$reply_topic_back Ford Scorpio Team :: Zobacz temat - Bicie na kierownicy po raz kolejny
Ford Scorpio Team Strona Główna Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bicie na kierownicy po raz kolejny
Autor Wiadomość
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:43   Bicie na kierownicy po raz kolejny

Po raz kolejny mam bicia na kierownicy przy hamowaniu. Ostatnio przetoczylen tarcze i na jakiś czas był spokój, teraz musze znowu z tym powalczyć(ciekawe czy kiedyś wygram). Mam wrażenie ze zaczyna się problem dopiero po trzech hamowaniach, jak tarcze są juz ciepłe. Pozostaje mi jeszcze wymienić ci yba sam zacisk, może mój jest krzywy? Możliwe? Wymieniłem do tej pory Amory, sprężyny, zwrotnice, toczyłem tarcze, regenerowalem zaciski. Może winne są zaciski a dokładnie może są one nie równe względem tarczy. Trochę wydumana teoria ale lepszej nie mam . dodam jeszcze ze puszcza mi hamulce przy hamowaniu ale chyba nie to jest problemem
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
Ostatnio zmieniony przez hleb23 |12 Kwi 2015|, 2015 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:48   Re: Bicie na kierownicy po raz kolejny

hleb23 napisał/a:
dodam jeszcze ze puszcza mi hamulce przy hamowaniu ale chyba nie to jest problemem


Możesz rozwinac bo jakoś nie moge zrozumieć albo jest zbyt rano...
 
 
DANEK1403 
BoB



Auto: Volvo 2.0T ASB i 1.9T4 MSB
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2013
Skąd: Jar
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:49   

Ja jestem zdania że tarcz się nie przetacza można je troszkę podrównać chyba że jest to auto gdzie tarcza kosztuje 500 zeta no ale jak stać cię na auto to i na części też ,przetoczona tarcza jest cieńsza i szybciej się zagrzewa i chłodzi no skutkuje to pokrzywieniem tarczy
_________________
Najgorsze w słabych ludziach jest to ,
Że muszą upokarzać innych ,
By poczuć się silniejszymi ...
 
 
 
Jankes
[Usunięty]

Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 10:54   

Tez tak uważam, tym bardziej ze kpl tarcz do r4 kosztuje grosze.
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 11:16   

Miało być piszczą hamulce :]
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
ford2fast 
603911630



Auto: Szlachetny De Łochac
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Skąd: Zabrze Maciejów
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 11:29   

hleb23 napisał/a:
może mój jest krzywy? Możliwe?

Nie ma takiej możliwości :)
Wymień tarcze na jakieś przyzwoite
_________________
Scorpio forever
 
 
trzypion 
V6 Rulez!



Auto: Kobiece ;)
Pomógł: 22 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lis 2012
Skąd: Zurych
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 11:43   

Może po prostu, uwaga, ZMIERZ bicie tarcz? Do oszacowania, czy to one są problemem wystarczy nawet śrubokręt przyłożony do zacisku tak, że będzie unieruchomiony i jednocześnie będzie dotykał tarczy. Obracasz tarczą (oczywiście przykręconą do piasty) i jesli śrubopkręt dociera do tarczy tylko na jakimś małym odcinku, to tarcza (lub piasta) krzywa.
Jak krzywa, to tak samo sprawdź samą piastę, bez tarczy.
Bo jak krzywa piasta, to po założeniu prostych tarcz zaraz beda krzywe ;)
_________________
502 122 688 - jak mogę, to pomogę.
 
 
hleb23 



Auto: 95 2.0 8v sedan+LPG
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:13   

Dziękuję za odpowiedzi. Tarcze były mierzone, są w normie ale mimo wszystko po przetoczeniu było perfekcyjnie, niestety niedługo. Piasta tez w normie
_________________
"Proszę nie wrzucać gum do pisuaru, tracą smak"
 
 
kat 



Auto: E38 2,8 Shadow Line
Pomógł: 66 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2006
Skąd: katowice
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:15   

jestes pewny,ze piasta ok?
ja wymienialem tarcze sezonowo zima-lato,zawsze bylo bicie,czasami przed zalozeniem tarcz wybijalem szpilki i lizalem piaste,ale dopiero po jej wymianie problemy ustały
_________________
Złodziej najgłośniej krzyczy " Łapać złodzieja !"
 
 
zibi8556 
LKS 2U98



Auto: '98 2,3 ASB sedan + LPG
Wiek: 53
Dołączył: 06 Gru 2013
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:45   

Przerabiałem u siebie i toczenie tarcz ( bo były bardzo grube ) i zakładałem nowe . Po ok 2 tygodniach jazdy w obydwu przypadkach zaczynało szarpać. Jak kat, pisze , pomogła wymiana piasty.
_________________
Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
 
 
Reader 



Auto: '96 24V sedan +LPG
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Skąd: Puławy / Błonie
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:49   

hleb23, mierzysz bicie tarczy przykreconej do piasty, czyli na aucie.
Jakies 5 mm od krawędzi.
Brembo dopuszcza bicie poniżej 0,1 mm ale niektórzy połowę tego zalecają jako max.
Dodatkowo mierzysz grubość tarczy w roznych miejscach po obwodzie.

Jakiej firmy masz tarcze?
_________________
Pozdrawiam

Reader
 
 
gufer-posepny 


Auto: M 120d
Pomógł: 104 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Sie 2007
Skąd: Katowice
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 12:58   

przed założeniem nowej tarczy czujnik zegarowy i pomiar bicia piasty . bo jak piasta będzie krzywa ( wystarczy czasem wylepić w krawężnik czy spora dziura ) to tarcze po 1500 za sztukę padną po miesiącu .
_________________
W nocy wszystko jest czarne .
 
 
Adam_2000 



Auto: Volvo S90L, 2018, T5 AWD
Pomógł: 124 razy
Wiek: 65
Dołączył: 05 Maj 2005
Skąd: Łódź
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 13:09   

Tarcze tarczami, ale sprawdziłbym jeszcze tuleje wahaczy.
Miałem takie trzęsawki na kierownicy w 2.3, ale po wymianie tuleji na nowe, dodatkowo usztywnione PU - problem zniknął.
_________________
Istnieją dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy myślą że władza działa w ich najlepszym interesie, oraz tacy którzy myślą
 
 
 
bingo 
PO 656 EY



Auto: 1992, 2.9 V6 12V, manual, TURNIER 4x4 GHIA RS
Pomógł: 115 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Wrz 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 13:26   

i jeszcze jedna ważna sprawa do sprawdzenia, choć pewnie dla niektórych oczywista - wyczyścić piastę w miejscu mocowania tarczy. Tarcze przetaczane na kole czy na tokarce? bo jak na tokarce, to potwierdza się teoria sprawdzenia piasty.
_________________
nigdy nie mów nigdy
 
 
 
Jacek12 



Auto: BMW e39 sedan97r, 2,0 24V, msb+lpg
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2010
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: |12 Kwi 2015|, 2015 13:45   

hleb23
zmień tarcze na nowe a problem ustanie,
toczenie to sobie podaruj bo to nic nie daje w tym przypadku
ja wyrzuciłem stare oryginały,wyrzuciłem nowe trw bo się wygieły,jeżdżę na rotingerach i dają rade już ze 2lata

[ Dodano: |12 Kwi 2015|, 2015 13:46 ]
miałem tak samo jak Ty
_________________
Powyższy post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Copyright © by Ford Scorpio Team

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group