Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o opinię - mapy
Autor Wiadomość
Aro 
FSTMember020



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 22 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Paź 2015|, 2015 20:41   Prośba o opinię - mapy

Siemka. wymęczyłem dziś równe mapy w wielorybowej optimie.
Czy to o to chodzi?
Pokazałbym je na lpg-forum, ale jak tam zaczną walić slangiem, to i tak polowy nie pojmę, wiec pokażę tutaj.
Mapy:

Ustawienia:

Samodzielnie robiłem to pierwszy raz, więc nie wiem czy tak ma być.
W ogóle po kalibracji pisało mi kilka razy że mam korekty poza tolerancją - ze trzy razy że za małe (ok. 30ms) i z raz-dwa że za dużo: 2,03. Jak były w normie, to też za każdym razem inne. Co to może oznaczać?
_________________
2,9 12V '91 sedan ghia ASB LPG "granatnik"
2,9 24V '95 sedan ghia ASB LPG "oczat"
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |15 Paź 2015|, 2015 21:32   

dysze masz rozwiercone dobrze?z tego co wiem to pomiędzy czasem wtrysku gazu a benzyny różnica ma wynieść ok 1ms,u Ciebie jest 2ms,mapy się ładnie pokrywają
ale poczekajmy na opinie bardziej doświadczonych
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez Jacek12 |15 Paź 2015|, 2015 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 08:28   

Aro napisał/a:
Siemka. wymęczyłem dziś równe mapy w wielorybowej optimie.
Czy to o to chodzi?

Bardziej o to, żeby korekty ECU benzynowego były niskie (bliskie zeru).

Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.

Mnożnik jakiś niski, ja obniżyłbym ciśnienie robocze aby zwiększyć mnożnik.
Chyba jakimiś korektami się ratowałeś, bo w punkcie pracy jak na screenie masz mnożnik na wykresie ~0,9 a z czasów wtrysków wychodzi ponad 1,1 i to uwzględniając tą "magiczną" korektę 1,8ms która nie wiem po co ustawiona.
Wtryski to są Barracuda?

W jaki sposób określiłeś niskie wartości mnożnika przy czasach powyżej 16,5ms?
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |16 Paź 2015|, 2015 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aro 
FSTMember020



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 22 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 14:59   

Tak w ogóle, to te korekcje i adaptacje robiłem tylko na podstawie instrukcji optimy. Jestem więc cienki w temacie :/
Odniosę się do Twoich uwag.
Reader napisał/a:
Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.
czyli ile ustawić? Jak przyjechałem z Białego ze strojenia miałem ustawione 0,6 ale zmieniłem na 0,5 myśląc, że nie będzie bez sensu się przełączał na benzynę. Wiem że to gupie, ale tak zostało.
Reader napisał/a:
ja obniżyłbym ciśnienie robocze
Gdzie to się robi? W korektach ciśnienia? I ile obniżyć na początek?
Reader napisał/a:
Chyba jakimiś korektami się ratowałeś
Chodzi o jakieś nastawy pod tymi trzema zakładkami korekt na screenie z mapami? W sumie to nie zaglądałem w te zakładki wcale :/
Reader napisał/a:
korektę 1,8ms która nie wiem po co ustawiona
W/g instrukcji auto stało na wolnych obrotach, program kazał przełączyć na benzynę i tutaj:

zacząć kalibrację której postęp widać było na pasku. Pod koniec albo mi pisało, że mam niewłaściwe korekty (tak jak pisałem w pierwszym poście) a jak nic nie napisało i czyli miedzy 0,5 a 2,0 to przyjmowało - tym akurat przypadku 1,80 - i kazało przejść do zbierania map. Wydaje mi się, że ta wartość była niezmienialna - nieaktywne przyciski góra-dół, ale jeszcze sprawdzę. Nie miałem więc raczej na nią wpływu.
Wtryski to Barracuda rzeczywiście.
Reader napisał/a:
niskie wartości mnożnika przy czasach powyżej 16,5ms
Kurna, one zostały ze wcześniejszych (też wczorajszych) prób, ale coś mi nie szło, za którymś razem zrobiłem autoadaptację, wyszła wydawało mi się niezadowalająco, bo tak:

I zacząłem poprawiać ręczie. Troche pokombinowałem, a ten ogon powyżej 16,5ms niechcąco został :oops: a miałem go pociągnąć dalej równo - tylko zapomniałem bo już musiałem jechać po Krychę :)
_________________
2,9 12V '91 sedan ghia ASB LPG "granatnik"
2,9 24V '95 sedan ghia ASB LPG "oczat"
Ostatnio zmieniony przez Aro |16 Paź 2015|, 2015 15:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 15:13   

Najważniejsze aby korekty ECU benzynowego byly możliwie bliskie zeru w calym zakresie pracy CL.


Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
ja obniżyłbym ciśnienie robocze
Gdzie to się robi? W korektach ciśnienia? I ile obniżyć na początek?

Kluczem na reduktorze.
Spróbuj zjechać do ~1bar.

Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
Za niskie "Minimalne ciśnienie gazu" w stosunku do roboczego.
czyli ile ustawić? Jak przyjechałem z Białego ze strojenia miałem ustawione 0,6 ale zmieniłem na 0,5 myśląc, że nie będzie bez sensu się przełączał na benzynę. Wiem że to gupie, ale tak zostało.

Jak przełącza na benzynę przy takiej różnicy to trzeba szukać przyczyny spadku ciśnienia a nie obniżać próg.

Ja przykładowo przy roboczym ~1bar, minimalne ciśnienie mam na 0,65.
Mam Barracudy bez dysz.
Mnożnik u mnie zaczyna się w okolicach 1,2, lekko rośnie do ~1,3 przy 6-7ms i później liniowo spada do 1,0 przy 15ms.
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |16 Paź 2015|, 2015 15:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Aro 
FSTMember020



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 22 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 16:17   

Ok. Po niedzieli się pobawię bo zaraz wyjeżdzam do rodziców do Biskupca. Dzięki w ogóle :)
_________________
2,9 12V '91 sedan ghia ASB LPG "granatnik"
2,9 24V '95 sedan ghia ASB LPG "oczat"
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |16 Paź 2015|, 2015 20:02   

A ten MAP 0,41 to nie za wysoki ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: 87/96 2.9 12V/24V MSB/ASB Habeta/Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |19 Paź 2015|, 2015 09:18   

Arek u mnie mapa wygląda :

TAK

I jest ok ze spalaniem i ze zmianą biegów.

[ Dodano: |19 Paź 2015|, 2015 09:19 ]
chociaż gość z białego ten od tamtego boba powiedział podłączając się forscanem do mnie że mapy benzyny mam na samej granicy błędu :P
_________________
iN GaRage:
'87 Mk1 2.9 12V6 MSB habeta +BLOS
'96 Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
'06 PasseraTTi B6 3.6l ASB sedan +NOL LPG
 
 
Aro 
FSTMember020



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 22 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 10:27   

Larix napisał/a:
A ten MAP 0,41 to nie za wysoki ?

Nie wiem...
Kamil_Scorpio_, u mnie mapa też była ładna, ale inne rzeczy nie bardzo, choćby sprawa ciśnienia.
Reader, nie wytrzymałem i w sobotę dobrałem się do tych rzeczy. Piszę dopiero teraz, bo screeny miałem u Krychy w lapku a ten w PN zabrała do pracy.
Więc tak:
zjechałem ciśnieniem do 1,0 i podniosłem do 0,65 (tak jak pisałeś) i po ponownym zebraniu map i autoadaptacji wyszło takie coś:

Ale jest dupa, bo przy mocnym depnięciu ciśnienie spada do nawet 0,57 (tyle przyfilowałem a może jeszcze bardziej) i zasilanie wywala mi się na benzynę. Zrobiłem kilka prób, oto oscylogram z jednej z nich:

Tak, że wracając do Łomży pół drogi przejechałem na beni bo dynamicznie pomykając nie nadążałem cały czas wracać na lpg; a nie miałem czasu tego zmienić.
Zaraz podjadę do magazynu, obejrzę i powymieniam filtry.
Aaaa, parownik to KME Gold, więc wystarczający (a może za mały silnik dla niego jednak i parkocze na minimum?). Filtr na fazie ciekłej jakiś standard, na lotnej chyba Alex Ultra 360° poliester
_________________
2,9 12V '91 sedan ghia ASB LPG "granatnik"
2,9 24V '95 sedan ghia ASB LPG "oczat"
Ostatnio zmieniony przez Aro |20 Paź 2015|, 2015 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 11:28   

Jaki miałeś komunikat po kalibracji?

