To ja też zapytam, bo się nie znam, czy po zmianie typu/modelu cewki trzeba zmienić, na ile się da, rodzaj/model świec? Czy zmiana cewki nie ma wpływu na pracę świecy?
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 17:35   

Nie ma to znaczenia.
 
 
gt500 


Auto: '94 2.0 16v sedan
Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2012
Skąd: Złotów
Wysłany: |20 Kwi 2019|, 2019 23:12   

świece zostawiasz takie jak potrzebuje silnik, czyli seryjną. NIe wiem ja tam cewke raz zmieniałem na 3 scorpiaki. Jedne ori maja ponad 400 tyś przebiegu, zawsze z założoną pokrywą.
Dla mnie przechodzenie na jedną cewkę to strzał w kolano, 4 długie kable które nawet boscha ngk wytzymują dosłownie chwile...


Na przykładzie galaxa 2.3 , kable kosztują tyle co dwie cewki do scorpio, a cewka do galaxa kosztuje tyle co 3 cewki do scorpio...

Jak w jednym scorpio nie musiałem tykać cewek uznawałem to za farta n tle marudzeń które tutaj zawsze były, przy drugim i 3 też nic nie tykałem, a jakiś czas temu galaxa jednego przerabiałem na 2 cewki, 120 tyś na gazowni plus kable przezemnie zrobione miedziane i kula dalej bez problemu

Jak już na coś przerabiać to na 4 fajkocewki z ecobosta :D
 
 
mario d 



Auto: 96 2.3 MSB sedan +LPG
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 03 Kwi 2015
Skąd: wojkowice
Wysłany: |21 Kwi 2019|, 2019 11:17   

A nie lepiej dać cewki z przewodami od wieloryba 2.0 8v
_________________
Ford Scorpio mk3 2.3 16v 1996r.
Warszawa 223 2.9 EFI 1970r.
Warszawa M20 1957r.
Komar 1967r.
 
 
Łukasz S. 


Auto: '92 2.0 N9E sedan
Dołączył: 01 Maj 2017
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |22 Kwi 2019|, 2019 14:05   

mario d, jeszcze gorszy syf od tych 2.0/2.3. Wkłada się z cvh lub zetecową i AMEN. Mam kilka takich sprawnych jeśli ktos szuka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group