$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Modyfikacja dolotu gazu, kilka pytań do speców :)
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja dolotu gazu, kilka pytań do speców :)
Autor Wiadomość
Nailee
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 09:48   Modyfikacja dolotu gazu, kilka pytań do speców :)

Mam zamiar trochę zmodyfikować układ dolotowy w swoim samochodzie. Obecnie mam w silniku 2.0 OHC, EFI przepływomierz, a przed nim zwykły mikser gazu (zwężka).

Po pierwsze zamiast zwykłego miksera chcę założyć mikser z rozpylaczem (czytałem o tym na stronie www.rybacki.pl) i zamontować go zaraz przy kolektorze dolotowym.
Czy ktoś ma takie coś zamontowane u siebie i czy faktycznie działa lepiej?

Po drugie chcę całkiem wyrzucić przepływomierz (zamiast niego wepnę "emulator" zrobiony z potencjometru montażowego, żeby silnik jakoś pracował na benzynie) i zamiast niego na rurę dolotową zamontować stożkowy powietrza.
Czy założenie takiego filtra nie spowoduje czasem zakłóceń w pracy gazu (inne ciśnienie w dolocie)?

Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 15:36   

ciekawe a jak chesz zemulowac przepływomierz?
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Nailee
[Usunięty]

Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 16:30   

Emulację przepływomierza już właściwie opanowałem :)
Zmierzyłem oporność na końcówkach sprawnego przepływomierza, wykonałem układ wg. schematu oryginalnego przepływomierza oparty na dwóch potencjometrach montażowych. Ustawiłem je tak, jak przy wolnych obrotach w oryginalnym przepływomierzu. Działa, choć silnik nie pracuje idealnie, ale potrzebuję benzyny właściwie tylko, żeby odpalić i przejechać kilka metrów.
Ew. można potencjometr z emulatora podczepić pod przepustnicę, tak by wychylał się proporcjonalnie do położenia pedału gazu, powinien działać podobnie jak oryginalny przepływomierz (im większe wychylenie przepustnicy, tym większy przepływ powietrza, co stara się naśladować ten emulator)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 17:32   

no niegłupie - walnij jakis schemacik bo zdaje się będe u brata w 2.4 V6 też omijał przepływomierze więc może się przydać. A ten z rozpylaczem to generalnie nic specjalnie Ci nie da.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 19:21   

Przeprasazm, że się głupio zapytam... a po jaką cholerę emulować MAF-a ?
Nie może zostać na swoim miejscu tak jak fabryka zamontowała ??
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Rafał A.(antek) 


Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy
Wiek: 44
Dołączył: 21 Maj 2004
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 22:22   

no ale przepływomierz to na gazie tez chyba potrzebny nie... tak mnei sie zdaje
_________________
Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk
 
 
 
Nailee
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 11:59   

Do Adama:
Jeśli MAF oznacza przepływomierz to gdybys pozostawił go wpietego na swoim miejscu silnik raczej nie ma szans chodzić na benzynie. Musiałbyś ruszając klapką w środku ustalić odpowiednie, optymalne położenie, tak, żeby silnik pracował, a to trochę jest niepraktyczne :) Lepiej sobie zrobić emulator, ustawić jak trzeba i wtedy będzie jeździł na benzynie także.

Do Rafała:
Z tego co wiem przepływomierz potrzebny jest tylko układowi wtryskowemu benzyny, do gazu jest zbędny.

Zrobię i zamieszczę schemacik, a także dam znać o wyniku eksperymentu jak będzie wszystko gotowe.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 12:05   

Cytat:
Do Adama:
Jeœli MAF oznacza przepływomierz to gdybys pozostawił go wpietego na swoim miejscu silnik raczej nie ma szans chodzić na benzynie. Musiałbyœ ruszajšc klapkš w œrodku ustalić odpowiednie, optymalne położenie, tak, żeby silnik pracował, a to trochę jest niepraktyczne. Lepiej sobie zrobić emulator, ustawić jak trzeba i jest.


