$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - W bob-ie rozłącza się napęd
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
W bob-ie rozłącza się napęd
Autor Wiadomość
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 17:47   W bob-ie rozłącza się napęd

Siemka :)
Problem sygnalizowałem wcześniej ale aktualna częstotliwość jego występowania bywa już nieakceptowalna. Rzecz w tym, że podczas przyspieszania skrzynia rozłącza mi napęd. Dzieje się to na wszystkich biegach (no jedynki to właściwie nie jestem pewien). Daję gazu i nagle obroty idą ostro w górę a oczat zwyczajnie przestaje jechać. Dzisiaj przy wyprzedzaniu, tak przy 130 rozłączyło i musiałem szukać dziury między baranami co to jadą jeden za drugim co 10m. Zdarza sie to nieregularnie. Np. w piątek jechałem 140 km i momentami myślałem czy nie zawrócić i nie przepakować się w granatnika. Ale w niedzielę wracałem i zdarzyło się to ze trzy zaledwie razy. Olej u mnie nie był wymieniany ale Irek mówił, że u niego był niestary całkiem. Poza tym wygląda i pachnie ładnie. Wiązki obydwie zrobione. Skrzynka duża też, mała jeszcze nie. Mam na zapasie drugą skrzynię ale zanim się zdecyduję na wymianę wolałbym na 100% wyeliminować elektrykę i peryferia. W ogóle to problem miałem od zawsze ale sporadycznie. Jak zrobiłem wiązki zdaje się, że było ok. Aż do ok miesiąca temu. Tak że kłopot wydaje się bardziej elektryczny. Co tam w skrzyni może odpowiadać za takie zachowanie? Bo bym pomierzył toto
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 18:09   

Wiesz co Aro... to mi wygląda raczej na problemy z pompą (albo konwerter, chociaż to mało prawdopodobne, żeby raz działał, a raz nie).
Skrzynia, jak nie ma zasilania, ma zapiętą 3-kę (o ile pamiętam).
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 19:12   

Mi to tęż nie wygląda na elektryke z moją było tak że jak był łuk ostrzejszy w lewo to auto przestawało ciągnąć musiałem się zatrzymać i ruszać od nowa wymiana skrzyni pomogła
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 19:12   

Zapomniałem jeszcze dopisać, że rozpinanie, to połowa kłopotu. Jeszcze fajniej jest, gdy silnik rozkręci się tak do 6000 a ona załapie. Ale jest wtedy pierdachnięcie w dyfer 8) .
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Struna 



Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy
Wiek: 45
Dołączył: 22 Kwi 2004
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 19:34   

U mnie takie zajawki były przy wiązce skrzyni, ale najczęściej zdarzały się jak lało.
_________________
www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 19:43   

stawiałbym na wiązki, ale skoro robione, to raczej coś ze skrzynią. Pompa raczej działa lub nie działa, ewentualnie działa gorzej, ale też raczej nie powinna robić raz tak, a raz tak. Konwerter no to już w ogóle nie, bo on może się co najwyżej ślizgać albo ciągle, albo momentami dostawać uślizg większy lub mniejszy. Z opisu stawiam na kłopoty z elektrozaworami, że nie tak są załączane / wyłączane.. Skrzynka mała lub duża na pewno nie, bo to raczej problem ze sterowaniem, a nie zasilaniem (jak to adam napisał - choć nie wiem, czy nie zapina wtedy dwójki, w każdym razie większość samochodów tak właśnie ma).

i jeszcze jedni - może być brak oleju, ale to chyba wykluczyłeś. No i o za tym idzie, może być też któraś uszczelka zużyta, i co jakiś czas upuszcza olej bokiem i go brak na sterowanie właściwe.
_________________
nigdy nie mów nigdy
Ostatnio zmieniony przez bingo |15 Cze 2015|, 2015 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 20:15   

bingo napisał/a:
choć nie wiem, czy nie zapina wtedy dwójki, w każdym razie większość samochodów tak właśnie ma

Z poniższego widać, że jednak trójkę


Ja bym jednak stawiał na jakiś problem w hydraulice.
Może jakiś syf co jakiś czas coś zapycha ?
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
Ostatnio zmieniony przez Adam_2000 |15 Cze 2015|, 2015 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotr 


Auto: daimler 88 + e46 compact
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 21:18   

A kiedy były taśmy naciągane 😉
_________________
Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty, tak by swoim pojmowaniem sprawy nie peszył przełożonego
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 22:22   

bingo napisał/a:
stawiałbym na wiązki, ale skoro robione, to raczej coś ze skrzynią
trzeba by opuścić skrzynię i zajrzeć, bo może gdzieś się przytarła/przygrzała jeśli ją gdzieś źle przyłapałem
Olej w normie - połowa stanu, mierzone zgodnie z prawidłami
Piotr napisał/a:
A kiedy były taśmy naciągane
U mnie nigdy (1,5 roku), wcześniej nie wiem. A mogłoby się to aż tak drastycznie objawiać?
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 22:48   

A może coś z pozycją wajchy wybieraka?
Może czasem na granicy N<->D ?

Pojeździj trochę w pozycji 1 , 2 i czy wtedy też zaobserwujesz rozłączanie czy zupełnie nie?
No i sprawdź połączenia cięgna czy nie ma gdzieś luzu.
_________________
Pozdrawiam

Reader
Ostatnio zmieniony przez Reader |15 Cze 2015|, 2015 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |15 Cze 2015|, 2015 23:47   

Reader, kurna zapomniałem o tym a ktoś mi już to sugerował.
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |16 Cze 2015|, 2015 09:02   

raczej powolny zgon skrzyni
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Cze 2015|, 2015 09:45   

Aro napisał/a:
Reader, kurna zapomniałem o tym a ktoś mi już to sugerował.

Ktoś ;) Ale fakt, zacznij od najprostszych oczywistości, czyli wyregulowanie wybieraka oraz naciągnij taśmy.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |16 Cze 2015|, 2015 16:27   

fakt - trzypion,
Dzisiaj ani razu nie rozwaliło. Próbowałem delikatnie naciągać dźwignię w stronę "N" i "2" i nie rozłączało, tak że to chyba nie to.
Ale mam małą podpowiedź: przeciąga biegi i nie chce przełączyć wyżej - dwójkę na pewno, z trójką nie podziałałem, bo tak jak pisałem - latałem na miejscu.
A za leciutko przeciągniętą trójkę biorą lejce :-d
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
Ostatnio zmieniony przez Aro |16 Cze 2015|, 2015 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |16 Cze 2015|, 2015 17:51   

Hm... A podłącz forscana i zobacz, czy komputer właściwie pokazuje prędkość auta?
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group