$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ERRECOM COOL-SHOT - Czy warto ?
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ERRECOM COOL-SHOT - Czy warto ?
Autor Wiadomość
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
  Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 12:18   ERRECOM COOL-SHOT - Czy warto ?

Pytanie do fachmanów od AC -
Jest takie cóś :
http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html

Warto to zastosować ? Tak profilaktycznie ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 14:00   Re: ERRECOM COOL-SHOT - Czy warto ?

Fachmanem nie jestem, ale:

Adam, jak na dworze jest +40°C to nie oczekuj aby z kratek leciało powietrze chłodniejsze o 35°C, bo to nawet nie zdrowo.
Bo podejrzewam, że tego typu kwestie skłaniają Cię do szukania COOL-SHOT-ów. ;)

Wracając to tematu, zerknąłem co to i jak niby działa.

Kod:
Global Auto Parts AC Cool Shot is a small additive pack that contains PAG oil and two catalysts, these are designed to clean the internal surfaces of the refrigerant pipes in the AC system to make the heat transfer from the hot outside air, more effective and this deliver colder, faster air to the vehicle cabin as a result.The catalysts work by breaking down oil fouling inside the pipes, increasing the lubricity of the PAG and lowering the flash point of the refrigerant gas, the combination of the effects is large improvements in performance and a large decrease in the energy consumed by the vehicle’s AC system.
Czyli "oczyszcza" wewnętrzne powierzchnie rurek aby poprawić wymianę ciepła z otoczeniem. Wchodzi w jakąś reakcję z olejem sprężarkowym PAG.
Ja wolałbym zrobić oczyszczenie zewnętrznych powierzchni skraplacza i parownika niż takie coś ładować do układu.
I to jeszcze podają przewidywany zysk 2-3°C(narody klękajcie)! ;)

Należy pamiętać , że krążący w układzie olej jest również istotny z uwagi na zwilżanie uszczelnień, dzięki czemu zachowują dłuższą żywotność a co za tym idzie szczelność.

Druga sprawa, zaciekawił mnie fragment:
Kod:
 ... and lowering the flash point of the refrigerant gas, ...

Czyli jak dobrze rozumiem, chwalą się tym że jednocześnie obniża się punkt zapłonu.
Internety podają 250°C dla R134a, ale IMO obniżanie tego parametru trudno uznać za zaletę.

Reasumując pic na wodę, moim(amatora) zdaniem.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 14:20   

Bardziej mi chodzi raczej o przedłużenie żywotności, bo wydajność klimy w moim S80 jest super (oczaty nigdy nie chłodził tak jak ten).
Jakby nie patrzeć, to auto ma już prawie 13 lat - jak na razie nie mam się czego czepić, więc kombinuję ;)
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 14:26   

Adam_2000 napisał/a:
Bardziej mi chodzi raczej o przedłużenie żywotności, bo wydajność klimy w moim S80 jest super (oczaty nigdy nie chłodził tak jak ten).
Jakby nie patrzeć, to auto ma już prawie 13 lat - jak na razie nie mam się czego czepić, więc kombinuję ;)

Aha, moim zdaniem najlepszym sposobem na przedłużenie żywotności jest jego częste używanie i dbanie o czyste powierzchnie wymienników ciepła.
Spotkałem kilkuletni układ nieszczelny z powodu wysuszonych o-ringów bardzo rzadkim używaniem, jak i 11 letni nie ruszany od nowości a działający wzorowo.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 14:32   

Z używaniem nie ma problemu, bo mam zawsze włączone i ustawione na 22 st.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 14:39   

Reader napisał/a:
najlepszym sposobem na przedłużenie żywotności jest jego częste używanie i dbanie o czyste powierzchnie wymienników ciepła
- wszystko w temacie.

a co do cudownych środków - to są to preparaty na bazie propanu, które działają podobnie jak tlen dla silnika - zwiększają nieco efekt chłodzenia zwiększając równocześnie ciśnienie w układzie i zmniejszają tym samym żywotność. i nie jestem pewny, czy są dopuszczone do sprzedaży.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |6 Lip 2015|, 2015 14:44   

OK, dzięki panowie.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group