... ale przecież MAF jest w układzie dolotowym i tą klapką właśnie targa zasysane powietrze... No chyba, że chcesz pominąć cały oryginalny układ dolotu, to wtedy rzeczywiście nic go nie ruszy. Ale w dalszym ciągu nie wiem czemu ma służyć ta modyfikacja...
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 12:52   

z przepływomierzem pomysł ciekawy, czekam na wyniki. (ja nawet nie wiem co to sprawny przepływomierz wiec tymardziej) z tym mikserem daremna robota, włoż blosa, i stożek i bedzie lepiej.
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 13:53   

Marcys a co jest z Twoim przeplywomierzem nie tak?? klapka chodzi bez oporow?? czujnieczek nie jest przepalony? ja wszystko jest nieby ok a nie ma wolnych a np. jak dajesz gazu to jakos jedzie to sprawdz czy masz uszczelniona przegrode od wolnych obrotow.. ja myslalem ze mam walniety a tam po prostu nie bylo uszczelnienia teraz mam i jest slicznie tylko kurde chyba wtryski musze przeczyscic bo zaraz nad wolnymi szarpie:/ pozniej juz idzie jak przecinak i jak sie mocniej wcisnie od dolu tez nie szarpie tylko ak delikatnie.. a z tym wywalaniem rpzepywomierza to nie wiem po co kompletnie.. mozna wsadzic stozek z przepywomierzem i mieszacz przed kolektorem sam cos z tym kombinuje zeby skrocic droge gazu do komor spalania.. ale tyle pracy a efekt bedzie zaden.. na wolnych bedzie chodzil i nic poza tym przeplywomierz jak sprawny jest spox.. ale bez kombinowania nie ma postepu moze cos sie z tego urodzi powodzenia
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |26 Cze 2005|, 2005 10:37   

moj przeplywopmierz jest generalnie do uszczelnienia bo auto ciągnie gdzies tak od 3 tys. w góre:D i tak sobie kombinuje ze klapka dopiero wtedy "łapie" bo przegroda nieuszczelniona. a na waolnych ma duuze wachania i gasnie po chwili. a ten mikser z rozpylaczem podobno cudów nie robi. a filtr stozkowy moim zdaniem ma sens z blosem.

matth ja mysle ze mogłbys sobie podregulowac przeplywomierz troszeczke. od spodu jest taka klapka plastikowa, demontujesz ja srubokretem i tam jest taki potencjometr, mozna tam troche pokrecic i moze auto ci pjdzie lepioej. ja tak musze bo przeplywomierz mam z czegos innego i mam bardzo ubogą mieszanke.
 
 
remi
[Usunięty]

Wysłany: |26 Cze 2005|, 2005 14:32   

cze marcys ja miałem podobne problemy ze swoim z obrotami az znalazłem od spodu przepływomierza na imbus pokretło i jak skręciłem je na max czyli zakreciłem to obroty sie uspokoiły moze to dlatego ze jak miał mikser przed to cos zle obliczał albo cholera go wie ale istotne ze teraz chodzi wmiare stabilnie :lol: daj znac jak bedzie spoko
 
 
Matth
[Usunięty]

Wysłany: |26 Cze 2005|, 2005 14:35   

NO to Marcys raz raz silikon sanitarny alebo lepiej taki co ma odpornosc temp od minus ilus do plus ilus :) i bedzie cacy jak lapie CI wysoko to na pewno to.. ja mam w domu drugi rozwalony z wygietym trzpieniem od klapki i nie chodzi ale moze jakos go zreanimuje:) jakby sie udalo to bedzie milo:) a sklad mieszanki to sie regluluje ta sruba na imbusa co tam jest w kanale od wolnych.. no a o potencjometrze to nie wiedzialem ze regulowany..
 
 
marcys
[Usunięty]

Wysłany: |26 Cze 2005|, 2005 16:55   

imbus imbusem tyle ze ma wplyw głownie na wolnych. a potecjometr jest połączony z klapą i tam mozna regulować cały zakres pracy klapki czyli to co komp zczytuje ze wskazan przeplywomierza. Matth silikon był, teraz kombinuje nad: klej w szytfcie na gorąco (jak zachnie to sztywnieje) albo przezroczysta masa dekarska- niech sie wszelakie silikony schowają (u Pameli Anderson) :D jutro wreszcie to przetestuje a jak nie poprawi sie to rezerwowe wtryski sie moczą w palifku. musi zagadać. (chyba ze słaba pompa paliwa to uniemożliwi)
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 13:31   

stożek ma sens w blos-ie tylko w V6 bo łątwiej to wszystko pospinać - gdyby nie to to nie ma żadnego sensu - no może akustyczny bo nieźle gada jak się wdepnie mocno w podłogę :)
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group