W bob-ie rozłącza się napęd |
Autor |
Wiadomość |
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 16:24
|
|
|
Podepnę się bo wyciągnąłem dzisiaj boba i jak wracałem do domu to skrzyna strasznie szarpała i rozpinała napęd, działo się to właściwie cały czas, stanąłem na chwilę, sprawdziłem poziom oleju w skrzyni, pojechałem i dalej było już OK bez takich artakcji. Poniżej pełen log z forscana:
Cytat: | ===PATS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektromiczny immobilizer PATS
===END PATS DTC Brak===
===OBDII DTC P0708-C===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie
Przerwa w obwodzie.
Możliwe przyczyny:
TR czujnik
Przewody wiązki
Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Nieprawidłowe połączenie
Zwarcie obwodu z Vref.
Zwarcie do VPWR
===END OBDII DTC P0708-C===
===CCM_GEM DTC B2129===
Kod: B2129 - Uszkodzenie sprzezenia zwrotnego zamka centralnego
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
===END CCM_GEM DTC B2129===
===CCM_GEM DTC B2222===
Kod: B2222 - Przekroczone sprzezenie zwrotne pradu okna drzwi tylnych po stronie pasazera
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
===END CCM_GEM DTC B2222===
===PCM DTC P0708===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie
Przerwa w obwodzie.
Możliwe przyczyny:
TR czujnik
Przewody wiązki
Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Nieprawidłowe połączenie
Zwarcie obwodu z Vref.
Zwarcie do VPWR
===END PCM DTC P0708===
===PCM DTC P0713===
Kod: P0713 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie.
TFT czujnik
Przewody wiązki
PCM
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Zwarcie czujnika TFT z zasilaniem.
Nieprawidłowe połączenie
===END PCM DTC P0713===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC Brak===
|
Gdzie szukać problemu? |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
DANEK1403
BoB
Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2013 Skąd: Jar
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 18:34
|
|
|
A wiązki robiłeś ,skrzynkę |
_________________ Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ... |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 18:42
|
|
|
Wiązki robione (jedynie wiązka tempomatu nie zrobiona), skrzynki były robione kiedyś ale dokładnie nie wiem kiedy, jeszcze przez poprzedniego właściciela. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przed wyjazdem stał prawie miesiąc z odpiętym aku i przez przypadek na wrzuconym wstecznym. |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |17 Kwi 2016|, 2016 19:34
|
|
|
Poruszaj wajchą parę razy, być może ślizgacz nie styka i stąd za wysokie napięcie. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |23 Kwi 2016|, 2016 14:01
|
|
|
albo na kanał i obejrzeć wtyczkę przy skrzyni tą jajowatą 8 pinową chyba |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 01:08
|
|
|
Oczywiście, pod warunkiem, że obwód wejściowy nie jest, zupełnym przypadkiem, tak skonstruowany, że ma niezerową rezystancję do plusa. Przy okazji, jeśli wejście jest wysokoimpendancyjne może z powodzeniem zebrać pojemnościowo całkiem spory potencjał.
Przy okazji udało Ci się po raz kolejny polecieć wycieczką osobistą. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 11:32
|
|
|
a to problem do TIS-a zajrzeć ? bo było rozrysowane . wiązki były w tym aucie robione aczkolwiek ja w 2 miejscach poprawiałem po kimś bo pin wyskoczył z wtyczki . więc moja opcja jest możliwa . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 12:12
|
|
|
trzypion napisał/a: | Przy okazji, jeśli wejście jest wysokoimpendancyjne może z powodzeniem zebrać pojemnościowo całkiem spory potencjał. |
Już nie kombinuj - w tym przypadku "za wysokie napięcie" oznacza, że na wyjściu z czujnika TRS (multiplex !), napięcie jest wyższe niż wynikające z dzielnika.
Można więc wnioskować, że :
1 - uszkodzony TRS
2 - przerwa w obwodzie
Sugeruję podłączenie miernika na wyjściu i pomierzenie zmian tego napięcia przy przedkładaniu lewarka. |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 15:36
|
|
|
Wybaczcie ale musicie do mnie pisać jak do dziecka bo to moje pierwsze jakieś zabawy przy aucie
gufer-posepny napisał/a: | albo na kanał i obejrzeć wtyczkę przy skrzyni tą jajowatą 8 pinową chyba |
ta wtyczka?
Adam_2000 napisał/a: | Sugeruję podłączenie miernika na wyjściu i pomierzenie zmian tego napięcia przy przedkładaniu lewarka. |
Mółbyś to rozwinąć? Znaczy co dokładnie i gdzie pomierzyć? |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 17:06
|
|
|
Nie, to VSS.
Gdzie pomierzyć? Chyba najprościej na wtyczce skrzyni przy podłużnicy. Postaram się wykopać piny.
[ Dodano: |24 Kwi 2016|, 2016 17:07 ]
Adam_2000 napisał/a: |
2 - przerwa w obwodzie |
Czy czasem 'wiszący' ślizgacz nie stanowi przerwy w obwodzie? |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
gufer-posepny
Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy Wiek: 43 Dołączył: 08 Sie 2007 Skąd: Katowice
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 21:24
|
|
|
tam jeszcze jedna wtyczka jest . tak 20 cm do przodu auta po lewej stronie . taka na 8 kabelków . może się flądra wysunęła . no druga opcja to te kwadratowe złącza po prawej od silnika na podłużnicy . tam to nie pamiętam jak było zrobione . |
_________________ W nocy wszystko jest czarne . |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 22:11
|
|
|
Ale TRS to ta środkowa. Tyle, że żeby do niej się dostać, to obawiam się, trzeba przód wydechu zdjąć. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 22:27
|
|
|
Cytat: | Mółbyś to rozwinąć? Znaczy co dokładnie i gdzie pomierzyć? |
Tutaj masz to nawet ładnie opisane http://www.fordscorpio.co.uk/trsdata.htm
Ważne jest to
Cytat: | The measured voltage at pin 1 when connected in Park should not normally exceed 4.8 V and in Gear 1 no lower than 0.2 V. The resistance/voltage should step in clearly defined stages at each gear position of the selector. Check the connector for any corrosion/loose wires etc. |
|
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |24 Kwi 2016|, 2016 22:36, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
bednarowski
Auto: 91 Škoda Favorit
Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 22:33
|
|
|
Dzięki wielkie |
_________________ If it ain't broke you ain't trying hard enough |
|
|
|
|
trzypion
V6 Rulez!
Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Lis 2012 Skąd: Zurych
|
Wysłany: |24 Kwi 2016|, 2016 23:00
|
|
|
Adam, a masz numer pinu we wtyczce przy podłużnicy? To by troche ułatwiło robotę. |
_________________ 502 122 688 - jak mogę, to pomogę. |
|
|
|
|
|