Opony letnie- co wybrać ? |
Autor |
Wiadomość |
Zysio
LKR 55077
Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Wiek: 39 Dołączył: 08 Paź 2004 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 09:14
|
|
|
jaroz napisał/a: | Ja generalnie uważam, że auto najlepiej zachowuj się na ogumieniu przewidzianym przez producenta, ewentualnie minimalne poszerzenie nie wpływa aż tak bardzo/ lub wcale na prowadzenie. |
Żartujesz sobie? W szarym po zmianie ze 195/65/15 na 205/55/16 różnica była trochę więcej niż minimalna. Zmiana profilu o 5% robi różnicę, mam porównanie w Volvo między zimówkami a letnimi.
Ale to już jest wychodzenie poza temat wątku. |
_________________ Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 10:15
|
|
|
Zysio, sama szerokość minimalnie, ale profil już robi różnicę i właśnie to odczułeś bardzo A ja pisałem o wpływie samej szerokości. Ale to już faktycznie poza tematem. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 12:23
|
|
|
jaroz, weź sobie załóż 185 a potem np. 205 lub 215 i opowiedz o wrażeniach. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gt500
Auto: '94 2.0 16v sedan
Wiek: 34 Dołączył: 29 Maj 2012 Skąd: Złotów
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 12:56
|
|
|
w mk3 moje wrażenia są takie
195 r15 a 205 przepaść spora, duzo lepsza 205 pod względem przyczepności i prowadzenia.
205 r16 a 225 r16 , ta sama ori felga. Duzo gorsza praca na 225 i jazda w koleinach. Czuć wagę tej opony i szerokość. Dodatkowo na 6,5 calowej oponie 225 nie pracuje idealnie.
Duzo lepiej mi się prowadzi auto na 205/50 r17 (7,5 cala) niż na 225/50 r16 felga 6.5 cala |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 12:59
|
|
|
Struna napisał/a: | weź sobie załóż 185 a potem np. 205 lub 215 i opowiedz o wrażeniach. | toż przecież opisałem post wyżej, mówiąc o wynikach, które dotyczą zmiany wysokości profilu, ale przy zmianie szerokości równocześnie. Jeśłi zachowa się szerokość opony operując średnicą felgi i profilem opony, to przy jeździe na wprost jest ok jeszcze ale jak połączymy to ze zmianą szerokości, to już nieciekawie. Ja tak eksperymentowałem parę lat temu z zimówkami...zachciało mi się założyć 185/65R15 i tragedia...Ale to jakby tylko po części, bo ja eksperymentowałem w drugą stronę - na węższe i wyższe. Działanie w drugą stronę już nie jest tak spektakularne, bo seria już jest dość wystarczająca do codziennej jazdy. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 13:12
|
|
|
Powiem tak - uważałem, że Scorpio prowadzi się ogólnie bardzo dobrze.
Po założeniu gum 225, w trasie było super, ale jazda po łódzkich ulicach z szynami i dziurami, to był jakiś dramat. Sporo się poprawiło, jak usztywniłem PU tylne tuleje przednich wahaczy.
W S80 mam cały czas opony 225 (17") i nie ważne, czy to równy asfalt, czy koleiny - auto jedzie jak po sznurku.
Reasumując - wszystko zależy od konstrukcji, a bardziej od stanu zawieszenia auta. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 13:34
|
|
|
Volvo ma z deka bardziej zawias rozbudowany - nie ma co porównywać. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 14:10
|
|
|
Xc70 do bodaj 2004 roku szły tylko i wyłącznie na jednym rodzaju ogumienia - 215/16 i takie też miałem, ale dla mnie to była porażka i zmieniłem toto na 225/17 plus stabilizator na tył od R-ki (bo seryjnie w xc to taka trochę sznurówka )
Teraz robię podejście do xc90, a tam jakieś 18-ki bodaj 235, aczkolwiek na zimę raczej w 17 będę całował ( głównie ze względów ekonomicznych) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |5 Lut 2016|, 2016 21:00
|
|
|
Felga jak dziewczyna ... co najmniej 18 |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Srebrny
Auto: Było 90 2.0DOHC sedan LPGII
Wiek: 65 Dołączył: 11 Lip 2005 Skąd: Opole
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 07:45
|
|
|
Wszystko jest dobrze jak się nic nie dzieje, a zaczynają ubezpieczyciele. Oględziny auta powypadkowego obejmują już, w jakim zakresie zmiany wprowadzone przez użytkownika odbiegają od pojazdu oryginalnego.
Znany jest mi przypadek odmowy ubezpieczenia w Sharanie. Powód? Opony co prawda miały homologowany rozmiar ale nośność już nie. Jak ta sprawa się dalej toczy to już nie wiem. |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 09:47
|
|
|
Srebrny napisał/a: | Jak ta sprawa się dalej toczy to już nie wiem. | to też ważne. Wg mnie oczywiście. Dlatego lepiej zostać przy seryjnej szerokości. |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
sobolaqe
Auto: '96 2,3 manual, kombi + sekwencja
Dołączył: 27 Wrz 2004 Skąd: Kraków
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 18:35
|
|
|
Srebrny napisał/a: | Znany jest mi przypadek odmowy ubezpieczenia w Sharanie. Powód? Opony co prawda miały homologowany rozmiar ale nośność już nie. Jak ta sprawa się dalej toczy to już nie wiem. |
Mysle ze beda mieli problem z udowodnieniem ze do wypadku przyczynila sie opona.
O ile nie pekla pod naciskiem i przez to nie bylo wypadku to marnie to widze.
Tak jak kiedys sprawa odmowy ubezpieczenia z powodu niewaznego przegladu technicznego, ubezpieczyciel przegral bo wypadek nie byl spowodowany zlym stanem technicznym samochodu |
_________________ pzdr
piotrek
508 RXH '15 2.0 HDI 180KM
Bylo
508 SW '14 i '12 2.0 HDI
407 SW '07 2.0 HDI
Scorpio '96 2.3 16V
Scropio '87 2,4 V6 |
|
|
|
|
jaroz
Tylko Cossi
Auto: `92 2.9 24V ASB sedan
Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2008 Skąd: Poznań Gliwice
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 18:39
|
|
|
sobolaqe, a wg mnie to dziwne, że przegrał. Bo przecież auto nie mając ważnego przeglądu, nie miał prawa poruszać się po drodze. To przede wszystkim. Po drugie, nie poruszając się nie doprowadziłby do zdarzenia, bo najzwyczajniej by go nie było w miejscu zdarzenia. To analogicznie gdy nie masz prawka - od razu mandat za poruszanie się bez uprawnień. A wpadka przecież przy okazji |
_________________ Będzie: BMW iX M60 O zgrozo! Elektryczny 😀
Jest: Ford S-Max MSB 2.5L 220KM
Był: Ford Scorpio Cosworth ASB 2.9L 24V 195KM |
|
|
|
|
Jacek12
Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2010 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 18:55
|
|
|
Znając podejście firm ubezpieczeniowych do wypłat odszkodowań należy przyjąć iż opony jak i inne podzespoły w aucie muszą być zgodne z wytycznymi producenta modelu,taka jest kultura w naszym kraju. |
_________________ Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |7 Lut 2016|, 2016 18:57
|
|
|
nośność jest ważna ... jak i prędkość maksymalna . czasami muszą też mieć dopisek XL . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|