$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.
Autor Wiadomość
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 08:24   ASB A4LDE - przerwa w przeniesieniu napędu.

Witam

Mam takie objawy w swojej ASB w Scorpio BOB:

Co jakiś czas, sporadycznie , raczej przy niskich temperaturach otoczenia,przy pierwszym uruchomieniu z rana występuje długi czas (kilka sekund) oczekiwania na zasprzęglenie napędu.
Zarówno na D ,"1" jak i R.
Z tym, że to nie jest czas na pierwsze załączenie skrzyni , tylko jest to zależne od czasu jaki upłynął od momentu uruchomienia silnika.
Przykładowo:
Jeśli bezzwłocznie po uruchomieniu silnika wybiorę np.D to załączy od razu, wyjadę za bramę, wysiądę , zamknę, wrócę i wówczas jest ta przerwa w przeniesieniu napędu.
Nie ważne czy wysiadając przełączę na N, P czy zostawię na D.

Jeśli od uruchomienia silnika minie długi czas zanim załączę ASB (np. skrobanie szyb zimą) to ten problem może nie wystąpić i od razu jest OK.

Czyli coś jakby powietrze w układzie, które musi zostać przepompowane.
Później przez cały dzień nic nie dzieje się podejrzanego.
Olej wymieniany metodą dynamiczną jakieś 20 000km temu.

Ktoś coś może miał podobnego?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
YaKuZ 
MK1 ONLY?



Auto: Nie Volvo :P
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Maj 2007
Skąd: Puławy
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 09:21   

koledze Aro skrzynia czasem rozłączała napęd jak jej się spodoba...
_________________
VoY
Karawan Ghia z Wężem na RSie MSB
Scorpio Ghia BOA Liftback ASB
Scorpio GHIA MK1 '90 2,9 12V6 MSB :)
Scorpio MK1 90' 2,9 12V6 MSB
 
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 09:43   

YaKuZ napisał/a:
koledze Aro skrzynia czasem rozłączała napęd jak jej się spodoba...

Rozłączała i rozłącza, ale teraz, po wymianie wiązek sporadycznie. Np. wczoraj wracałem z dzikich stron ok 140 km i zdarzyło się to raz. Przewajhowanie z "D" na "N" przeważnie pomaga. A u Readera jest coś na zimno, czyli tak trochę jak miewam w granatniku. Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. Z tym, że taki stan jest od kilku lat i się nie pogarsza, więc się nie rwę do wymiany skrzyni. Przyzwyczaiłem się :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 11:43   

Aro napisał/a:
Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd.

Coś w ten deseń.
Trochę z informacji za wielkiej wody wynika, ze ten typ tak ma.
Ja to się zastanawiam czy czasem gdzieś na przewodach od np. chłodnicy nie zaciąga powietrza przy stygnięciu i później taka "poduszka powietrzna" krąży chwilę w układzie.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 14:46   

Zakładam, że poziom oleju jest OK, wiązki zrobione, a olej był wymieniany?
Jeśli tak, to przyczyna może być prozaiczna - miałem podobnie w Zdzisławie, okazało sie, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji ;)
Spróbuj zamiast D wrzucać '2' i zobacz czy wtedy występuje ten sam efekt.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
Ostatnio zmieniony przez trzypion |25 Maj 2015|, 2015 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 15:05   

trzypion napisał/a:
okazało się, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji

Szczerze mówiąc w 2.3 też tak miałem,więc może to być dobry trop
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 16:11   

Aro napisał/a:
Na zimno jak wycofam z parkingu, to po zapięciu "D" trzeba czasem trochę poczekać aż zepnie napęd. Z tym, że taki stan jest od kilku lat i się nie pogarsza, więc się nie rwę do wymiany skrzyni. Przyzwyczaiłem się
- mam tak samo w MK3, ale u mnie jest to z R. Po pierwszym załączeniu nie ma już problemów. A im zimniej, tym dłużej czekam. Przymierzam się do wymiany oleju, ale najpierw czeka mnie blacharka. Biorąc pod uwagę kolor oleju przy wymianie chłodnicy oleju, stawiam na olej.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 18:39   

no właśnie mi się zrobiło po zmianie oleju wcześniej nie miałem . raczej umiera pompa oleju .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 19:19   

Albo też coś sie wypłukało i gdzieś przytkało. Może się okazać, że samo przejdzie.
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 19:30   

przejdzie z wymiana skrzyni...
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 20:17   

Jankes napisał/a:
przejdzie z wymiana skrzyni...
to raczej pewniejsze bo dowolne pałowanie nie pomaga .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 22:11   

trzypion napisał/a:
Zakładam, że poziom oleju jest OK, wiązki zrobione, a olej był wymieniany?

Tak.

trzypion napisał/a:
Jeśli tak, to przyczyna może być prozaiczna - miałem podobnie w Zdzisławie, okazało sie, że trzeba było przeregulować cięgno od lewarka do skrzyni. Po prostu w pozycji 'D' dźwignia na skrzyni była prawie we właściwej pozycji ;)
Spróbuj zamiast D wrzucać '2' i zobacz czy wtedy występuje ten sam efekt.

Tak jak pisałem, podczas momentu rozłączenia nie ważne w jakiej pozycji jest wybierak.

gufer-posepny napisał/a:
no właśnie mi się zrobiło po zmianie oleju wcześniej nie miałem . raczej umiera pompa oleju .

Należałoby sprawdzić ciśnienia, ale weź pod uwagę, że bezpośrednio po uruchomieniu zawsze sprzęga normalnie, dopiero po chwili jest przerwa w napędzie.
Uwydatnia to się przy większych mrozach.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Aro 



Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy
Wiek: 56
Dołączył: 06 Lis 2004
Skąd: Łomża
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 22:19   

Czasem mi się wydaje, że to tak jakby było za mało oleju. Wstecznym pompa zaciągnie w napęd a dla "D" już brakuje :)
_________________
2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna"
 
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 22:27   

Aro napisał/a:
Czasem mi się wydaje, że to tak jakby było za mało oleju. Wstecznym pompa zaciągnie w napęd a dla "D" już brakuje :)

No to zaparkuj tyłem i zobaczysz.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |25 Maj 2015|, 2015 23:38   

Jankes napisał/a:
przejdzie z wymiana skrzyni...

Jak wsadziłem do siebie skrzynkę z cossa, to na początku miałem podobnie, potem dałem skrzyni w palnik - czyli pełny gaz na zahamowanych kołach, aż do wywalenia przez OBD błedu temperatury oleju i przeszło.
(przy okazji - mapy LPG ustawiałem ;) )
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group