|
Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio
|
Blos czy sekwencja 12v6 |
Autor |
Wiadomość |
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |1 Lis 2015|, 2015 21:08
|
|
|
Nie o to chodzi akurat w tym przypadku 12 v jest dość dziwnym motorem i dziwnie sterowanym podobnie jak boa
które wymaga odpowiednich wtrysków -co dziwne dla nie których ale każde inne scorpio 2300.czy bob wymaga gorszych z natury rzeczy .
Tutaj trzeba przemyśleć jak to auto ma być używane jak koło komina to blos
jak dalej to tylko wtrysk -ale na dobrych wtryskach dość szybkich i sterownik też ma znaczenie
[ Dodano: |1 Lis 2015|, 2015 21:09 ]
a najwięcej to gazownik |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |1 Lis 2015|, 2015 23:53
|
|
|
trzypion napisał/a: |
Biorąc pod uwagę, że koszt BLOS-a jest bardzo zbliżony do sekwencji, to IMO nie ma on specjalnie sensu. |
No nie wiem. Blos 400+parownik 200 + centralka 40 =640
Sekwencja: komp 600+ Barracuda np 6 szt 430 + parownik 200=1230
Dwa razy tyle.
trzypion napisał/a: | Przede wszystkim znalezienie kogoś, kto Ci dobrze ustawi BLOS-a jest trudne. |
Ja mam od 55 kkm ustawione na (tu mnie niektórzy zjedzą i racja ) ucho i sobie latam paląc od 12-17 LPG. 12v6 idiotoodporny jest.
Oczywiście wolałbym sekwencję. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
Ostatnio zmieniony przez Larix |1 Lis 2015|, 2015 23:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:10
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | Piotr napisał/a: | bo do 12v podstawa to dobry szybki wtrysk pod tym względem jest bardzo wymagająca... |
haha Dobrre Dla 12v6 wystarczy dobry reduktor do 200km i blos z metalowym trójnikiem i dolotem od boa. |
W dzisiejszych czasach wstawianie blosa nie jest najmądrzejszym wyborem |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:15
|
|
|
Larix napisał/a: |
No nie wiem. Blos 400+parownik 200 + centralka 40 =640
Sekwencja: komp 600+ Barracuda np 6 szt 430 + parownik 200=1230
Dwa razy tyle.
|
Dolicz trójnik, dolicz pokrywę filtra. I KME Diego komplet za 960 zeta |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Larix
Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50 Dołączył: 04 Mar 2008 Skąd: Duszniki Zdrój
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:28
|
|
|
trzypion napisał/a: |
I KME Diego komplet za 960 zeta |
Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy. |
_________________ Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 00:57
|
|
|
Larix napisał/a: | trzypion napisał/a: |
I KME Diego komplet za 960 zeta |
Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy. |
Tanie i szybkie to Apisy i WGSy
Każde z nich są o niebo lepsze od waldemordów |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 06:21
|
|
|
trzypion napisał/a: | Przede wszystkim znalezienie kogoś, kto Ci dobrze ustawi BLOS-a jest trudne. Po drugie, BLOS zazwyczaj pracuje w otwartej pętli, czyli w żaden sposób nie kompensuje zmieniających się warunków, a i skład mieszanki jest idealny tylko w jednym punkcie.
Biorąc pod uwagę, że koszt BLOS-a jest bardzo zbliżony do sekwencji, to IMO nie ma on specjalnie sensu. |
Stary, jedziesz na emisje spalin i sam se regulujesz, instrukcje opracowali struna i maup. Jest dostępna od ręki, z resztą my z Endrju jeden i drugi na podstawowej regulacji przejechaliśmy z 60kkm. Po czym ja po tym czasie pojechałem na emisje spalin i ustawiłem według instrukcji i wiesz co ci powiem? Mało co ruszyłem regulacje. Trza umieć, a nie klepać w klawiaturę i uważać że palniki to najlepsze co Cię spotkało.
ford2fast napisał/a: | Kamil_Scorpio_ napisał/a: | Piotr napisał/a: | bo do 12v podstawa to dobry szybki wtrysk pod tym względem jest bardzo wymagająca... |
haha Dobrre Dla 12v6 wystarczy dobry reduktor do 200km i blos z metalowym trójnikiem i dolotem od boa. |
W dzisiejszych czasach wstawianie blosa nie jest najmądrzejszym wyborem |
Powiem Ci że z blosem nigdy nie miałem problemu, wyjeżdżałem gaz do końca, nie strzelał (jak przy palnikach) i w ogóle myślę że w dzisiejszych czasach i naszych mechanikach nic innego nie pozostaje jak dla zwykłej szarej myszy blos który nawet baba ustawi.
trzypion napisał/a: | Larix napisał/a: |
No nie wiem. Blos 400+parownik 200 + centralka 40 =640
Sekwencja: komp 600+ Barracuda np 6 szt 430 + parownik 200=1230
Dwa razy tyle.
|
Dolicz trójnik, dolicz pokrywę filtra. I KME Diego komplet za 960 zeta |
Przestań... pokrywa około 100zł, trójnik z 50zł, choć można jak Endrju zrobić se z pcv, choć metalowy do pospawania też nie jest ciężko zrobić, wystarczy chcieć.
