$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Blos czy sekwencja 12v6
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blos czy sekwencja 12v6
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 11:18   

trzypion, coś się tak tego największego czapil? Serio Cie to interesuje?
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 11:22   

YaKuZ napisał/a:
dupy nie urywa...jutro znów jade na regulacje bo się rozjechało...
Ty weź się udaj do sensownego gazownika
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 11:33   

WieSiu napisał/a:
trzypion, coś się tak tego największego czapil? Serio Cie to interesuje?


Ależ mnie nie interesuje, widze jedynie, że Kamilek musi być najlepszy w każdym względzie, więc go zapewniam, że jest - mnie to nie kosztuje, a on niech sie cieszy, że jest najlepszy ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 16:18   

trzypion napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Twoja wiedza mnie przeraża,

A mnie przeraża Twój brak wiedzy i powtarzanie obiegowych opinii bez nawet próby zrozumienia zasad działania, o tym, co one implikują nie mówiąc.
Abyś nie miał wątpliwości - jesteś najmądrzejszy i masz największego,


Ty masz coś z rowera? :) Mój brak wiedzy? A ty miałeś do czynienia z blosem? bo z tego co pamiętam to spuszczałeś się nad swoimi palnikami że masz pomysł itd by było dobrze :D co do wiedzy to zapytaj kogokolwiek np Strune :) Wszystko potwierdzi co napisałem wyżej. Widzę że jak nie masz nic sensownego do napisania i kończy Ci się słownik wypocin to odwracasz kota ogonem i udajesz że to co napisałem do Ciebie nie istnieje :D

WieSiu napisał/a:
trzypion, coś się tak tego największego czapil? Serio Cie to interesuje?


Rafał, on po prostu lubi chłopców :D A w gaciach nic nie ma :(

trzypion napisał/a:
WieSiu napisał/a:
trzypion, coś się tak tego największego czapil? Serio Cie to interesuje?


Ależ mnie nie interesuje, widze jedynie, że Kamilek musi być najlepszy w każdym względzie, więc go zapewniam, że jest - mnie to nie kosztuje, a on niech sie cieszy, że jest najlepszy ;)


Się nie tłumacz bo winny się tłumaczy :) Ale słodź mi tak dalej to może Cię polubię i załatwię Ci żółte papiery. To będziesz miał tutaj imuniuniu :D
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 17:49   

drogi kamilku ja blosa miałem w 2300 i nawet to fajnie działało nawet miałem w bobie to już mniej fajnie działało ;)
W 2300 nawet to to było fajne i strzelało nie kiedy :P akurat fordy mają dość mocne kolektory plastikowe w mondeo też miałem blosa
Ma on sporo zalet ale i wad świat poszedł do przodu teraz bardziej wypadało by wtrysk dać .
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 18:42   

A ja widzę że kończy się dyskusja a zaczyna szarpanina :P

A tak poważniej Kamilu to porównaj zasady działania tych sposobów zasilania auta i zauważysz różnice , nie bez powodu podzielono je na generacje. A co do osiagów silników i aut to każda instalka jak jest IDEALNIE dobrana i dostrojona do auta to zapewnia max moc.
Ale moc auta to nie wszystko, zostają jeszcze ,,wolne obroty,, ,przyspieszanie, czy jazda ze średnimi obciążenami , o ekonomi spalania już nie wspomnę i tutaj już ,,zaczynają się schody,, , gdzie blos zostaje trochę w tyle za sekwencją.
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
Ostatnio zmieniony przez Piotr |3 Lis 2015|, 2015 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 19:23   

pepi napisał/a:
drogi kamilku ja blosa miałem w 2300 i nawet to fajnie działało nawet miałem w bobie to już mniej fajnie działało ;)
W 2300 nawet to to było fajne i strzelało nie kiedy :P akurat fordy mają dość mocne kolektory plastikowe w mondeo też miałem blosa
Ma on sporo zalet ale i wad świat poszedł do przodu teraz bardziej wypadało by wtrysk dać .


Znajdź mi gdzie napisałem że się nie nadaje do innych silników drogi "pepilosssi" Napisałem że najczęściej montowany jest w 12v6 i że blos mało kiedy strzela. Nie czytaj po łebkach. Jak tam fotki twojej profesjonalnej instalacji w bobie? Bo jakoś się nie doczekałem do tej pory.

