Mrugająca Kontrolka na desce O/D |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 08:02 Mrugająca Kontrolka na desce O/D
|
|
|
Witam, dnia wczorajszego wziąłem boba na spacer do pracy, zauważyłem po przejechaniu około 8km słabsze wspomaganie przy skręcie w lewo, później mrugającą kontrolkę zielona na deskach "O/D" tą od zablokowania 3ciego biegu. Ale że musiałem iść do pracy to postawiłem na parking w firmie, po pracy odpaliłem, ruszyłem, wspomaganie jakby odżyło i znów osłabło, zauważyłem że wtedy znów kontrolka w/w zaczęła mrugać oraz że automat przestał zmieniać biegi, jechał se na jedynce, wrzuciłem ręcznie dwójkę aby dojechać do domu i zobaczyłem że prędkościomierz nie działa.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Z góry dzięki. |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |28 Paź 2015|, 2015 08:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ford2fast
603911630
Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy Dołączył: 28 Lip 2008 Skąd: Zabrze Maciejów
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 08:13
|
|
|
Wiązki zrobione porządnie ? |
_________________ Scorpio forever |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 08:31
|
|
|
Jak prędkościomierz nie działa to wiadomo co trzeba sprawdzić,albo impulsator albo wiązki. To dwie podstawowe sprawy w takim przypadku które trzeba wykluczyć. U mnie jak padł imuplsator to zmienial biegi tyle że po zupełnie inaczej,nie zostawal tylko na 1. |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 08:59
|
|
|
ford2fast napisał/a: | Wiązki zrobione porządnie ? |
Wszystkie robione przez gufra, bo to jego auto było.
[ Dodano: |28 Paź 2015|, 2015 08:59 ]
WieSiu napisał/a: | Jak prędkościomierz nie działa to wiadomo co trzeba sprawdzić,albo impulsator albo wiązki. To dwie podstawowe sprawy w takim przypadku które trzeba wykluczyć. U mnie jak padł imuplsator to zmienial biegi tyle że po zupełnie inaczej,nie zostawal tylko na 1. |
gdzie ten impulsator się znajduje? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 09:03
|
|
|
Kamil_Scorpio_ napisał/a: | gdzie ten impulsator się znajduje? |
w tylnej czesci skrzyni, dostepny jest od spodu bez wiekszych problemow wchodząc pod auto z lewej strony |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |28 Paź 2015|, 2015 09:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kamil_Scorpio_
Sw0jaCz3K.
Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2011 Skąd: Białystok
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 09:05
|
|
|
WieSiu napisał/a: | Kamil_Scorpio_ napisał/a: | gdzie ten impulsator się znajduje? |
w tylnej czesci skrzyni, dostepny jest od spodu bez wiekszych problemow wchodząc pod auto z lewej strony |
Macie zdjęcie tego jak to wygląda? I jak mam go sprawdzić? |
_________________ '87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 09:12
|
|
|
z prawej strony skrzyni, na samym koncu,to z kabelkiem schodzącym na dół i 3 pinową kostką.
A jak sprawdzic ? byc moze od razu po wejsciu pod auto zobaczysz ze kable od niego sa uszkodzone. Jak nie kable,to go wyciągnij i zobacz czy wszystko z zębatką i samym impusatorem po zdjeciu zębatki jest ok. Jak jest ok,to sprawdz go elektrycznie,to znaczy,ze na 2 kablach ma byc masa i +12V a na trzecim ma sie pojawiac +12V jak krecisz impulatorem (jesli dobrze pamietam,bo rownie dobrze moze tam sie pojawiac masa). Przy okazji tego pomiaru mozesz sprawdzic,czy zasilanie z samochodu dochodzi.
Jesli z nim wszystko bedzie ok,to zostaje wiazka skrzyni i podluznicy do sprawdzenia. |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |28 Paź 2015|, 2015 09:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 11:53
|
|
|
Może być Vss, aczkolwiek przy samym Vss-ie to mruganie O/D nie powinno wystąpić.
Po pierwsze, to podłączyć sie przez OBD2 forscanem i zobaczyc co mówi EEC V, jesli skrzynia pracuje w miarę poprawnie to być może jest problem z odczytem temperatury oleju albo został wykryty za duży poślizg na konwerterze (skrzymia ma czujnik prędkości obrotowej na wałku wejściowym).
Obydwie 'usterki' mogą mieć przyczynę w połaczeniach skrzynia-EEC V, z tym, że te czujniki sa podpinane przez wtyczkę z przodu skrzyni (pomiędzy dzwonem, a wejściem selektora). Byc może przyczyna jest prozaiczna - wysunięta wtyczka czy też wiązka przytopiona o wydech (i nie ma zasilania +12V na skrzyni i czujnikach).
Bezpieczniki sprawdzałeś? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 11:59
|
|
|
trzypion napisał/a: | aczkolwiek przy samym Vss-ie to mruganie O/D nie powinno wystąpić |
u mnie raczej jak mnie pamiec nie myli wystepowalo miganie. A dodatkowo przestaje dzialac servotronic i predkosciomierz,pewnie tempomat tez nie zyje i spalanie chwilowe bledne dane daje. Za bardzo kombinujesz trzypion,zaczac od podstaw czyli od tego czy czujnik VSS (impulsator) jest sprawny (a wszyscy wiemy ze lubia zawodzic, ja mialem pecha i mnie 3 razy zawiodł, a nie wiazki), potem dopiero cala reszte mozna ogarniac. Poza tym jakbys zauwazyl to skrzynia nie chodzi prawidlowo,a nigdy nie bedzie jak nie ma odczytow predkosci pojazdu. |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |28 Paź 2015|, 2015 12:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
|
|
|
|
WieSiu
Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lip 2009 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 12:05
|
|
|
Jankes napisał/a: | http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/57/52/16/11/5752161181 tak wygląda
miga bo bład łapie |
a ten juz ma skruszoną izolacje Byly dwie wersje,bo jeszcze takie bodajrze w metalowej obudowie,a na pewno metalowy mialy ten trzpień ktory wchodzi w zębatkę.
Ten z fotki Jankesa ma plastikowy trzpien w zębatce. |
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |28 Paź 2015|, 2015 12:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 12:13
|
|
|
ten o którym mówisz jest w mtka, a w plastikowy jest do automatu, a że w obu gnija kable, no coż można zrobic. |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 12:53
|
|
|
Pytanie dlaczego VSS nie działa - tak czy inaczej trzeba kablownie przejżeć, a wczesniej sprawdzic błędy. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Jankes [Usunięty]
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 12:57
|
|
|
Może wiazka sie opuścila i stopiło |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |28 Paź 2015|, 2015 15:11
|
|
|
no wstępnie obejrzeć kable od niego i czy zasilanie dostaje . wiązkę raczej wykluczam . ale kabelki do VSS już nie . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
|