Takie spadki ciśnienia sugerują że masz coś nie prawidłowo.
Trzeba skontrolować przewody zasilające reduktor, przewody fazy gazowej i umiejscowienie czujnika ciśnienia.
Podłączenie podciśnienia reduktora.

Ja też mam GOLDa ale spadek do ~0,9bar mocno depcząc 20s, ale u mnie są dwa obwody oddzielnie dla każdego banku. Co nie zmienia faktu, że u Ciebie spadek ciśnienia LPG zbyt duży.

Poza tym nie korzystam z autoadaptacji a jedynie kalibrację i później zbieranie map i ręczne korygowanie mnożnika.
Z OPTIMĄ nie miałem do czynienia, ale zasada działania jest podobna.


Z Twoich wykresów wynika też, że nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 14:06   

Takie spadki to u mnie były jak miałem nieszczelności na wężach. Woda z płynem, psikacz i jedziesz :) .
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Aro 
FSTMember020



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 22 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 16:57   

Wymieniłem obydwa filtry i jest dalej to samo.
Reader napisał/a:
Jaki miałeś komunikat po kalibracji?
że korekta poza zakresem (0,5-2ms) i żeby zebrać mapy. Po obniżeniu ciśnienia korekty miałem cały czas takie duże, no raz tylko było poniżej dwóch, ale podczas zbierania którejś mapy coś się pochrzaniło i musiałem przerwać.
Przewód lotnej wygląda na OK, ale jutro jeszcze sprawdzę tak jak Larix radzi, choć nic w sumie nie czuć :P
Przewód ciekłej obejrzę jutro jak wjadę na podjazd.
Przewód od reduktora idzie do tego szajstwa:

w króciec "vacuum", a z tego drugiego - "pressure" idzie do gówienka, które jest chyba jednocześnie czujnikiem ciśnienia:

i siedzi na wężu zasilającym lewe cylindry.
Reader napisał/a:
ręczne korygowanie mnożnika
też do tego dojdę, ale na razie chce wyeliminować ew. błędy grube.
Reader napisał/a:
nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej
czyli?
Robiłem tak: po kalibracji upewniłem się, że jestem na benzynie i tak jak kazali w instrukcji jeździłem na jednym biegu (akurat na 3) z różnymi prędkościami i przyspieszeniami aż pokazał się wykres benzynowy. Wychodziło to różnie - od powiedzmy od 5 do 10km. Przełączałem się na lpg (choć mam wrażenie, że kiedyś samo się przełączało, ale nie jestem pewien) i to samo - aż do pojawienia się wykresu gazowego. Jeżeli w którymś zakresie czasów brakowało odczytów - czyli tych czerwonych i zielonych słupków to starałem się tak operować przyspieszeniem, by te braki uzupełniło.
W ogóle to zastanawiam sie nad zmianą tego filtra na dwuwyjściowy, ale to dopiero jak ogarnę resztę.
_________________
2,9 12V '91 sedan ghia ASB LPG "granatnik"
2,9 24V '95 sedan ghia ASB LPG "oczat"
 
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 18:31   

Nie masz kompensacji pomiędzy stronami, czy nie dowidzę ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Aro 
FSTMember020



Auto: 2 x 2,9: 91/95; ASB/ASB; LPG/LPG; ghia/ghia
Pomógł: 22 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 19:50   

Nie mam, końcówki są zakorkowane.
A to konieczne? Bo kiedyś zdaje się Struna pisał, że dobrze żeby była ale nie jest konieczna.
_________________
2,9 12V '91 sedan ghia ASB LPG "granatnik"
2,9 24V '95 sedan ghia ASB LPG "oczat"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 19:59   

Aro napisał/a:
Przewód od reduktora idzie do tego szajstwa:

w króciec "vacuum"

Ale musi jeszcze zahaczać o kolektor dolotowy.
Jakiś trójnik czy coś.

Aro napisał/a:
a z tego drugiego - "pressure" idzie do gówienka, które jest chyba jednocześnie czujnikiem ciśnienia:

i siedzi na wężu zasilającym lewe cylindry.

To jest pomiarowy ciśnienia, a trójnik jednocześnie czujnikiem temperatury lotnego LPG.

Aro napisał/a:
Reader napisał/a:
nie zebrałeś dobrze mapy benzynowej i gazowej
czyli?

Tam masz takie słupki kolorowe, one powinny być jednakowo wysokie dla całego zakresu.
Poza tym masz zaznaczone "Szybkie zbieranie mapy" co jeszcze skraca proces.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group