[ Dodano: |3 Lis 2015|, 2015 19:26 ]
Piotr napisał/a:
A ja widzę że kończy się dyskusja a zaczyna szarpanina :P

A tak poważniej Kamilu to porównaj zasady działania tych sposobów zasilania auta i zauważysz różnice , nie bez powodu podzielono je na generacje. A co do osiagów silników i aut to każda instalka jak jest IDEALNIE dobrana i dostrojona do auta to zapewnia max moc.
Ale moc auta to nie wszystko, zostają jeszcze ,,wolne obroty,, ,przyspieszanie, czy jazda ze średnimi obciążenami , o ekonomi spalania już nie wspomnę i tutaj już ,,zaczynają się schody,, , gdzie blos zostaje trochę w tyle za sekwencją.


Zależy kto ile ma do przeznaczenia na instalacje kasy.. Tak jak pisałem wyżej, jak kogoś stać to może kupić i za 10k mnie to wali. Jak debil zamontuje, drugi wysteruje to nie będzie to działać i tak i tak. Mam w jednym sekwencję w drugim miałem przez tyle czasu blosa. Umiem odróżnić różnice pomiędzy tym i tym. Z czego blos jest na pierwszym miejscu bo byle debil go wysteruje. Dobija mnie opinia gościa nie mowie tu o Tobie, a wszyscy wiedzą o kogo chodzi który nigdy nie miał blosa, a wie jak jeździ i jak działa czy źle czy dobrze.

[ Dodano: |3 Lis 2015|, 2015 19:29 ]
Jeden się czepia wszystkiego że to bee to bee, bo to kompesacja, bo to butla do jazdy na wstecznym, bo to przewodu za długie za krótkie klepiąc tylko i wyłącznie w klawiaturę. A jak przyszło aby pokazał zdjęcia jak ma u siebie, jak powinno wyglądać i wgl to jest CISZA i zmiana tematu.

Drugi? O nim zbrzydło mi wspominać, gość zakochany w sobie który pozjadał wszystkie rozumy, nie trzymał tego nawet w rękach a może o tym książki pisać, oczywiście nie zgodne z prawdą.

Jak macie ochotę czytać i słuchać opowieści z krypty, zamiast czytać opinii ludzi którzy jeździli przez kilka lat na tym to wasza sprawa. ZDANIE JAK DUPA, KAŻDY MA SWOJĄ.
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 19:46   

Ale przecież pepi wrzucił fotki instalki w bobie
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
pepi 
pepi



Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy
Wiek: 48
Dołączył: 28 Sty 2007
Skąd: Krzczonów
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 19:50   

no już dawno :-d
_________________
v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem :P
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |3 Lis 2015|, 2015 19:53   

Kamilku, Twoja opinia, jak sam zauwazyłeś dotyczy tylko Twojej instalacji w Twoim samochodzie. I tutaj wystarczy zakończyć, bo ani nie porównywałeś z innymi, ani tej na konkretne testy nie wziąłeś, a 'jeździ dobrze' to bardzo subiektywna ocena.
Różnica między kosztem gratów do zainstalowania BLOSa, a sekwencją to obecnie około 200zł i moim zdaniem nie ma sensu oszczędzać. Przewagą BLOSa jest te 200zł i łatwy montaż, zaś poza tymi dwoma sekwencja jest lepsza - wygodniejsza, mniej problemów, łatwiej znaleźć serwis, daje lepszą mieszanke, przez co jest ekonomiczniejsza i daje mniejsze ryzyko rozwalenia silnika przez zubożenie mieszanki.
Gdybym się miał opierac na swoich obserwacjach, to 100% instalacji z BLOSem miało kłopoty przeróżne, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że w większości przypadków był to efekt partaniny instalatora i/lub właściciela auta.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |3 Lis 2015|, 2015 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |4 Lis 2015|, 2015 07:00   

bednarowski napisał/a:
Ale przecież pepi wrzucił fotki instalki w bobie


pepi napisał/a:
no już dawno :-d


Nie ładują mi się, nie wiem jak u innych.

