$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Kolejny temat z klimą - działa kiedy chce
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny temat z klimą - działa kiedy chce
Autor Wiadomość
WieSiu 


Auto: Thunderbird MN12 4.6 V8
Pomógł: 20 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2009
Skąd: Wrocław
Wysłany: |6 Maj 2015|, 2015 18:48   

konrad85 napisał/a:
jak załączysz klimę to nie trzeba zbyt wiele obserwować bo wentylatory zaraz wyją,słychać to dobrze


nic sobie nie przypominam zeby u mnie wylo, włączał sie pierwszy bieg,a pierwszy dziala cichutko. Drugi po dluższym czasie działania klimy sie włączał jak pracowała na najwyzszych obrotach. A drugi to juz usłyszec mozna bylo
Ostatnio zmieniony przez WieSiu |6 Maj 2015|, 2015 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konrad85 
502 997 723



Auto: '95 2.9 COSS ASB GHIA sedan+LPG
Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2012
Skąd: Lublin Swoboda
Wysłany: |6 Maj 2015|, 2015 18:55   

u mnie było trochę inaczej,tak jak napisałem.z tym że obydwa pracowały na raz,najpierw I bieg,po niedługim czasie II i zaraz off,i tak cyklicznie przez cały czas włączonej klimy
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |7 Maj 2015|, 2015 10:22   

wentylator na pierwszy bieg włącza klima wraz ze startem sprężarki lub termostat chłodnicy.
drugi bieg lub dodatkowy wentylator załącza presostat klimy oraz termostat chłodnicy. Inne wersji nie było.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Sebagio. 



Auto: '96 2.3 ASB sedan
Wiek: 28
Dołączył: 25 Lut 2014
Skąd: Elbląg
Wysłany: |7 Maj 2015|, 2015 11:15   

Nie wiem czy to ważne ale dla ścisłości napiszę, wyczyściłem dziś MAF i krokowca po czym wsiadłem do auta aby przejechać się i sprawdzić czy jest poprawa. W między czasie włączyłem klimę. Mniej więcej do puki silnik się nie rozgrzał to klima się nie włączyła. Kiedy poczułem chłodek zamknąłem okno i jechałem dalej, podjechałem pod dom i podniosłem maskę, sprężarka na zmianę włączała się i wyłączała (ale to chyba normalne nie?) Ustawiłem nawiew na "twarz" i wciąż działała, wyłączyłem ją przyciskiem co dało spodziewany efekt wyłączenia klimy, ponownie wcisnąłem AC i ku mojemu zaskoczeniu od razu słychać było przekaźnik i klima się włączyła... Ja już nic z tego nie rozumiem, ona działa niestety wtedy kiedy ma na to ochotę :( DE-ICE jeszcze nie miałem czasu sprawdzić, myślę, że dzisiaj to zrobię.

[ Dodano: |6 Cze 2015|, 2015 21:21 ]
@ Ostatnio jakoś nie miałem czasu nic działać, klima działała rzadko a wręcz prawie nigdy. Dziś się wziąłem chociaż za sprawdzenie deice i po zmostkowaniu klima zaczęła trybić. Pod jaką nazwą szukać tego ustrojstwa, bo pod DE-ICE niewiele części mi wyskakuje...
_________________
Peugeot 406 1.8, Opel Omega 2.0, Chrysler Stratus 2.5 V6, Honda Accord Coupe 2.2, Alfa Romeo 156 1.9, Ford Scorpio 2.3...
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 13:58   

Witam. Odkopie stary temat.

Ale też mam taktowy problem z kilmą,

1. czy to normalne, sprężarka się włącza i wyłacza ?
2. Mierząc temperature w kratce wychodziło przy włączonej klimie około 12 stopni a przy wyłączonej rosło juz do około 14-15 stopni i tak w kółko.
3. A zaś pod koniec zaczeło lecieć tylko i wyłącznie jakby letnie powietrze gdzie Klawisz A/C był włączony i sprężarka sie nie włączała.

