$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Modyfikacja dolotu gazu, kilka pytań do speców :)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja dolotu gazu, kilka pytań do speców :)
Autor Wiadomość
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |1 Lip 2005|, 2005 16:02   

dobra panowie jutro zamierzam stoczyć ostatnią walke z MAFem jeszcze trzeba troche podkrecic sprezyna ktora decyduje o oporze stawianym przez klapke (teraz sie za szybko otwiera na max) i skorbne cos i walne jakies foty. jak to sie bedzie to czegos nadawac to moze sie ktos zlituje i na faq'a rzuci.

matth guma z detki jest jeszcze ciensza niz ta normalna guma na klapke :) jako rozwiązanie awaryjne kiedys musialem zastosowac i pomogło.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |3 Lip 2005|, 2005 18:13   

Struna ale miksera nie zmienialem a jezdzil normalnie jak go kupilem pozniej mialem przygody ktore zaczely sie po wymianie paska rozrzadu ale ustawienie poprawione i wszystko po staremu bylo no i nie wiem musze pokombinowac cos z przeplywomierzem a teraz wymienilem filterek powietrza i zero roznicy a tamten brudny na maxa juz byl.. nie wiem juz co to moze byc i ciagle wali benzyna ze spalin i nie przepala calej mieszanki i to niepokojace jest gazu tak nie czuc ale troszke tez.. da sie jakos ustawic sklad mieszani??
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |4 Lip 2005|, 2005 10:23   

matth mi sie wydaje ze masz za bogatą mieszanke. ale na szczeście wszystko można poprawic.

Reanimacja przepływomierza po strzale gazowym.
Szczesliwi ci, którzy mają gaz a nie mają przepływomierzy :D a ci którzy je mają muszą sobie jakos radzić :(

Troche o działaniu przepływomierza.

Przepływomierz klapkowy mierzy objętość zasysanego powietrza za pomocą klapy oraz temperaturę powietrza za pomocą termistora. Z tych dwóch wartości komputer kalkuluje masę powietrza zasysanego do silnika i dobiera masę paliwa. Gęstość powietrza zależy od jego temperatury a ponieważ klapa mierzy objętość, która jest stała trzeba wykonać dodatkowy pomiar temperatury.

Przepływomierz składa się z:
- Klapy pomiarowej,
- Tłumika,
- Sprężyny kontrującej,
- Potencjometru,
- Kanału bocznikowego
- Śruby regulacji wolnych obrotów,
- Styku pompy paliwa(nie zawsze),
- Termistora

Zasada działania
Klapa przepływomierza jest odchylania proporcjonalnie do objętości powietrza zasysanego przez silnik. Tłumik jest hamowany przez powietrze zamknięte w komorze tłumiącej, co pozwala zmniejszyć wibracje działające na klapę na skutek pracy silnika. Kanał bocznikowy dostarcza powietrze potrzebne do pracy silnika na wolnych obrotach.
Podczas pracy powietrze oddziałuje na klapę pomiarową odchylając ją oraz sprężynę proporcjonalnie do objętości zasysanego powietrza. Druga klapa zwana tłumikiem spręża powietrze w komorze tłumiącej i działa jak amortyzator, co hamuje gwałtowne ruchy oraz wibracje klapy. Ponieważ klapa ma pewną masę i przez to bezwładność to gwałtowne dodanie gazu powoduje przerzut klapy i chwilowe wzbogacenie mieszanki, tak jak w przypadku pompki wzbogacającej w gaźniku.

Reanimacja po strzale gazowym
Zwykle w takiej sytuacji mamy do czynienia z rozszczelnieniem MAF'a tj, przegrody miedzy kanałem bocznikowym a głowna komorą przepływomierza, oraz z rozszczelnieniem dekla/jego całkowitym "rozwodem" z resztą przelywomierza :D
Podstawowy błąd przy zacinajacej się klapce to szlifowanie dna przepływomierza papierem sciernym i różnymi wynalazkami. Nie dość ze drobinki powstające podczas szlifowania bedą blokować klapkę to komora bedzie za duża w stosunku do klapki. proponuje wziąć młotek kawalek drewna, klapkę ustawić tak by po przyłozeniu kawalka drewna mozna było kilkowa uderzeniami przywrócic całość to względnego porządku. Oczywiscie młotkiem operujemy z wyczuciem :mrgreen:

nastepnie usuwamy całość starych uszcelnien do metalu i odtłuszczamy miejsca na których bedzie umieszczany materiał uszczelniający. Polecam wyczyszczenie calego przeplywomierza, zwykle są brudne i mogą sie do nich przyklejać resztki po obróbce.
Dekiel moze byc krzywy przed przyklejeniem warto go najpierw dokladnie dopasowac, po złozeniu na sucho obowiązkowo sprawdzić klapke czy pracuje bez oporów. ( czesto po zlozeniu sie pojawiają). Do klejenia mozna użyc wielu rzeczy: silikon odp. na wys. temp., kleje do metalu i szyb, masy dekarskie i wiele wiele innych. Przy gazie nie nalezy skrecać srubkami, bo lepiej by w trasie wywaliło dekiel niż pokrzywiło klapke. Dekiel mozna przymocować gumą zeby go nie zgubic po strzale :D