Mam mobilny w trasie. Temu prosiłem na e-mail.


trzypion napisał/a:
Kamilku, Twoja opinia, jak sam zauwazyłeś dotyczy tylko Twojej instalacji w Twoim samochodzie. I tutaj wystarczy zakończyć, bo ani nie porównywałeś z innymi, ani tej na konkretne testy nie wziąłeś, a 'jeździ dobrze' to bardzo subiektywna ocena.
Różnica między kosztem gratów do zainstalowania BLOSa, a sekwencją to obecnie około 200zł i moim zdaniem nie ma sensu oszczędzać. Przewagą BLOSa jest te 200zł i łatwy montaż, zaś poza tymi dwoma sekwencja jest lepsza - wygodniejsza, mniej problemów, łatwiej znaleźć serwis, daje lepszą mieszanke, przez co jest ekonomiczniejsza i daje mniejsze ryzyko rozwalenia silnika przez zubożenie mieszanki.
Gdybym się miał opierac na swoich obserwacjach, to 100% instalacji z BLOSem miało kłopoty przeróżne, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że w większości przypadków był to efekt partaniny instalatora i/lub właściciela auta.


W końcu żes do mnie na spokojnie napisał i nawet to przeczytałem o.O

Ale zrozum, w PL nie ma dobrych gaziarzy, a jak są to takie ceny dają że czacha dymi i koszt założenia samej sekwencji do późniejszego wysterowania to bajaaa. Jeżeli chodzi o testy to jeździłem co najmniej z 10cioma autami z sekwencją z różnymi gabarytami typu wtryski, sterujacy, reduktor itd i czułem różnicę pomiędzy częściami z górnej półki a tymi ekonomic, ale to nie wszystko bo zdarzyło mi się w audi a8 4.2 quattro iż instalka była za ponad 5k a jechało się gorzej niż passatem kumpla który miał palnik. Chodzi o płynność przyspieszania, o prace skrzyni o jałowe obroty. Na beni ok i tu i tu, ale na LPG to kosmos.

Co do blosa, miałem u siebie na początku w 12v6, później w boa, jeździłem bema e30 2.5 na blosie, e36 2.0 na blosie i 7ce modelu nie pamiętam silnik 2.5 tez na blosie. I to jechało nie mam podobnie jak na beni.

A o palnikach już nie wspomnę, bo jeździłem setki razy. Jeżeli jest gaz dobrze ustawiony i nie ma problemu z zapłonem to rzadko się zdarzają strzały w dolot, ale zdarzająl. Po czym przy blosie nigdy mi nie kichnął.

ps. wybaczcie za pisanie bezsensu, być może się powtarzam. Ale trudno.

[ Dodano: |4 Lis 2015|, 2015 07:02 ]
Nie mal jak na beni*
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lis 2015|, 2015 11:45   

To teraz Ty na spokojnie przeczytaj i na spokojnie odpisz nie rozciągając Twoich osobistych doświadczeń na cały świat. Zapewniam Cie, że są dobrzy gaziarze w tym kraju, a że nie mieszkają akurat w Twoich okolicach, to nie oznacza, że zniknęłi. Kilku nawet mamy na forum.
Koszty założenia BLOS-a vs. Sekwencja u gaziarza to podobne pieniądze, przy czym znalezienie takiego, który podejmie się roboty z BLOS-em jest duzo trudniejsze. Kolejny minus BLOSa. Za to ryzyko, że przez źle ustawiony BLOS będa problemy z silnikiem (wypalone zawory na przykład) jest o wiele większe.
Przy samodzielnym zaś montażu BLOS jest łatwiejszy, ale znów jego dobre wyregulowanie nie jest proste, a do tego nigdy nie masz optymalnego stkładu mieszanki. Owszem, BLOS dość dobrze trzyma ten skład w okolicy optimum, aczkolwiek wymaga to okresowych korekt, bo nie pracuje w pętli zamkniętej.
Sekwencja wymaga o wiele rzadszych interwencji, a często nie wymaga ich wcale.