Panel podmieniony ale i tak nie trybi moduł podmieniony i tak nie trybi. Reset też robiony i wyskakiwał błąd 52 i 57. A HBC jest sprawne bo przy uszkodzonym HBC wiatraki zaszynają wiać na MAX obroty.
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 14:05   

Demonn napisał/a:
2. Mierząc temperature w kratce wychodziło przy włączonej klimie około 12 stopni a przy wyłączonej rosło juz do około 14-15 stopni i tak w kółko.


Zdecydowanie za wysoka temperatura z kratek. Może masz za mało czynnika po prostu.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 14:10   

dziura w układzie,czynnik zwiał
skraplacz,łaczenia węzy do przeglądu
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 14:50   

Czynnik jest wymieniony był na nowo weże wszystkie sprawne tylko, tak mi sie wydaje czy to nie ten cały DE-ICE ? Czy on rozłacza sprężarkę a potem załącza ?

Czytaj już te wszystkie atrakcje na temat klimatyzacji to już zgłupiałem ..
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 14:52   

jak wiazka i skrzynka dobra, to raczej preso bym obstawiał
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 14:52   

jak się włączała i już się nie włącza to czynnika nie ma
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Kamil_Scorpio_ 
Sw0jaCz3K.



Auto: '96 2.9 24V ASB sedan +SEKW.
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Maj 2011
Skąd: Białystok
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:04   

Demonn napisał/a:
A HBC jest sprawne bo przy uszkodzonym HBC wiatraki zaszynają wiać na MAX obroty.


Nie koniecznie, u mnie w ogóle nie wstawały. Czy to na auto czy ręcznie :P

A tak nawiasem to jaka temperatura powinna być z kratek?
_________________
'87 Scorpio Mk1 2.9 12V MSB Habeta +BLOS
'96 Scorpio Mk3 BoBik 2.9 24V ASB sedan +LPG
'18 Opel Insignia B 1.5T 165km Habeta
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:24   

mylicie wszystko i rozmawiacie o rożnych rzeczach...
 
 
Zysio 
LKR 55077



Auto: '06 Citroen C8 2.0 HDi 136KM
Pomógł: 41 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Paź 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:31   

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
A tak nawiasem to jaka temperatura powinna być z kratek?


W Volvo obecnie coś ponad 7 st C waliło w ostatnie całkiem ciepłe dni, w mk1 jak odbudowałem układ to zaraz po nabiciu coś poniżej 6 st C.
_________________
Tomek (Żysio)
------------
Jest:
'06 Citroen C8 2.0 HDi
Było:
'03 Yamaha TDM 900
'99 W210 E430
'05 Volvo V70 2.4 D5
'88 2.9 V6 Ghia + LPG
 
 
 
Demonn 


Auto: 97 2.3 ASB +LPG
Dołączył: 15 Mar 2011
Skąd: Poznań
Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:45   

Jankes napisał/a:
jak wiazka i skrzynka dobra, to raczej preso bym obstawiał


Skrzynki dobre wiązka tylko silnika a i tak nie było warta jej regeneracji bo była w dobrym stanie.


DANEK1403 napisał/a:
jak się włączała i już się nie włącza to czynnika nie ma


Włacza sie jakiś czas działa działa około 1-2 minut potem się wyłacza na jakieś okolo 1 minuty moze wiecej i potem znowu się włacza i tak w kółko czasami nawet dłuzej chodzi mniej wiecej nawet 5 min.

No i czynnik.

I mam pytanie jak działą i co gdzie włacza sie w pozycji recylkulacja powietrza.
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |1 Cze 2016|, 2016 15:49   

podmień preso i de ica

obieg wewnetrzy, kiedy zostaje uruchomiony i zapala sie dioda, wtedy gruszka na podszybiu zaciąga klape i zamyka dopływ powietrza z zewnątrz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group