ASB(kick/down) podłączenie....gdzie i jak? |
Autor |
Wiadomość |
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 14:14 ASB(kick/down) podłączenie....gdzie i jak?
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich posiadaczy skorpio/nów:)
mam troszeczke problemów z podłączeniem kick/downa.
Otóz od kostki zwierającej przy lince gazu w komorze silnika odchodzi kabel długości ok 1-go metra i kończy sie wtyczką(fem)pięciootworową.Wiem ze powinno to sie łączyc z kick/downem ale jak i co mi brakuje?.Bede wdzieczny za wszelki podpowiedzi. |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 14:21
|
|
|
Cześć...
toto idzie do wiązki, która idzie do przekaźnika a z przekaźnika leci na elektromagnes przy skrzyni (przykręcony z lewej strony i z krótką linką) |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 14:36
|
|
|
dzięki za szybką odpowiedź.Widze że troche byłem nieprecyzyjny.
właśnie szukam części pomiędzy wtyczka a elektomagnesem.
czyli reasumując gdzie jest przekaźnik ,ewentualnie jak wyglada ten przyjemniaczek. |
_________________ Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 14:54
|
|
|
Tak to wygląda na schemacie (jeżeli Twoje auto jest z tego rocznika jaki masz w opisie - '89) :
A gdzie co dokładnie się znajduje, to musisz poprosić któregoś z kolegów, którzy mają MK I z automatem, bo ja tego niestety nie wiem |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 23:35
|
|
|
Wydaje mi się, że przekaźnik siedzi chyba razem z elektromagnesem kick-down (jeśli wogóle jest). Miałem dziś w ręku wiązkę od ASB i nic pomiędzy złączem k-d przy skrzyni a wtyką do włącznika przy lince nic nie było. |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |23 Cze 2005|, 2005 23:58
|
|
|
Bo to jest tak jak na schemacie :
Po wciśnięciu pedału gazu do oporu załącznik przy przepustnicy podaje prąd na przekaźnik czasowy i uzwojenie podtrzymujące EM kick-down (K-D). Przekaźnik podaje prąd na drugie uzwojenie EM K-D, które jest uzwojeniem inicjującym (większa siła potrzebna do pociągnięcia linki). Po ok. 2 sek. przekaźnik odpuszcza i wtedy zasilane jest tylko uzwojenie podtrzymujące poprzez łącznik przy przepustnicy...
Trochę to może zawiłe, ale chodzi tutaj o zmniejszenie poboru prądu i temperatury samego EM K-D.
W Sierrce przekaźnik był umieszczony w głównej skrzynce bezpieczników. |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Aro
Auto: 3 x 2,9: 91/96/96; noLPG/LPG/noLPG; ghia/ghia
Pomógł: 23 razy Wiek: 56 Dołączył: 06 Lis 2004 Skąd: Łomża
|
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 00:01
|
|
|
No tak, więc na pewno ta para z włącznika zaiwania przez duże złącze gdzieś pod kokpit. Zaraz polecę po marą książkę, może coś będzie.
No jest.
http://img120.echo.cx/img120/4987/pict00010zg.jpg
cyt. Etzold: "L3 - przekażnik czasowy mechanizmu kick-down" |
_________________ 2,9 12V '91 sedan "granatnik"
2,9 24V '96 sedan "papamobile"
2,9 24V '96 sedan "oberżyna" |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 00:22
|
|
|
Dokładnie
Tak przy okazji, to ten przekaźnik w samochodach kilku(nasto)letnich wariuje.
Po prostu elektrolity tracą pojemność i zamiast po 2 sek. rozłącza się po 0.1 sek. ... i wtedy K-D też nie trzyma
Można go naprawić (robiłem to), zdejmując obudowę i wlutowując nowe kondziołki |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
tomi503 [Usunięty]
|
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 08:38
|
|
|
Mi sie wydaje że przekaźnik siedzi pod deską rozdzielczą w srodkowej częsci. Tak chyba widziałem w książce. |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |24 Cze 2005|, 2005 09:44
|
|
|
mi rowniez sie tak wydaje- po srodku auta, po zdjeciu dechy siedzi sobie tam samiusienki |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 10:52
|
|
|
No tak...nic nie wiedziałem a teraz wiem jeszcze mniej.......
mam wtyczkę na metrowym kablu która zaczyna sie na przełączniku przy przepustnicy a nie wiem gdzie mam ją wetknąć.oglądnąłem już wszystki luźne wtyki w aucie i nigdzie nie pasuje...Może jeszcze raz deskę zdejmę?...mhm...
aha do elektromagnesu to ten metr to za krótko a kabel orginalnie nie cięty ,w całości jest więc coś po srodku musi chyba być...Ba..tylko gdzie tego szukać??
A wogóle to serdeczne dzięki za podpowiedzi...Bo ja tu nowy ..a przyjęcie nie powiem z uwagą miałem:) |
_________________ Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB |
|
|
|
|
Adam_2000
Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy Wiek: 65 Dołączył: 05 Maj 2005 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 10:56
|
|
|
Poszukaj, poszukaj... gdzieś to musi być
A z tym "przyjęciem" to tutaj normalne ... bo to nie jest LOB, tylko jedyne NORMALNE forum w necie
I atmosfera bardzo rodzinna |
_________________ Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą |
|
|
|
|
Kevin Xy
WSK x3
Auto: '90, 2.9 12V, GHIA, ASB, wreszcie SEDAN
Pomógł: 39 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2004 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: |25 Cze 2005|, 2005 11:07
|
|
|
Cytat: | ..a przyjęcie nie powiem z uwagą miałem |
bo u nas tak jet- najpierw wypie*dola Cie do mycia lap a pozniej zaprosza do obiadu !! |
_________________ Kevin Xy
535 015 788
'88 2.0 OHC GL
'90 2.9 12V GHIA ASB
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'90 2.9 12V GHIA ASB SEDAN
'96 2.3 16V GHIA ASB SEDAN |
|
|
|
|
buku
Pedro
Auto: '97 2.3 ASB GHIA
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Cze 2005 Skąd: Mielec
|
Wysłany: |27 Cze 2005|, 2005 15:30
|
|
|
Przeszukałem całą budę...i nic...chyba u mnie tego brakuje,bo innego wytłumaczenia nie mam.Będe widocznie musiał odwiedzić jakiegoś "magika" bo już sie bez KD nie chce mi bujać.Adam dzięki za schemat...ale cokolwiek mało czytelny:).Jakbys miał coś bardziej ostrego ..to podeślij.Aro....dzięki za link....też nie pomogło |
_________________ Piotr
Było:Fiat Tempra 1.9 TDS Version Limitada
Daihatsu HI-Jet
Ford Fiesta 1.3 Enduro
Ford Scorpio 2.0 OHC ASB
Jest: Opel Tigra Sport Coupe ASB |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |28 Cze 2005|, 2005 16:46
|
|
|
to żeś Kevin przypierdzielił :D ROTFL
To jako nagłowek powinno na forum być |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|