A co do palników, to w mioich samochodach NIGDY nie miałam strzałów. Może dlatego, że ja wiem i rozumiem jak działa instalacja LPG, a nie tylko powtarzam to, co ktoś powiedział?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |4 Lis 2015|, 2015 12:03   

trzypion napisał/a:
A co do palników, to w mioich samochodach NIGDY nie miałam strzałów. Może dlatego, że ja wiem i rozumiem jak działa instalacja LPG, a nie tylko powtarzam to, co ktoś powiedział?


ogolnie to potwierdzam to, bo sam jezdze na palniku :D strzały mialem, ale od kiedy zrobilem uklad zaplonowy i od nowa instalacje gazowa wyposażając ją w nowe odpowiednie komponenty i porządnie regulując,to nie ma strzałow nawet w najbardziej wilgotne dni. I w mojej opini jak ktos auta nie paluje co chwile,to najlepsza jest 2 generacja, najmniej niezawodna i nie wymaga regulacji przez długi okres,a nawet jak trzeba cos wyregulowac,to zajmuje to moze z 3 km jazdy :D

Moze jednak ktos polaczy w koncu blosa z 2 generacja ? wtedy teoretycznie powinno byc idealnie. A co do sekwencji, najwiecej chyba problemow stwarzaja ludziom co lubia korzystac z wysokich obrotow i duzych obciazen silnika. Bo niestety wiekszosc instalacji jest zle zrobiona/dobrana/ustawiona. Takie mam zdanie, zrobienie porzadnie sekwencji jest duzo drozsze i trudniejsze niz zrobienie porzadnie 2 generacji, ktora ma mniej elementów mogących zawieść. Oczywiscie 2 generacja to tez minusy o ktorych wiekszosc tu wie,ale do normalnego, spokojnego turlania sie autem wg mnie jest najlepsza, nawet do jazdy caly czas z duza predkoscia.

I rowniez zauwazylem, ze sekwencje zwlaszcza na jałowych stwarzaja problemy w pewnych warunkach i to mimo ze np instalacja zostala założona przez bardzo polecanych ludzi. Np jak jest zimno to silnik podszarpuje, ogolnie jalowe najczesciej na sekwencji sa wyczuwalnie gorsze niz na benzynie. Nie ma tego problemu w 2 generacji,gdzie obroty sa czesto przyjemniejsze niz na benzynie. To moje doswiadczenia,wiem ze niektorzy maja inne odczucia,ale mysle ze jest ich mniejszosc.
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |4 Lis 2015|, 2015 13:04   

WieSiu napisał/a:

I w mojej opini jak ktos auta nie paluje co chwile,to najlepsza jest 2 generacja, najmniej niezawodna i nie wymaga regulacji przez długi okres,a nawet jak trzeba cos wyregulowac,to zajmuje to moze z 3 km jazdy :D

No ja jednak nie do końca się zgodzę. Regulacji nie tyle nei wymaga, co jest ona niewykonalna, a co za tym idzie po prostu mając ja zakładasz duży margines błedu dla składu mieszanki. Poza tym w V6 12V większośc reduktorów sobie z nią nie radzi i trzeba się mocno podpierać pracvą sterownika.
Sekwencja ma podobne cechy, też raz ustawiona dobrze korekt nie wymaga.

WieSiu napisał/a:

Moze jednak ktos polaczy w koncu blosa z 2 generacja ?

A cóż to za problem? Jedyne co trzeba to sterownik, któremu można zadać potrzebne parametry początkowe. Ale i tak to bedzie rozwiązanie połowiczne, prezyzji dawkowania sekwencji nie osiągnie.
[/qote]
WieSiu napisał/a:
Takie mam zdanie, zrobienie porzadnie sekwencji jest duzo drozsze i trudniejsze niz zrobienie porzadnie 2 generacji, ktora ma mniej elementów mogących zawieść.

Nie za bardzo - montaz może łatwiejszy, natomiast problemem jest dobranie elemenów. Na tym najczęściej się kłada gaziarze przy II generacji.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |4 Lis 2015|, 2015 16:48   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
podczas strzału jakby się zdarzył choć to nie spotykana rzecz w blosie

Niestety spotykana. Wystarczy nieszczelność dolotu i wali aż miło ;)
trzypion napisał/a:
Różnica między kosztem gratów do zainstalowania BLOSa, a sekwencją to obecnie około 200zł i moim zdaniem nie ma sensu oszczędzać.

No cóż , ja chyba innej matematyki się uczyłem ... Dla mnie 500-600 to nie 200 :/
P.S.
Poza tym nie rozumiem po co robić z tematu instalacji BLOS-a w 12V6 cały doktorat , skoro ten silnik jest wprost stworzony pod LPG i BLOS-a.
Do plusów dodałbym , że na BLOS-ie odpali z LPG przy - 20 C ;)
Jakby co to mój już 3 lata bez baku pomyka :D
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
Ostatnio zmieniony przez Larix |4 Lis 2015|, 2015 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group