$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Podkładki miedzy buda a podpora wału-po co??
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podkładki miedzy buda a podpora wału-po co??
Autor Wiadomość
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |21 Wrz 2015|, 2015 19:48   Podkładki miedzy buda a podpora wału-po co??

Hej. W kilku autach się spotkałem z podkładkami miedzy buda a podpora wału, ale po co ford je tam wkładał??
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |21 Wrz 2015|, 2015 21:37   

Do regulacji kąta przegubów kardana.
W skrócie pisząc pojedynczy przegub kardana wprowadza nierownomiernosc prędkości obrotowej wału na wyjsciu.
Aby temu przeciwdziałać stosuje sie parę przegubów i zachowując jednakowe kąty pomiędzy wałami otrzymujemy na wyjsciu rownomierna prędkość obrotową.

Jesli tego nie ma to na wyjsciu wałek cyklicznie zwiększa i zmniejsza swoją predkosc podczas kazdego obrotu.
Generuje to drgania i dodatkowe obciazenia w układzie napędowym.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |22 Wrz 2015|, 2015 07:26   

Bo przekładam cały napęd, w jednym były podkładki, w drugim nie czyli dać czy nie??
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |22 Wrz 2015|, 2015 07:49   

Jankes napisał/a:
Bo przekładam cały napęd, w jednym były podkładki, w drugim nie czyli dać czy nie??

Trudno bez pomiarów jednoznacznie stwierdzić czy one kompensują podporę czy nadwozie.
Może w nowym miejscu powinny być jeszcze inne podkładki?
Efekt końcowy powinien zapewnić jednakowe kąty gamma:



Na schemacie wał II to wałek atakujący dyfra.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |22 Wrz 2015|, 2015 07:51   

Ło mamunciu, to chyba dojde metoda prob i błędów ;)
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |22 Wrz 2015|, 2015 07:51   

No raczej. :D
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Boni 



Auto: Lexus SC430 '03
Pomógł: 36 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Maj 2005
Skąd: Dublin
Wysłany: |22 Wrz 2015|, 2015 10:19   

Jankes napisał/a:
Ło mamunciu, to chyba dojde metoda prob i błędów ;)


Trudno będzie, podkładki kompensują błędy budy i mocowania silnika/skrzyni i dyfra. W niektórych wózkach dało się nieco ocenić "na sznurek" teraz pewnie "na laser" - jak punkt przecięcia z wałków wylotowego i wlotowego wypada w połowie wału, jest mniej więcej ok. Ale to są moim zdaniem średnio trafne ćwiczenia, widziałem jak to robili niektórzy (terenówki głównie), ale nie wierzę, że bez fabrycznych przyrządów czy pomiarów da się takie rzeczy zgadnąć. Sam nigdy nie przekładałem, pilnowałem najwyżej żeby mi podkładek nie pogubili druciarze ;)

Ale z drugiej strony, nie wiem czy warto się przejmować, najwyżej wał się zużyje szybciej nieco, ale kogo obchodzi czy po 300 czy 400kkm... no chyba że wibracja będzie od razu, to wtedy chyba rzeczywiście, warto metodą prób i błędów.
_________________
http://bs-blog.clouds-forge.eu
 
 
PiotrekGran 
730 563 952


Auto: 3x24v
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2012
Skąd: Radomsko
Wysłany: |22 Wrz 2015|, 2015 17:32   

A mi się wydaję, że bardziej chodzi o to, żeby wyjście ze skrzyni było na tej samej wysokości co wał w podporze.
Jak jest krzywo, tzn jest przekoszone, to guma/precel/przegub gumowy przy skrzyni wysra się szybciej niż może się Wam wydawać :D
_________________
Po co mieć jednego Forda, skoro można mieć trzy :-)
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |24 Wrz 2015|, 2015 08:58   

Jankes napisał/a:
Bo przekładam cały napęd, w jednym były podkładki, w drugim nie czyli dać czy nie??

Podkładki są przypisane do konkretnego przypadku karoserii i silnika z wózkiem + skrzynia :)
Temu perszinkowemu i tak nic nie pomoże
Ma skazę po poprzednim właścicielu :)
_________________
Scorpio forever
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Wrz 2015|, 2015 11:29   

PiotrekGran napisał/a:
Jak jest krzywo, tzn jest przekoszone, to guma/precel/przegub gumowy przy skrzyni wysra się szybciej niż może się Wam wydawać
true, true
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Robert !!! 


Auto: '96 2,9 24V ASB, sedan+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2012
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: |30 Wrz 2015|, 2015 00:45   

Może to by tłumaczyło wibracje i telepanie budą w mojej sierce po przeszczepie na cosa. Podporę dałem nową i dalej trzącha. Najgorzej jak się nogę z gazu zdejmie przy dużych prędkościach.
_________________
Scorpio sedan 96' 2.9 24V BOB
Sierra sedan 89' 2.9 24V BOA
 
 
VIK 
KR673YV



Auto: BMW E38
Pomógł: 64 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Maj 2004
Skąd: Kraków
Wysłany: |30 Wrz 2015|, 2015 18:42   

A krzyżaki są okej?
_________________
"mądremu wystarczą dwa słowa a głupiemu to i referatu mało..."
tel.: 502894108.
 
 
 
Robert !!! 


Auto: '96 2,9 24V ASB, sedan+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2012
Skąd: Tłuszcz
Wysłany: |30 Wrz 2015|, 2015 22:49   

Luzów nie widziałem. Auto można powiedzieć stoi od 4 lat ale teraz je kończę. Stoi na kanale wiec jutro obadam dokładnie sprawę. Z tego co pamiętam to krzyżaki luzów nie miały. Podpora wału mnie niepokoiła bo nawet nowa miała luz jak się za wał szarpało. Łożysko jakby pływało w gumie. Nie wiem czy tak powinno być, czy ten zamiennik jakiś felerny.
_________________
Scorpio sedan 96' 2.9 24V BOB
Sierra sedan 89' 2.9 24V BOA
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |1 Paź 2015|, 2015 07:32   

Robert !!! napisał/a:
Podpora wału mnie niepokoiła bo nawet nowa miała luz jak się za wał szarpało. Łożysko jakby pływało w gumie. Nie wiem czy tak powinno być, czy ten zamiennik jakiś felerny.

Tak powinno być, łożysko podpierające wał jest osadzone w gumie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |1 Paź 2015|, 2015 11:19   

Krzyżaki po latach już nie wyginają się normalnie tylko z przeskokiem z punktu wyjściowego na wprost . Zatem pozostaje albo wymienić łożyska/ tulejki albo obecne obrócić nieco .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group