Larix napisał/a: | trzypion napisał/a: |
I KME Diego komplet za 960 zeta |
Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy. |
Larix, to nie ma sensu, on znów zaczyna.. czyta po łebkach i później tak wychodzi.
ford2fast napisał/a: | Larix napisał/a: | trzypion napisał/a: |
I KME Diego komplet za 960 zeta |
Z V-tekami ? Tu była mowa , że 12v6 potrzebuje szybkich wtryskiwaczy. |
Tanie i szybkie to Apisy i WGSy
Każde z nich są o niebo lepsze od waldemordów |
Co prawda to prawda, ale waldemerki też swego czasu nie były złe. Choć nie w 12v6 ale kumpel jeździł w nich w audi a6 2.8 i se radziły.
[ Dodano: |2 Lis 2015|, 2015 06:23 ]
Z resztą co byś nie założył, czy osprzęt za 1k czy za 10k, jak nie masz kogoś kto to dobrze reguluje, a sam nie chcesz sadzić łap to i tak nie ma sensu. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |2 Lis 2015|, 2015 06:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:45
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: |
Stary, jedziesz na emisje spalin i sam se regulujesz, instrukcje opracowali struna i maup.
|
I masz tak jak napisałem - ustawione w jednym punkcie.
trzypion napisał/a: |
Dolicz trójnik, dolicz pokrywę filtra. I KME Diego komplet za 960 zeta |
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | Przestań... pokrywa około 100zł, trójnik z 50zł, choć można jak Endrju zrobić se z pcv, choć metalowy do pospawania też nie jest ciężko zrobić, wystarczy chcieć.
|
Tak, rury kanalizacyjne... Tu 100, tu 50 i juz się robi 750, czyli 200 mniej od sekwencji.
BLOS miał sens jak sekwencje były od 2,5kzł w górę. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
Ostatnio zmieniony przez trzypion |2 Lis 2015|, 2015 10:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:48
|
|
|
A pomijajac blos jest legalny, dostanie sie homologacje na niego?? |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:51
|
|
|
Tak pół na pół Teoretycznie instalacja ma miec kontrole spalin, więc powinien być sterownik monitorujący sondę lambda i korygujący, aczkolwiek 'góró' twierdzą, że 'krokowiec to zuo, bo [tu sprzeczne z prawami fizyki i logika argumęty]' |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 10:53
|
|
|
Cytat: | Co prawda to prawda, ale waldemerki też swego czasu nie były złe. Choć nie w 12v6 ale kumpel jeździł w nich w audi a6 2.8 i se radziły. |
Rzeczywiście nigdy nie były złe
Zawsze były tragiczne
Srałdi może jeździć nawet na gnojówce nic mi do tego
Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmieci i zamiast wymienić je na jakieś rozsądne meczy się z nimi |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 11:37
|
|
|
Co prawda to prawda |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
pepi
pepi
Auto: a8 w12 6,0 2x bob mondeo 2,5
Pomógł: 48 razy Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2007 Skąd: Krzczonów
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 12:12
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmiec | -już ma apisy |
_________________ v8 4.2 agis p13
nie bądź łosiem kup Fał Osiem |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 12:27
|
|
|
trzypion napisał/a: | Tak, rury kanalizacyjne... Tu 100, tu 50 i juz się robi 750, czyli 200 mniej od sekwencji.
BLOS miał sens jak sekwencje były od 2,5kzł w górę. |
Widze dobry z matematyki jesteś
Rury czy nie rury, liczy się efekt końcowy, kat jeździł na tej "rurze kanalizacyjnej" kilka lat, ja po nim ze 3.
Wiesz czemu blos w 12v6 jest dobrym i tanim rozwiązaniem? a np w 2.0 dohc czy 2.3 już nie?
Jankes napisał/a: | A pomijajac blos jest legalny, dostanie sie homologacje na niego?? |
Nie wiem czy mają, ale diagnosta u jakiego bym nie robił przeglądu to nic nie miał przeciwko. Aby krokowiec był po środku przewodu zasilającego od parownika do blosa z wtyczką, a wtyczka z wiązką może być przywiązana do nogi 3m-pjona i przejdzie
ford2fast napisał/a: | Cytat: | Co prawda to prawda, ale waldemerki też swego czasu nie były złe. Choć nie w 12v6 ale kumpel jeździł w nich w audi a6 2.8 i se radziły. |
Rzeczywiście nigdy nie były złe
Zawsze były tragiczne
Srałdi może jeździć nawet na gnojówce nic mi do tego
Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmieci i zamiast wymienić je na jakieś rozsądne meczy się z nimi |
Ale jeździ Raz dobrze ustawione i podpięte służyły dla kumpla przez 5 lat i jakieś 60kkm. Po czym sprzedał auto dla gościa a on pewnie dalej na ich jeździ.
DANEK1403 napisał/a: | Co prawda to prawda |
Miałeś takie?
pepi napisał/a: | ford2fast napisał/a: | Chyba Yakuz ma założone waldemordy czy inne śmiec | -już ma apisy |
No i jeździ i czape poprawia. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |2 Lis 2015|, 2015 13:40
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: |
Wiesz czemu blos w 12v6 jest dobrym i tanim rozwiązaniem?
|
Wiem czemu jest tanim. Dobrym nie jest.
[ Dodano: |2 Lis 2015|, 2015 13:42 ]
pepi napisał/a: | Nie o to chodzi akurat w tym przypadku 12 v jest dość dziwnym motorem i dziwnie sterowanym podobnie jak boa
które wymaga odpowiednich wtrysków |
Albo mądrego sterownika, który nie leci synchronicznie z benzyną. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Copyright © by Ford Scorpio Team |