$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Kolejny temat z klimą - działa kiedy chce
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny temat z klimą - działa kiedy chce
Autor Wiadomość
pablo19 
Tropiciel



Auto: '89 12V :P NO LPG
Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2005
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:52   

W razie czego, masz w Poznaniu fachowca z krwi i kości.
_________________
były
2.4 12V6 MSB
2.9 12V6 ASB razy trzy
2.9 12V6 MSB <- złociutkie 8) razy dwa
2.8 Ghia ASB '85 <- Ikona 8)
2.9 Team
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:59   

Jankes napisał/a:
podmień preso i de ica

obieg wewnetrzy, kiedy zostaje uruchomiony i zapala sie dioda, wtedy gruszka na podszybiu zaciąga klape i zamyka dopływ powietrza z zewnątrz


Nie mam jak podmienić właśnie... DE-ICE chciał bym wyjąć tylko potem nie wiem jak wsadzić ten przewód z czujnikiem, czy on musi być wsadzony w żeberka ? Czy tak aby zamocowany luzem tak jak by ?

pablo19 napisał/a:
W razie czego, masz w Poznaniu fachowca z krwi i kości.


Się zobaczy troszke daleko bym miał aktualnie także zobaczymy. Także dzięki za info. może będę przypadkiem to wpadnę ;)
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 16:03   

wyjmujesz czujnik po prostu i tak samo wkładasz, on nie wchodzi w wymiennik w sensie w to co zamarza
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 21:49   

Demonn, sprawdź czy filtry lub parownik nie jest zapyziały i jaką temperaturę ma rurka z niego wychodząca.
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 13:27   

WIec tak teraz działa jak należy głównie chodziło mi o to że sama klima się włacza i wyłacza.

Powodem u mnie był ten czujnik który zapobiega oblodzeniu ( parownika grzejnika ? ) wiec go wysunełem i załacza sie i chłodzi cały czas aż do pewnej temperatury im bardziej wysunięty tym bardziej chłodzi cały układ.

Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ?
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 13:31   

Demonn napisał/a:
Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ?


co przez to rozumiesz??
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 13:42   

Jankes napisał/a:
Demonn napisał/a:
Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ?


co przez to rozumiesz??


Czy ma ona cały czas kręcić i sie nie rozłączać ? Pytam bo jak sie wyjmie ten czujnik od DE-ICE to klima cały czas chodzi i się nie rozłacza ;] I wtedy cały czas wieje zimne powietrze.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 13:46   

rozumiem, ze nie rozłącza spreżarki i spreżarka jest zapieta i sie kreci non stop??

To jak kręci sie wnetrze spreżarki cały czas to wkońcu ciśnienie wyjdzie w najsłabszym punkcie układu

de ice daje sygnał temperatury zmrożenia wymiennika i odcina prace sprezarki
preso mierzy ciśnienie w układzie i załacza spreżarke oraz wentylatory
wentylator nawiewu nie ma nic wspolnego z praca sprezarki
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 15:41   

Tzn. teraz ona się roztacza, z tym ze czujnik ten od DE-ICE jest bardziej wysunięty niż wciśnięty i działa teraz jak potrzeba.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 16:05   

wymień czujnik
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |2 Cze 2016|, 2016 16:10   

Albo przerobić na potencjometr. Przetestuje na dłuższym dystansie i będę wiedział co i jak także dzięki za pomoc ;)
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |3 Cze 2016|, 2016 21:26   

Nie możesz przerobić go na potencjometr bo ten czujnik ma działać w określonych warunkach,jak zamarza skraplacz to wyłącza sprężarkę a jak nie zamarza to jest zezwolenie na pracę.Spróbuj tak potencjometrem.
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |3 Cze 2016|, 2016 21:54   

coś w końcu zepsujecie :)
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |5 Cze 2016|, 2016 12:34   

Demonn napisał/a:
sprężarka się włącza i wyłacza
- zależy od parametrów pracy aktualnych i temp. zewnętrznej
Demonn napisał/a:
Demonn napisał/a:
wychodziło przy włączonej klimie około 12 stopni
- za wysoko, ale by w pełni to ocenić potrzebna temp. zewnętrzna i typ obiegu
Demonn napisał/a:
A zaś pod koniec zaczeło lecieć tylko i wyłącznie jakby letnie powietrze gdzie Klawisz A/C był włączony i sprężarka sie nie włączała
- to nie jest prawidłowe
Demonn napisał/a:
Panel podmieniony ale i tak nie trybi moduł podmieniony i tak nie trybi. Reset też robiony i wyskakiwał błąd 52 i 57. A HBC jest sprawne bo przy uszkodzonym HBC wiatraki zaszynają wiać na MAX obroty
- nic z tych elementów nie daje takiej awarii, jak opisałeś. brak czynnika na dzień dobry, brudny skraplacz, za dużo czynnika, barwini UV, powietrze, olej przepełniony, de ice.

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:37 ]
Demonn napisał/a:
Czynnik jest wymieniony
Demonn napisał/a:
sprężarka się włącza i wyłacza
- zależy od parametrów pracy aktualnych i temp. zewnętrznej
Demonn napisał/a:
Demonn napisał/a:
wychodziło przy włączonej klimie około 12 stopni
- za wysoko, ale by w pełni to ocenić potrzebna temp. zewnętrzna i typ obiegu
Demonn napisał/a:
A zaś pod koniec zaczeło lecieć tylko i wyłącznie jakby letnie powietrze gdzie Klawisz A/C był włączony i sprężarka sie nie włączała
- to nie jest prawidłowe
Demonn napisał/a:
Panel podmieniony ale i tak nie trybi moduł podmieniony i tak nie trybi. Reset też robiony i wyskakiwał błąd 52 i 57. A HBC jest sprawne bo przy uszkodzonym HBC wiatraki zaszynają wiać na MAX obroty
- nic z tych elementów nie daje takiej awarii, jak opisałeś. brak czynnika na dzień dobry, brudny skraplacz, za dużo czynnika, barwini UV, powietrze, olej przepełniony, de ice.
Demonn napisał/a:
Czynnik jest wymieniony
- no i to może być źródło problemu .... zacznij od sprawdzenia, co wyłącza. Procedura jest opisana na forum. Jeśli de-ice, to wymień, jeśli pres wysokiego, to go nie wymieniaj, tylko szukaj poblemu w czynniku.

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:39 ]
Jankes napisał/a:
podmień preso i de ica
- tylko de-ice, pres żadko tak nawala.
Jankes napisał/a:
i zapala sie dioda
- przy rozruchu nie zawsze się zapala, zależy od wersji.

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:41 ]
Demonn napisał/a:
Nie mam jak podmienić właśnie... DE-ICE
- na próbe możesz zmostkować. opis na forum.

a tak na początek: wąż gruby do sprężarki jaką ma temperaturę i czy się poci w czasie pracy?

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:42 ]
Demonn napisał/a:
Lecz czy to dobre jest to że ma klima chodzić na pełnych obrotach ?
- nie, bo możesz rozwalić sprężarkę. Trzeba sprawdzić, czy uszkodzony de-ice, czy też zamarza ci parownik.

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:43 ]
Demonn napisał/a:
Albo przerobić na potencjometr
- w żadnym wypadku.

[ Dodano: |5 Cze 2016|, 2016 13:44 ]
gufer-posepny napisał/a:
coś w końcu zepsujecie
- jedynie sprężarkę, reszta przeżyje.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |5 Cze 2016|, 2016 13:15   

no chodziło mi właśnie o sprężarkę :)
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group