$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - W bob-ie rozłącza się napęd
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
W bob-ie rozłącza się napęd
Autor Wiadomość
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 16:24   

Podepnę się bo wyciągnąłem dzisiaj boba i jak wracałem do domu to skrzyna strasznie szarpała i rozpinała napęd, działo się to właściwie cały czas, stanąłem na chwilę, sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, pojechałem i dalej było już OK bez takich artakcji. Poniżej pełen log z forscana:

Cytat:
===PATS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektromiczny immobilizer PATS

===END PATS DTC Brak===

===OBDII DTC P0708-C===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie

Przerwa w obwodzie.

Możliwe przyczyny:

TR czujnik

Przewody wiązki

Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nieprawidłowe połączenie

Zwarcie obwodu z Vref.

Zwarcie do VPWR

===END OBDII DTC P0708-C===

===CCM_GEM DTC B2129===
Kod: B2129 - Uszkodzenie sprzezenia zwrotnego zamka centralnego

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

===END CCM_GEM DTC B2129===

===CCM_GEM DTC B2222===
Kod: B2222 - Przekroczone sprzezenie zwrotne pradu okna drzwi tylnych po stronie pasazera

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

===END CCM_GEM DTC B2222===

===PCM DTC P0708===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zwarcie

Przerwa w obwodzie.

Możliwe przyczyny:

TR czujnik

Przewody wiązki

Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Nieprawidłowe połączenie

Zwarcie obwodu z Vref.

Zwarcie do VPWR

===END PCM DTC P0708===

===PCM DTC P0713===
Kod: P0713 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie.

TFT czujnik

Przewody wiązki

PCM

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

Zwarcie czujnika TFT z zasilaniem.

Nieprawidłowe połączenie

===END PCM DTC P0713===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===


Gdzie szukać problemu?
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 18:34   

A wiązki robiłeś ,skrzynkę
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 18:42   

Wiązki robione (jedynie wiązka tempomatu nie zrobiona), skrzynki były robione kiedyś ale dokładnie nie wiem kiedy, jeszcze przez poprzedniego właściciela. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przed wyjazdem stał prawie miesiąc z odpiętym aku i przez przypadek na wrzuconym wstecznym.
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 19:34   

Poruszaj wajchą parę razy, być może ślizgacz nie styka i stąd za wysokie napięcie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |23 Kwi 2016|, 2016 14:01   

albo na kanał i obejrzeć wtyczkę przy skrzyni tą jajowatą 8 pinową chyba
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 01:08   

Oczywiście, pod warunkiem, że obwód wejściowy nie jest, zupełnym przypadkiem, tak skonstruowany, że ma niezerową rezystancję do plusa. Przy okazji, jeśli wejście jest wysokoimpendancyjne może z powodzeniem zebrać pojemnościowo całkiem spory potencjał.

Przy okazji udało Ci się po raz kolejny polecieć wycieczką osobistą.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 11:32   

a to problem do TIS-a zajrzeć ? bo było rozrysowane . wiązki były w tym aucie robione aczkolwiek ja w 2 miejscach poprawiałem po kimś bo pin wyskoczył z wtyczki . więc moja opcja jest możliwa .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 12:12   

trzypion napisał/a:
Przy okazji, jeśli wejście jest wysokoimpendancyjne może z powodzeniem zebrać pojemnościowo całkiem spory potencjał.

Już nie kombinuj - w tym przypadku "za wysokie napięcie" oznacza, że na wyjściu z czujnika TRS (multiplex !), napięcie jest wyższe niż wynikające z dzielnika.
Można więc wnioskować, że :
1 - uszkodzony TRS
2 - przerwa w obwodzie
Sugeruję podłączenie miernika na wyjściu i pomierzenie zmian tego napięcia przy przedkładaniu lewarka.
 
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 15:36   

Wybaczcie ale musicie do mnie pisać jak do dziecka bo to moje pierwsze jakieś zabawy przy aucie :D

gufer-posepny napisał/a:
albo na kanał i obejrzeć wtyczkę przy skrzyni tą jajowatą 8 pinową chyba


ta wtyczka?

Adam_2000 napisał/a:
Sugeruję podłączenie miernika na wyjściu i pomierzenie zmian tego napięcia przy przedkładaniu lewarka.


Mółbyś to rozwinąć? Znaczy co dokładnie i gdzie pomierzyć?
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 17:06   

Nie, to VSS.
Gdzie pomierzyć? Chyba najprościej na wtyczce skrzyni przy podłużnicy. Postaram się wykopać piny.

[ Dodano: |24 Kwi 2016|, 2016 17:07 ]
Adam_2000 napisał/a:

2 - przerwa w obwodzie

Czy czasem 'wiszący' ślizgacz nie stanowi przerwy w obwodzie?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 21:24   

tam jeszcze jedna wtyczka jest . tak 20 cm do przodu auta po lewej stronie . taka na 8 kabelków . może się flądra wysunęła . no druga opcja to te kwadratowe złącza po prawej od silnika na podłużnicy . tam to nie pamiętam jak było zrobione .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 22:11   

Ale TRS to ta środkowa. Tyle, że żeby do niej się dostać, to obawiam się, trzeba przód wydechu zdjąć.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 22:27   

Cytat:
Mółbyś to rozwinąć? Znaczy co dokładnie i gdzie pomierzyć?

Tutaj masz to nawet ładnie opisane -> http://www.fordscorpio.co.uk/trsdata.htm

Ważne jest to
Cytat:
The measured voltage at pin 1 when connected in Park should not normally exceed 4.8 V and in Gear 1 no lower than 0.2 V. The resistance/voltage should step in clearly defined stages at each gear position of the selector. Check the connector for any corrosion/loose wires etc.
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |24 Kwi 2016|, 2016 22:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
bednarowski 



Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32
Dołączył: 23 Maj 2014
Skąd: Gliwice
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 22:33   

Adam_2000 napisał/a:
Tutaj masz to nawet ładnie opisane http://www.fordscorpio.co.uk/trsdata.htm


Dzięki wielkie :)
_________________
If it ain't broke you ain't trying hard enough
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 23:00   

Adam, a masz numer pinu we wtyczce przy podłużnicy? To by troche ułatwiło robotę.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group