Regulacja:
Przepływomierze po takich przejsciach czesto nie chcą "współpracować" na beznynie. Takie ingerecje zmieniają ich precyzyjność i wtedy ustawenia fabryczne przestają funcjonować prawidłowo. Ale mozna temu zaradzić poprzez regulacje potecjometra.
Informacja o kącie wychylenia klapy jest przekazywana poprzez oś na ślizgacz potencjometru zamocowanego w szczelnym pudełku. Sygnał ze ślizgacza potencjometru wędruje do komputera wtryskowego. Potencjometr r1 wychyla się tak samo jak klapa, czyli proporcjonalnie do objętości powietrza. Ta proporcja jest trochę dziwna, ale jest to skompensowane poprzez odpowiednie wartości rezystorów bocznikujących potencjometr r2 tak, aby faktycznie była to zależność proporcjonalna do objętości powietrza.
Śruba przepuszczająca powietrze przez kanał bocznikowy niezależny od ustawienia klapy pomaga kontrolować wolne obroty. Jest ustawiana fabrycznie i nie zaleca się jej przestawiać.

Górna strzałka pokazuje srube regulacyjną potencjometru. Jej poluzowanie pozwala na regulowanie początkowej wartości od której zaczyna prace potencjometr. Regulacje wykonuje sie na wył. silniku na zasadzie przesunięcie w lewo-bogatsza mieszanka, w prawo-uboższa.
Dolne strzałki pokazują srube oraz drut blokujący spręzynę kontrującą (w czarnym okrągłym elemeńcie) której ustawienia można również zmieniać stosownie do potrzeb.np zwieksząjąc na potecjometrze mieszanke bo za mało paliwa na wolnych obrotach, mozna wzmocnić działanie spręzyny aby dawka paliwa podawana na obrotach była nieco mniejsza (ww. efekt chwilowego wzbogacenia mieszanki przy gwałtownym otwarciu przepustnicy)

przypisy: (nie mogłem sie powstrzymac ale co poniektórzy wiedzą ze wlaśnie popełniłem magisterke a przypisy są w niej najważniejsze :mrgreen: )
1troche o działaniu MAFa zaczerpnięte z Forum BMW
2reszta przemyslenia własne i konsultacje z elektromechanikiem:)
 
 
IBOL
[Usunięty]

Wysłany: |4 Lip 2005|, 2005 11:57   

Esej jest a jakze - i do FAQ sie nadaje prosze adminow.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |4 Lip 2005|, 2005 21:00   

No Marcys popelniles tu niezle dzielo :) moje gratulacje i jakis nobel by sie nalezyal :) na jednym jezdze a drugi mam pogiety wpiwnicy to na tym bede sie bawil moze go zreanimuje :) wielkie dzieki za pozadny opis..
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |5 Lip 2005|, 2005 09:13   

no i jest już w FAQ
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |5 Lip 2005|, 2005 20:14   

Matth napisał/a:
No Marcys popelniles tu niezle dzielo :) moje gratulacje i jakis nobel by sie nalezyal :) na jednym jezdze a drugi mam pogiety wpiwnicy to na tym bede sie bawil moze go zreanimuje :) wielkie dzieki za pozadny opis..


:oops: :oops: nie ma sprawy, zasadniczo to wstyd mi bo auto mam ponad rok i nigdy benzyna nie działała prawidłowo. a tu wystarczą dwie godz. z przerwą na piffko i smiga. Matth obrociłem swoj do góry nogami i chyba adam ma racje ze tak lepiej chodzi. Polecam to rozwiązanie. a regulacje sie wtedy robi banalnie prosto...
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |5 Lip 2005|, 2005 20:30   

Cytat:
... obrociłem swoj do góry nogami i chyba adam ma racje ze tak lepiej chodzi. Polecam to rozwiązanie. a regulacje sie wtedy robi banalnie prosto...

... i właśnie o to m. in. chodzi :))
Marcyś - bardzo ładnie wykonana robota ! :)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Slawek
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lip 2005|, 2005 02:07   

Math, ja mam podobnie w 2,9. tzn też troszkę czuć benzynkę, ale to wszystko jest winą mikserów, które są za małe. Średnica 32 mm to za mało!! W przyszłym tygodniu montuję własnej roboty miksery 36x36 i zobaczymy jak to będzie chodzić(powierzchnia przekroju większa o 60%). Wiem jedno, jak ściągnęłem miksery to auto ciągnie jak szalone, a z mikserami traci przypuszczam jakieś 30 KM :( i pali o wiele więcej niż bez nich :( co prawda nie była regulowana benzyna po założeniu mikserów. Jak uda mi się dobrać miksery to porobie fotki i puszczę w poscie :) zresztą nawet jak się nie uda to opiszę, może komuś się przyda :)
Pozdrawiam!
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lip 2005|, 2005 07:29   

Idzie weekend bede majstrowal :twisted: sprawdze czy smierdzi tez bez mikserka.. no a dzisiaj jak dobrze pojdzie to zrobie regeneracje przeplywomierza kory lezy gdzies w piwnicy ;)
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |6 Lip 2005|, 2005 10:23   

napewno reanimuj tego co do tkorego masz jako taką pewnośc ze elektronika w nim jeszcze zyje. bo sie narobisz a i tak nie pojedzesz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group