$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Prośba o opinię - mapy
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o opinię - mapy
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 20:13   

Reader napisał/a:
musi jeszcze zahaczać o kolektor dolotowy
jutro jeszcze poszukam
Reader napisał/a:
To jest pomiarowy ciśnienia, a trójnik jednocześnie czujnikiem temperatury lotnego LPG
Czy Twoim zdaniem to siedzi w dobrym miejscu?
Reader napisał/a:
powinny być jednakowo wysokie dla całego zakresu
w instrukcji piszą, że w warunkach drogowych jest to praktycznie niewykonalne, a jak odptaszkuję "szybkie zbieranie mapy" to co? Mam cały dzień jeździć i je zbierać?
A ta kompensacja, o której pisze Larix ?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 20:19   

Aro napisał/a:
Czy Twoim zdaniem to siedzi w dobrym miejscu?

Dobrym.

Aro napisał/a:
w instrukcji piszą, że w warunkach drogowych jest to praktycznie niewykonalne, a jak odptaszkuję "szybkie zbieranie mapy" to co? Mam cały dzień jeździć i je zbierać?
A ta kompensacja, o której pisze Larix ?


E tam cały dzień, ze 30km styknie, robisz rundkę po okolicy i gotowe.
Ja tam nie załączam jednego biegu tylko jadę "normalnie" tak jak jeżdżę, tylko zwracam uwagę aby podobnie na LPG i benzynie.
Ja nie mam funkcji "szybkie..." i jakoś nie brakuje mi tego. ;)

Co do kompensacji to przy tak krótkich połączeniach IMO zbędna.

Aro napisał/a:
Robiłem tak: po kalibracji upewniłem się, że jestem na benzynie i tak jak kazali w instrukcji jeździłem na jednym biegu (akurat na 3) z różnymi prędkościami i przyspieszeniami aż pokazał się wykres benzynowy. Wychodziło to różnie - od powiedzmy od 5 do 10km. Przełączałem się na lpg (choć mam wrażenie, że kiedyś samo się przełączało, ale nie jestem pewien) i to samo - aż do pojawienia się wykresu gazowego. Jeżeli w którymś zakresie czasów brakowało odczytów - czyli tych czerwonych i zielonych słupków to starałem się tak operować przyspieszeniem, by te braki uzupełniło.

Ja to bym bardziej zwrócił uwagę na "kompletność" słupków niż pojawienie się wykresów.
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |20 Paź 2015|, 2015 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 21:43   

Larix napisał/a:
Nie masz kompensacji pomiędzy stronami, czy nie dowidzę ?


po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Larix 



Auto: '90 2.9 12v MSB sedan Ghia BLOS 4x4
Wiek: 50
Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 21:56   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:

po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?

No niby tak ale ten czujnik na lewym wężu nie przydławia nieco lewej strony ?
_________________
Jest:
-Audi 100 Quattro
-Passat B5 Syncro
Był:
-2,9 12 V 90' sedan Ghia 4x4 + Blos
-2,0 DOHC 92' liftback
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |20 Paź 2015|, 2015 22:27   

Larix napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:

po co mu kompensacja pomiędzy listwami skoro ma trójnik wstawiony, to robi za kompensacje bo w reduktorze ma jeden zawór dopływu gazu zaślepiony?

No niby tak ale ten czujnik na lewym wężu nie przydławia nieco lewej strony ?


Nie wiem Larix mam takie podzespoły, takie same dysze, wszystko i u mnie jest ok :|

KLIK TUTAJ
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
Ostatnio zmieniony przez Kamil_Scorpio_ |20 Paź 2015|, 2015 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 08:21   

Aro, a zasilanie reduktora masz miedzią czy Faro?

[ Dodano: |21 Paź 2015|, 2015 08:24 ]
Reader napisał/a:
Aro, a zasilanie reduktora masz miedzią czy Faro?



Rurkę serwa hamulcowego masz łataną?
http://s1295.photobucket....e5b89d.jpg.html
Szczelna?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 08:51   

Reader napisał/a:
miedzią czy Faro
- miedziucha 8mm
Reader napisał/a:
Rurkę serwa hamulcowego masz łataną?
tak, złamało mi się na tym plastiku, ale pokleiłem i obkurczyłem (nie miałem niestety czarnej koszulki w tym rozmiarze). Powinno być szczelnie. Boję się raczej nieszczelności na wejściu do kolektora bo jakoś luźnawo tam jest, ale to chyba tak ma być, żeby pracowało. Zresztą popsikam dziś czymś po tym wszystkim i osłucham.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 09:14   

Cytat:
- miedziucha 8mm

Popatrz czy nie zagięta po drodze gdzieś.

Aro napisał/a:
Boję się raczej nieszczelności na wejściu do kolektora bo jakoś luźnawo tam jest

No to wymień o-ring na odpowiedni.
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |21 Paź 2015|, 2015 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 09:24   

"Luźno" tam też jest na oryginalnym wężyku. Kilka lat temu kupiłem oryginał i też mnie to zdziwiło, ze tak lekko jest to tam osadzone ale jest ok.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 09:25   

A o-ring wymieniłeś w kolektorze?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
aviator 



Auto: nie scorpio, nie ford; śmigło gwiazda i jazda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2010
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 09:28   

Niestety nie, sam wezyk/rurke :-S
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
BMW i3, Mercedes Pilote Explorateur
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 17:45   

Chłopaki, więc tak:
Przewód miedziany od zbiornika do reduktora nigdzie nie załamany, nie przygnieciony. Zresztą wydaje mi się, że przy zagnieceniu przewodu ten spadek ciśnienia objawiałby się po kilku sekundach a u mnie max. po ok 1s od "depnięciu"
Nieszczelności na wężach nie znalazłem, choć dopiero teraz, przy publikowaniu poniższych zdjęć zauważyłem małe uszkodzenie.
Na jednym podciśnień rzeczywiście jest trójniczek; wwiertka po podciśnienie jest tak jak na zdjęciach poniżej:

Odejście do serwa ogarnięte, zamiast takiego drewnianego oringu założyłem gumowy :P Na pewno tam podsysało. Teraz, po odpaleniu ten przewód zasysa, że ciężko nim ruszyć :)
Jutro muszę z lapkiem wyjechać na szosę i obadać, czy są jakieś różnice w stosunku do poprzedniego stanu.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |21 Paź 2015|, 2015 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 19:18   

A eletrozawor przy reduktorze nie jest przypadkiem poziomo?
Czasami trzpień ulega zabrudzeniu i ładnie go skleja i wowczas jest problem z prawidłowym zasilaniem.
U mnie po chyba 20 tys km miałem już zakitowany.

Rozkrecalem i regenerowalem cały reduktor a na koniec okazalo sie ze problem byl w zaworku, ktory z resztą mozna zdjac bez demontażu tego całego szajsu.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 21:16   

Zajrzę jutro, ale zdaje się, że jest pionowo, na górze reduktora.
Na pewno, bo króciec od podciśnienia mam po przeciwnej stronie. Instalacja na gwarancji, więc nie wiem, czy mogę tam gmerać.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |21 Paź 2015|, 2015 23:34   

Reader napisał/a:
Ja przykładowo przy roboczym ~1bar, minimalne ciśnienie mam na 0,65

Czyli nieciekawie

Aro napisał/a:
zjechałem ciśnieniem do 1,0

Podnieś do 1,3 - 1,4 zamiast szukać dziury w całym :)
_________________
Scorpio forever
Ostatnio zmieniony przez ford2fast |21 Paź 2015|, 2015 23:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group